Δήλωση Τομεάρχη Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ
Η ασάφεια, πολλές φορές, κρύβει τις πραγματικές προθέσεις. Αυτός θα μπορούσε να είναι ο τίτλος που χαρακτηρίζει καλύτερα την ομιλία του κ. Πλακιωτάκη στο 5ο Συνέδριο για τη Ναυτιλία της Ναυτεμπορικής, που διεξήχθη πριν λίγες μέρες στην Αθήνα.
Τα 10 Περιφερειακά Λιμάνια της χώρας, θυσία για την «ανάπτυξη» της ΝΔ
Έτσι, μέσα σε πολλές αοριστίες και γενικολογίες ο Υπουργός Ναυτιλίας, αναφορικά με τα 10 Περιφερειακά Λιμάνια της χώρας, αποκάλυψε ότι θα καταργήσει πλήρως το θεσμικό πλαίσιο των υποπαραχωρήσεων, που ο ΣΥΡΙΖΑ άφησε ως παρακαταθήκη, και θα προχωρήσει στην «διασφάλιση της ανάπτυξη κάθε λιμανιού», δηλαδή σύμφωνα με τη γλώσσα του νεοφιλελευθερισμού που τόσο καλά ξέρει η Κυβέρνηση να μιλά, στη πλήρη πώληση όλου του πακέτου μετοχών των λιμανιών.
Η ΝΔ του κυρίου Μητσοτάκη που έχει θέσει ως βασικό της στόχο το ξεπούλημα κάθε σπιθαμής δημόσιας περιουσίας, εκποιεί τα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, χωρίς να υπολογίζει ούτε το εθνικό κόστος, ούτε το στρατηγικό τους χαρακτήρα, ούτε την μεγάλη ζημία που θα υποστούν οι τοπικές κοινωνίες και οικονομίες. Στον αντίποδα του σύγχρονου και ρεαλιστικού αναπτυξιακού σχεδίου του ΣΥΡΙΖΑ, που αποτυπώθηκε στον Ν. 4597/2019, ο οποίος συμβαδίζει με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και πρακτικές, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών και απαγορεύοντας την ολική υποπαραχώρηση του λιμανιού σε έναν και μόνο επενδυτή, η Κυβέρνηση της Δεξιάς δίνει λάφυρο τα λιμάνια της χώρας σε «ιδιώτες- επενδυτές», που η ιστορία του κόμματος αυτού έχει δείξει ότι εννοεί τους κολλητούς και τους κουμπάρους.
Κυβέρνηση real estate: Κλέβουν από τους Δήμους τη διαχείριση των λιμανιών με σκοπό την εκποίηση
Ανίκανη να παρουσιάσει έστω και μια σοβαρή επενδυτική ρεαλιστική πολιτική, αυτή η Κυβέρνηση έχει επιδοθεί στο στήσιμο μιας επιχείρησης real estate, αφού πέρα από την πώληση των 10 Περιφερειακών Λιμανιών που δρομολογείται, στο ίδιο Συνέδριο ο κ. Πλακιωτάκης διεμήνυσε ότι θα αφαιρέσει από τον έλεγχο των Δήμων και των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων τη διαχείριση των λιμανιών και θα τα εντάξει υπό τον έλεγχο του Υπουργείου του, πάλι, όπως εξηγεί, για το καλό της «ανάπτυξης». Με κυνικό τρόπο, η ΝΔ προχωρά στην αποψίλωση των τοπικών κοινωνιών από την λιμενική τους περιουσία και καταδικάζει σε ύφεση τις τοπικές οικονομίες στο όνομα μιας στρεβλής, χωρίς σχέδιο νεοφιλελεύθερης ανάπτυξης. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση και ο λαός, όμως, δε θα ανεχτούν μια επανάληψη της δεξιάς λεηλασίας στη δημόσια περιουσία.
Και στο βάθος…. ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση
Την «αγάπη» της κας. Κεραμέως για τα ιδιωτικά κολέγια φαίνεται ότι ζήλεψε ο κ. Πλακιωτάκης για αυτό και στην ομιλία του υποσχέθηκε μέσα στο 2020 να δημιουργήσει με νόμο τις προϋποθέσει θεσμοθέτησης της ιδιωτικής ναυτικής εκπαίδευσης. Έτσι μετά το άρθρο στο πρόσφατο νομοσχέδιο του Παιδείας που ανοίγει την πόρτα στην αναγνώριση των ιδιωτικών κολεγίων, το Υπουργείο Ναυτιλίας κλείνει το μάτι σε φίλους- επενδυτές που θα στήσουν μπίζνα γύρω από την ναυτική εκπαίδευση.
Γιατί η αλήθεια είναι ότι όταν η δημόσια ναυτική εκπαίδευση παρέπαιε το 2015, ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτός που διατήρησε το δημόσιο χαρακτήρας και αναβάθμισε τις υποδομές, ίδρυσε την Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού στην Κάλυμνο, τη Σχολή Σωστικών Πυροσβεστικών Μέσων στις Οινούσες, το Κέντρο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού- το ΚΕΣΕΝ Μακεδονίας που από τότε που ανέλαβε η νέα ηγεσία του Υπουργείου το παρουσιάζει ψευδώς ως δικό της έργο- προκήρυξε νέες μόνιμες θέσεις εργασίας εκπαιδευτικού και τεχνικού προσωπικού, δρομολόγησε την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ευγενίδη και με το World Maritime University για προγράμματα κατάρτισης εκπαιδευτών και μεταξύ άλλων ενεργοποίησε, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρωπίνου Δυναμικού, Εκπαίδευση Δια Βίου Μάθηση και Κατάρτιση» δράσεις προϋπολογισμού 57.585.294,15 € και στο πλαίσιο των ΠΕΠ δράσεις που αφορούν στον εξοπλισμό των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού προϋπολογισμού 9.670.769,24€, εξασφάλισε 1εκ. ευρώ επιπλέον κατ΄ έτος από τη Συμφωνία φορολόγησης των Ελλήνων Εφοπλιστών, τέλος, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εδαφικής Συνεργασίας Ελλάδα – Κύπρος μερίμνησε για την υλοποίηση της δράσης «Πληροφοριακό Σύστημα Ναυτικής Σταδιοδρομίας», προϋπολογισμού 900.000€.
Η μόνη «στρέβλωση» που υπάρχει στο Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι ότι μετά τις εκλογές έπεσε στα χέρια της ΝΔ
Για μια ακόμη φορά ο Υπουργός Ναυτιλίας υποσχέθηκε τη διόρθωση «στρεβλώσεων» για το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδυνάμου. Η μόνη στρέβλωση που υπάρχει είναι ότι μετά τις εκλογές το Μεταφορικό Ισοδύναμο έπεσε στα χέρια της Κυβέρνησης της ΝΔ, η οποία φάνηκε ανίκανη να το υποστηρίξει. Γιατί επί ΝΔ κόπηκε το σκέλος του μέτρου για την επιδότηση των καυσίμων, επί αυτής της Κυβέρνησης καθυστερούν σημαντικά οι πληρωμές στους νησιώτες και επί ΝΔ δεν υπογράφηκε ποτέ η έτοιμη απόφαση που είχαμε αφήσει για επέκταση του ΜΙ στις επιχειρήσεις της Κρήτης.