Το ηλεκτρονικό εμπόριο, δύο χρόνια μετά την εμφάνιση του κορωνοϊού, όπως αποδεικνύεται στην πράξη, ήρθε για να μείνει και παραμένει υψηλά στην προτίμηση των καταναλωτών, ακόμα και σήμερα που δεν υπάρχει κανένας περιορισμός σε ό,τι αφορά στην πρόσβαση στα φυσικά καταστήματα, παρά μόνο η χρήση μάσκας και η διατήρηση των αποστάσεων μεταξύ των πελατών.
Στη Ρόδο, το ηλεκτρονικό εμπόριο πέρα από την ευκολία της παραγγελίας από τον… καναπέ του σπιτιού παρέχει στους πολίτες και την ασφάλεια της αποφυγής συνωστισμού σε μια περίοδο που τα κρούσματα καταγράφουν άνοδο.
Ο κορωνοϊός, έχει στείλει στην… εντατική το τοπικό επιχειρείν, αφού κανείς δεν είναι σε θέση να κάνει εκτιμήσεις για την επόμενη ημέρα και το αποτύπωμα που θα αφήσει η πανδημία.
Το βέβαιον είναι ότι η βαριά ασθενής τοπική οικονομία, θα χρειαστεί «παροχή οξυγόνου» για μεγάλο χρονικό διάστημα, ακόμα και στη μετά covid περίοδο μέχρι να καταφέρει να επανέλθει σε φυσιολογικούς ρυθμούς.
Τώρα, περισσότερο από ποτέ, διαφαίνεται η ανάγκη για να παγιώσουν και σε ψηφιακό περιβάλλον την παρουσία τους οι τοπικές επιχειρήσεις καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο, θα μπορούσε να λειτουργήσει ως «αντίδοτο» στα φυσικά καταστήματα που δοκιμάζονται στην περίοδο του κορωνοϊού.
Την μερίδα του λέοντος από το ηλεκτρονικό εμπόριο έχουν πιστωθεί τα καταστήματα online fast food delivery, σούπερ μάρκετ (όσα παρέχουν αυτή τη δυνατότητα) και οι μεγάλες αλυσίδες.
Τα τοπικά καταστήματα, παρ’ ότι έχουν κάνει κάποια βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, η παρουσία τους στο διαδίκτυο περιορίζεται στην παρουσίαση της ταυτότητας και των προϊόντων τους, χωρίς να παρέχεται η δυνατότητα ηλεκτρονικών αγορών -πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, ένα από τα Επιμελητήρια με τα περισσότερα μέλη στην Ελλάδα, είχε επισημάνει εγκαίρως την ανάγκη να περάσουν τα καταστήματα στη νέα εποχή. Μάλιστα, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Γιάννης Πάππου έχει επισημάνει την ανάγκη να ακολουθήσει το εμπόριο τις τάσεις της νέας εποχής εδώ και αρκετό καιρό, ωστόσο η παρότρυνση δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης.
Σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, η προσαρμοστικότητα και η ευελιξία είναι τα στοιχεία εκείνα που θα διασφαλίσουν την επάνοδο της κανονικότητας στην τοπική αγορά, στον συντομότερο δυνατό χρόνο, επισημαίνοντας ότι το έδαφος που κερδίζει μέρα με την ημέρα το ηλεκτρονικό εμπόριο στην περίοδο της καραντίνας, θα διαμορφώσει σημαντικά τα δεδομένα της επόμενης ημέρας.
Οι επιχειρηματίες θα πρέπει πλέον να αντιληφθούν ότι στη διάθεσή τους έχουν ένα νέο εργαλείο παροχής προϊόντων και υπηρεσιών. Το σίγουρο είναι ότι η «επέλαση» του κορωνοϊού επιτάχυνε τις διαδικασίες για τη μετάβαση στο ψηφιακό περιβάλλον το οποίο διασφαλίζει σημαντικά πλεονεκτήματα. όπως:
Μείωση του λειτουργικού κόστους: Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να λειτουργήσει χρειάζεται πολύ μικρότερο κόστος σε σχέση με ένα συμβατικό. Ενοίκιο, λογαριασμοί κοινής ωφέλειας, μισθοδοσία προσωπικού, κόστος συστημάτων ασφάλειας, αποτελούν διαχρονικά σημαντικές επιβαρύνσεις για τη λειτουργία μιας επιχείρησης. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα μπορούν να έχουν πολύ χαμηλότερα κόστη λειτουργίας και συντήρησης.
Καλύτερη διαχείριση αποθεμάτων και διευκόλυνση προγραμματισμού: Η διατήρηση αποθεμάτων είναι ένα θέμα για όλες τις επιχειρήσεις καθώς απαιτεί τη δέσμευση ενός κεφαλαίου.
Με τη χρήση του e-commerce, το απόθεμα αυτό ελαχιστοποιείται και συνεπακόλουθα μειώνεται και το κεφάλαιο που πρέπει να δεσμεύσει ο επιχειρηματίας.
Διεύρυνση της πελατειακής βάσης: Σε ένα δικτυακό κατάστημα δυνητικά μπορούν να έχουν πρόσβαση πελάτες από όλα τα σημεία του πλανήτη.
Μειωμένο κόστος marketing: Οι συμβατικοί τρόποι προώθησης ενός προϊόντος είναι συνήθως πιο ακριβοί σε σχέση με τους ηλεκτρονικούς.
Αποτελεσματικότερο marketing: Το marketing με τη χρήση των δικτυακών εργαλείων μπορεί, εκτός από φτηνότερο να είναι και αποτελεσματικότερο, με αποτελέσματα απόλυτα μετρήσιμα.
Όλα αυτά τα πλεονεκτήματα συμβάλλουν στη μείωση του ρίσκου για επιχειρήσεις που βρίσκονται στο ξεκίνημά τους. Αλλά και οι περισσότερες υφιστάμενες επιχειρήσεις μπορούν δυνητικά να αναπροσαρμόσουν τη στρατηγική τους όσον αφορά στον τρόπο με τον οποίο πωλούν ή προωθούν τα προϊόντα τους.
Τα μικρά και συνοικιακά καταστήματα πάντως δεν μπορούν να απορροφήσουν μεγάλο μερίδιο της αγοράς, καθώς τα περισσότερα δεν διαθέτουν e-shop και υπό το βάρος των συσσωρευμένων οικονομικών υποχρεώσεων, δεν έχουν χρήματα για να διαθέσουν προκειμένου να καταφέρουν να λειτουργήσουν ηλεκτρονικό κατάστημα.
Την ίδια ώρα και στη Ρόδο, πληθαίνουν οι αγγελίες από εταιρείες που αναλαμβάνουν να κατασκευάσουν e-shop με ταχύτατες διαδικασίες για καταστήματα που δεν διέθεταν μέχρι πρότινος, με τιμές που ξεκινούν από 400 ευρώ και με γρήγορο -όπως υπόσχονται- τρόπο παράδοσης προκειμένου οι ιδιοκτήτες να καταφέρουν να θέσουν σε εφαρμογή τη μέθοδο «click away».
Ωστόσο στους… χαλεπούς καιρούς της πανδημίας και του lockdown λίγοι είναι εκείνοι που μπορούν να διαθέσουν χρήματα για να λειτουργήσουν e-shop, όταν είναι ήδη ακάλυπτα τα λειτουργικά έξοδα των φυσικών τους καταστημάτων και όταν το μέλλον του… εμποράκου προδιαγράφεται αβέβαιο.
https://www.dimokratiki.gr/27-01-2022/to-ilektroniko-emporio-paramenei-ypsila-stin-protimisi-ton-katanaloton/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.