Ενας γνώριμος στο χώρος της εκπαίδευσης στην Αχαϊα που δραστηριοποιείται εκτός των διοικητικών ορίων του νομού, προσφέρει στον τομέα του και αποδεικνύεται εξαιρετικά επιτυχημένος αρκετά χιλιόμετρα μακριά απο την πρώτη…βάση του. Ο λόγος για τον Διονύσιος Μεσσάρη, Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης στο Νότιο Αιγαίο και εκ νέου υποψήφιο για την θέση αυτή.
Ο κ. Μεσσάρης στην Αχαϊα έχει δημιουργήσει στο παρελθόν, τα δύο Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Κλειτορία και στην Ακράτα και για σχεδόν 13 χρόνια ήταν Υπεύθυνος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στην Αχαία με δραστηριότητα που ξεπέρασε τα όρια της χώρας, υλοποιώντας πλήθος καινοτόμων προγραμμάτων.
Επίσης δημιούργησε με τους συνεργάτες του τον πρώτο συμβουλευτικό σταθμό νέων στην Πάτρα και το κέντρο δημιουργικής απασχόλησης σε συνεργασία με την Κίνηση Πρόταση.
Στην Πάτρα το 2005 δημιούργησε το Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης για Δημοσίους υπαλλήλους του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης που λειτούργησε με μεγάλη επιτυχία. Όλοι οι θεσμοί αυτοί λειτουργούν και παράγουν αποτελέσματα.
Η μεγάλη του αγάπη όμως ήταν το Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο της Πάτρας το οποίο έστησε και λειτούργησε με αγάπη με τους συνεργάτες και συναδέλφους του.
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΜΕΣΣΑΡΗΣ
Ο Διονύσιος Μεσσάρης είναι Φυσικός με μεταπτυχιακές σπουδές και εκπαίδευση στις Περιβαλλοντικές Επιστήμες, την Αειφόρο Ανάπτυξη, τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης και τη Δημόσια Διοίκηση. Στα 34 χρόνια της εκπαιδευτικής επαγγελματικής του σταδιοδρομίας έχει εργαστεί για την τυπική και άτυπη εκπαίδευση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στην Εκπαίδευση Ενηλίκων και στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης, με σημαντικό επιστημονικό, διοικητικό και εκπαιδευτικό έργο στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Από το 2013 είναι Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο Νότιο Αιγαίο και κατά το παρελθόν έχει εργαστεί ως:
2007-2013 Διευθυντής του Ινστιτούτου Επιμόρφωσης του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ)
2005-2007 Προϊστάμενος και Υπεύθυνος Σπουδών και Έρευνας του Περιφερειακού Ινστιτούτου Επιμόρφωσης Δυτικής Ελλάδας του ΕΚΔΔΑ
1981-2005 Στέλεχος της Εκπαίδευσης με καθοδηγητικό, επιμορφωτικό και συντονιστικό ρόλο. Υπεύθυνος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο νομό Αχαΐας
1982-1991 Εκπαιδευτικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με σημαντική συμβολή στην οργάνωση και λειτουργία του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου της Πάτρας
1979-1981 Επιστημονικός συνεργάτης – Ερευνητής στο Πανεπιστήμιο Πατρών και στην Υπηρεσία Επιστημονικής Έρευνας και Τεχνολογίας (ΥΕΕΤ)
Μέσα από τις θέσεις του και σε συνεργασία με κυβερνητικούς και μη κυβερνητικούς φορείς, συνέβαλε στο σχεδιασμό και την υλοποίηση πλήθους καινοτόμων προγραμμάτων σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο καθώς και νέων θεσμών και οργανώσεων όπως (ενδεικτικά):
- Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
- Τους Συμβουλευτικούς Σταθμούς Νέων
- Τη μη κυβερνητική οργάνωση ΦΑΟΣ στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που οδήγησε σε διάκριση από τον ΟΗΕ.
- Το δίκτυο Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης νέων (take your coffee and build your future )
- Το δίκτυο φορέων προώθησης της Παραγωγικής Μάθησης (Productive Learning )
- Τα Περιφερειακά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης για Δημοσίους υπαλλήλους με εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων εκπαίδευσης
- Τα Τμήματα Σχολικών Δραστηριοτήτων
- Την ανίχνευση εκπαιδευτικών αναγκών στο Δημόσιο Τομέα και στην αποτίμηση της αποτελεσματικότητας της επιμόρφωσης
- Την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στη Δημόσια Διοίκηση
- Τα καινοτόμα εργαστήρια παραγωγής πολιτικών σε συνεργασία με Ευρωπαϊκούς φορείς Δημόσιας Διοίκησης
- Τα τοπικά δίκτυα σύνδεσης της Εκπαίδευσης με τις τοπικές κοινωνίες και τους φορείς τους
Έχει μεγάλη συμμετοχή σε μη κυβερνητικές οργανώσεις και δράσεις και έχει εκπροσωπήσει τη χώρα σε Ευρωπαϊκούς και Διεθνείς οργανισμούς και συναντήσεις. Έχει τιμηθεί και βραβευθεί στην Ελλάδα και διεθνώς από φορείς και οργανισμούς σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο. Σήμερα ως Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης στο Νότιο Αιγαίο με εκπαιδευτικές δομές σε 42 νησιά, ενισχύει με κάθε τρόπο τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και τη συλλογικότητα στην εκπαίδευση, ενθαρρύνει την αυτενέργεια μαθητών και εκπαιδευτικών και στοχεύει στη σύνδεση τοπικής ανάπτυξης και εκπαίδευσης (Τοπικές Ατζέντες για την Αειφόρο Ανάπτυξη), μετατρέποντας το πρόβλημα της νησιωτικότητας σε πλεονέκτημα.
Η πολύχρονη εμπειρία του από τις θέσεις ευθύνης που υπηρέτησε, κυρίως αφορά θέματα όπως:
Δημόσια Διοίκηση
Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού
Διαχείριση Κρίσεων και Επικοινωνιακές Δεξιότητες
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός
Αναδιοργάνωση Υπηρεσιών
Διαχείριση Προγραμμάτων
Στρατηγικός Σχεδιασμός του Κράτους, Ευρωπαϊκών χωρών
Διαφάνεια και Υπηρεσίες προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις
Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και Νέες Τεχνολογίες
Εκπαιδευτικές μέθοδοι και τεχνικές
Καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα
Ανίχνευση Εκπαιδευτικών Αναγκών των υπαλλήλων και στελεχών της Δημόσιας Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Περιβάλλον και Βιώσιμη Ανάπτυξη
Κωδικοποίηση Νομοθεσίας και διαμόρφωση Νομοθετικών ρυθμίσεων
Ομάδες συνδιαμόρφωσης πολιτικών
Λειτουργία συλλογικών οργάνων του κράτους
Καθοδήγηση και Συμβουλευτική
Τεχνικές Διαπραγμάτευσης
Κατά τη θητεία του ως Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, η υπηρεσία λειτούργησε ως πρότυπο, με βάση τριετές Σχέδιο Δράσης 2013-2015 βασισμένο σε 5 άξονες:
Άξονας Ι: Αλλαγή του τοπίου της Διοίκησης και σύνδεση με τις δημόσιες πολιτικές για την Παιδεία.
Άξονας ΙΙ: Χτίζουμε γέφυρες με την τοπική Αυτοδιοίκηση, τις σχολικές κοινότητες, τις δημόσιες υπηρεσίες, τους τοπικούς φορείς – Εξωστρέφεια και έμφαση στη δημιουργικότητα και την καινοτομία.
Άξονας ΙΙΙ: Αλλαγή εργασιακής κουλτούρας του προσωπικού και δημιουργία δυναμικής.
Άξονας ΙV: Προτεραιότητα στους μαθητές – Καινοτόμες Δράσεις.
Άξονας V: Συνεργασία με την πολιτική και διοικητική ηγεσία – Έμφαση στη νησιωτικότητα.
Τα αποτελέσματα και οι ενέργειες που υλοποιούνται βάσει του Σχεδίου Δράσης, δημοσιοποιούνται στις τοπικές κοινωνίες και τους φορείς της Περιφέρειας του Νοτίου Αιγαίου, στο πλαίσιο της καθιερωμένης καινοτόμου διαδικασίας εξαμηνιαίας λογοδοσίας.
Τέλος, από τις θέσεις στις οποίες υπηρέτησε, έχει υποβάλει προς την εκάστοτε πολιτική ηγεσία πλήθος προτάσεων σχετικών με την αναβάθμιση, την οργάνωση και τη λειτουργία νέων θεσμών και καινοτομιών στη Δημόσια Διοίκηση και Εκπαίδευση.
Ωστόσο, η μεγαλύτερη διαδρομή και προσφορά του Διονύση Μεσσάρη έχει καταγραφεί στη σκέψη και την καρδιά των μαθητών του καθώς και όλων εκείνων που για πολλά χρόνια συνεργάστηκε για το κτίσιμο και τη λειτουργία νέων και καινοτόμων θεσμών.
thebest.gr