Ο 29χρονος Νίκος Καβούνης είναι ο εμπνευστής και παραγωγός του ιδιαίτερου αφρώδους οίνου με τον ευφάνταστο τίτλο που παραπέμπει σε αρχαιοελληνικό μύθο
Έψαξα να βρω στο διαδίκτυο για το ουσιαστικό χίμαιρα – θηλυκού γένους. Τα αποτελέσματα της αναζήτησης είναι εδώ:
1. το απραγματοποίητο όνειρο, το φανταστικό, το αδύνατο να πραγματοποιηθεί. «Μην κυνηγάς χίμαιρες» (μη χάνεις το χρόνο σου με κάτι που δεν πρόκειται να υλοποιηθεί).
2. μέχρι και τον 20ο αιώνα, χίμαιρα λεγόταν και το αγριοκάτσικο, συχνά καλούμενο και «χιμαρίδι» από την αρχαία έννοια της λέξης. Στα αρχαία ελληνικά, χίμαρος και χίμαιρα ήταν αντίστοιχα το αρσενικό και το θηλυκό του γιδιού ή της κατσίκας, δηλαδή ο τράγος και η γίδα.
3. (με κεφαλαίο αρχικό) το μυθικό τέρας η Χίμαιρα, με χαρακτηριστικά χίμαιρας (κατσίκας), λεονταριού και δράκοντα.
4. το φυτό ή το υβριδικό πλάσμα που προκύπτει από τη φυσική ή τεχνητή ένωση άλλων ειδών.
Διαλέγετε και… παίρνετε. Σημειώστε όμως και συνυπολογίστε το ότι η αναφορά στη χίμαιρα αφορά έναν αφρώδη οίνο. Πάντως, αν τύχει και δείτε το λογότυπό του θα πείτε δίχως άλλο πως η σωστή επιλογή είναι το 3 – δηλαδή το μυθικό τέρας, η Χίμαιρα, με χαρακτηριστικά κατσίκας, λεονταριού και δράκοντα.
Την ευφάνταστη ονομασία διάλεξε ο ιδρυτής της startup που βρίσκεται πίσω από την παραγωγή της Chimera. Η startup ονομάζεται Oinovation και ιδρυτής της είναι ο 29χρονος Νίκος Καβούνης. Εκείνος ήταν και ο εμπνευστής της παραγωγής αυτού του ιδιαίτερου αφρώδους οίνου. Η ιδιαιτερότητα του επικεντρώνεται στο γεγονός της πρόσμιξης του blend από ποικιλίες όπως το ασύρτικο, η μαλαγουζιά, το chardonnay και το αθήρι με βιολογικό σαφράν από Κρόκο Κοζάνης.
Ζήτησα από τον Νίκο να μας παρουσιάσει και την ιδέα του αλλά και τη μικρή διαδρομή της νεοφυούς εταιρείας: «Η Oinovation “γεννήθηκε” στο ξεκίνημα του Orange Grove, στο εκκολαπτήριο νεοφυών επιχειρήσεων-συνεργατικός χώρος τον Σεπτέμβριο του 2013. Το όλο εγχείρημα ξεκίνησε όταν είδαμε ότι δεν είναι αναπτυγμένη, όσο θα θέλαμε, η ελληνική οινική κουλτούρα σε Ελλάδα και εξωτερικό και εκεί ακριβώς τοποθετηθήκαμε. Χωρίσαμε τη δραστηριότητα μας σε δύο άξονες, στον προϊόντικό και στην υπηρεσία του οινοτουρισμού.
»Αφιερώσαμε έναν χρόνο για να τεστάρουμε την επιχειρηματική μας ιδέα και να δούμε κατά πόσο το όραμά μας έχει ανταπόκριση απο το κοινό. Για αυτό το σκοπό επισκεφτήκαμε εκθέσεις τουρισμού παγκόσμιου βεληνεκούς και σαν αποτέλεσμα ήταν να έχουμε πρόσφατα τον σύνδεσμο Ολλανδών sommelier για τουρισμό και εκπαίδευση σε ελληνικά οινοποιεία σε Νεμέα (κτήμα Σκούρα, κτήμα Παλυβού & κτήμα Γκόφα) και Μαντινεία (κτήμα Σπυρόπουλου, κτήμα Μποσινάκη & κτήμα Τσέλεπου). Πέραν αυτού, έχουν κλειστεί και αρκετές άλλες μεμονωμένες οινικές εμπειρίες και πολύ σύντομα θα μπορεί ο οποιοσδήποτε να κλείσει online το οινικό του ταξίδι ή την οινική του εμπειρία.
Παράλληλα, συνάψαμε επίσημη συνεργασία με το οινοποιείο της C.A.I.R. στη Ρόδο για την παραγωγή ενός ιδιαίτερου αφρώδη οίνου. Η τεχνογνωσία C.A.I.R. και η υψηλή ποιότητα των κρασιών της ήταν αυτό που μας κέρδισε για τη δημιουργία του πρώτου προϊόντος της Oinovation.
»Θέλαμε κάτι exclusive και καταλήξαμε σε ένα blend σταφυλιών με Ασσύρτικο, Μαλαγουζιά, Chardonnay και Αθήρι. Κάναμε research & development με πρόσμιξη από βιολογικό σαφράν από Κρόκο Κοζάνης και καταλήξαμε στην τελική συνταγή και σε ένα εκπληκτικό νέο προϊόν. Το τελικό αποτέλεσμα χαρακτηρίζεται από πολυπλοκότητα αρωμάτων και έντονη επίγευση. Το ονομάσαμε Chimera. Θέλαμε κάτι ευφάνταστο για να συνδέσουμε τον μύθο με της αρχαίες ρίζες των συστατικών μας (σαφράν, Αθήρι και Ασσύρτικο που υπάρχουν από την αρχαιότητα) και έτσι να το χτίσουμε στην αγορά και στη συνείδηση των καταναλωτών (wannabe brand) με ενέργειες μάρκετινγκ».
Ο Νίκος Καβούνης δεν είναι άγνωστος στην startup κοινότητα. Κάθε άλλο. Νικητής σε αναγνωρισμένους διαγωνισμούς, όπως εκείνος του Reload Greece, αλλά και ενταγμένος στην ομάδα των εταιρειών που βρήκαν φιλόξενη στέγη στο Orange Grove που οργανώθηκε με πρωτοβουλία της Πρεσβείας της Ολλανδίας στην ελληνική πρωτεύουσα. Ας ελπίσουμε ότι τα όνειρα του Νίκου δεν θα αποδειχθούν… χίμαιρες. Οπότε; Chimera, το καλύτερο αντίδοτο απέναντι στις κάθε λογής… χίμαιρες.
http://www.protothema.gr