Το διοικητικό συμβούλιο της ΟΛΜΕ πραγματοποιεί στη Ρόδο, στο ξενοδοχείο Mediterranean, δύο μεγάλες ημερίδες για το Νέο Λύκειο και τους µόνιµους διορισµούς στην Εκπαίδευση. Το απόγευμα της Δευτέρας πραγματοποιήθηκε η ημερίδα για το Νέο Λύκειο και την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την οποία είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν γονείς και μαθητές και να ενημερωθούν για όλα όσα θα εφαρμοστούν. Το μείζον ζήτημα των μόνιμων διορισμών των αναπληρωτών θα αναλυθεί σήμερα. Πρόκειται για φλέγον θέμα στην περιοχή μας καθώς τα οργανικά κενά καθηγητών στα Δωδεκάνησα φτάνουν τα 350 με όποια προβλήματα και αν συνεπάγεται αυτό.
Στελέχη της ΟΛΜΕ καταθέτουν τις απόψεις τους στη «δημοκρατική» και τονίζουν ότι πρέπει να γίνουν επιτέλους διορισμοί μόνιμου προσωπικού στην εκπαίδευση, η οποία φαίνεται να οδηγείται σε τέλμα λόγω των εφαρμοζόμενων πολιτικών.
Θεόδωρος Τσούχλος
Ταμίας ΟΛΜΕ
«Η μη πρόσληψη μονίμων καθηγητών δημιουργεί
αδιέξοδα στην παιδεία»
«Τον Σεπτέμβρη αντιμετωπίσαμε πρόβλημα με τη στέγαση των αναπληρωτών που κλήθηκαν να υπηρετήσουν στα νησιά. Η ΟΛΜΕ επισκέφθηκε την Κρήτη και τις Κυκλάδες. Πιθανόν όμως να έχουμε τα ίδια και ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Το πρόβλημα είναι βέβαια γενικότερο. Έχει να κάνει με την κάλυψη όλων αυτών των κενών με μόνιμο προσωπικό. Φτάσαμε να έχουμε αναπληρωτές καθηγητές 60 ετών! Πρέπει να υπάρχει μία κανονικότητα στην εκπαίδευση. Από το 2010 δεν γίνονται διορισμοί. Η ΟΛΜΕ ζητά μόνιμους διορισμούς και την κάλυψη όλων των υπαρχόντων κενών. Έχουμε επεξεργαστεί ένα σχέδιο για τις προσλήψεις σύμφωνα με την προϋπηρεσία και το βασικό πτυχίο, ενώ και κοινωνικά κριτήρια θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη. Λάβετε υπόψη ότι πέρα από τους αναπληρωτές, υπάρχουν χιλιάδες συνάδελφοι, απόφοιτοι των καθηγητικών σχολών, οι οποίοι δεν είναι καν αναπληρωτές και ζουν ένα καθεστώς πλήρους αεργίας, γεγονός που μας προβληματίζει ιδιαίτερα. Πρέπει να δοθούν λύσεις. Όταν οι κυβερνήσεις τα τελευταία χρόνια κλείνουν σχολεία, αυξάνουν το διδακτικό ωράριο, δημιουργούν τάξεις των 30 ατόμων, στέλνουν τους καθηγητές σε τέσσερα και πέντε σχολεία, κάνουν δεύτερη και τρίτη ανάθεση σε καθηγητές, φορτώνουν το μόνιμο προσωπικό με πολλές διοικητικές εργασίες και περικόπτουν τα κονδύλια για τους αναπληρωτές, αντιλαμβάνεστε ότι το εκπαιδευτικό έργο οδηγείται σε τέλμα. Η Κυβέρνηση είχε υποσχεθεί το φθινόπωρο του 2015 20.000 διορισμούς μέσα στην επόμενη διετία. Δεν έχει γίνει ούτε ένας διορισμός μέχρι σήμερα. Τώρα μετατίθενται οι μόνιμοι διορισμοί μετά το 2019, όταν συνταγματικά λήγει η θητεία της παρούσας κυβέρνησης. Βέβαια και οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν μειώσει έως μηδενίσει τους διορισμούς. Εν ολίγοις, οδηγούμαστε σε αδιέξοδο».
Δημήτρης Πεππές τακτικό αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ
«Βρισκόμαστε στη Ρόδο αντιπροσωπεία της ΟΛΜΕ και των αιρετών του Κλάδου στο ΚΥΣΔΕ για να συζητήσουμε με τους συναδέλφους τα μεγάλα και διαχρονικά προβλήματα που ταλανίζουν την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς. Τα θέματα που θα μας απασχολήσουν αυτές τις δύο ημέρες έχουν να κάνουν προφανώς με τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών. Είναι γνωστό ότι αυτές οι συνθήκες έχουν αντίκτυπο και στο εκπαιδευτικό έργο. Είναι γνωστό ότι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί κατά την άσκηση των καθηκόντων τους στις ακριτικές περιοχές είναι πολλά και απαιτείται ειδική μέριμνα από την Πολιτεία, ώστε να καταστεί όσο το δυνατόν καλύτερη η προσφορά του έργου αυτού. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια, έχουμε παρατηρήσει μία δυσμενή μεταβολή των εργασιακών συνθηκών των εκπαιδευτικών. Υπάρχει πάντα πρόβλημα με την πλήρωση των κενών θέσεων στα σχολεία, πράγμα που έχει σαν συνέπεια την απώλεια πολύτιμων διδακτικών ωρών για τους μαθητές. Θα πρέπει η Πολιτεία να δει από διαφορετική σκοπιά το λειτούργημα του εκπαιδευτικού και τις ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό που υπάρχουν πανελλαδικά και ιδιαίτερα στις ακριτικές περιοχές, ώστε να καλύπτονται τα κενά αυτά με μόνιμο προσωπικό και όχι με την προσωρινή λύση των αναπληρωτών που ακολουθείται μέχρι σήμερα λόγω των μνημονικών πολιτικών. Εύχομαι κι ελπίζω το μέλλον να είναι πολύ καλύτερο για τα Δωδεκάνησα και γενικότερα».
Νικηφόρος Κωνσταντίνου, Μέλος Δ.Σ. ΟΛΜΕ
«Η Κυβέρνηση δεν
ξεκαθαρίζει πώς θα γίνεται
η πρόσβαση στην
τριτοβάθμια εκπαίδευση»
«Η Κυβέρνηση, Δευτέρα, Τρίτη, Σάββατο αποφασίζει να καταργήσει τις πανελλαδικές και τις υπόλοιπες ημέρες αλλάζει γνώμη. Δεν ξέρουμε τι πρόκειται να θεσμοθετήσει και να νομοθετήσει. Εμείς πιέζουμε συνεχώς τον υπουργό για συνάντηση ώστε να μας ξεκαθαρίσει τι σκέφτεται για το λύκειο, μαθητές και γονείς αγωνιούν. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί και κυρίως οι μαθητές είμαστε σε άγνοια. Δεν γνωρίζουμε με ποιο τρόπο θα γίνει η αξιολόγηση των μαθητών και η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ακούγονται πέντε διαφορετικά σχέδια του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Δεν έχουμε όμως καμία επίσημη ενημέρωση. Κυρίως καταστρατηγείται ο γενικός ρόλος του Λυκείου και η γενική εκπαίδευση που παρείχε μέχρι τώρα. Οδεύουμε σε ένα πολύ πιο εξειδικευμένο λύκειο, όπου ένας μαθητής από τη δευτέρα λυκείου μέχρι το πανεπιστήμιο θα μπορεί να κάνει μόνο μαθήματα της ειδικότητας που θα ακολουθήσει αργότερα. Ο κ. Γαβρόγλου και το ΙΕΠ σκέφτονται να μεταφέρουν στο λύκειο την εξειδίκευση στην επιστήμη που παρείχε μέχρι τώρα μόνο το πανεπιστήμιο. Ενώ λένε ότι το λύκειο δεν λειτουργεί αυτή τη στιγμή, πάνε να το μετατρέψουν σε ένα προστάδιο του πανεπιστημίου. ¨Όλα αυτά δεν οφελούν ούτε το μαθητή ούτε το γονιό. Ο ρόλος του λυκείου είναι παιδαγωγικός και πρέπει να διδάσκονται όλα τα μαθήματα για να έχει ο μαθητής μία γενική γνώση. Όλα τα μαθήματα χρειάζεται να διδάσκονται. Πρέπει να ενισχυθεί ο ρόλος του λυκείου, να διδάσκονται όλα τα μαθήματα. Πρέπει να υπάρχει ένα αντικειμενικό και αξιοκρατικό σύστημα που θα οδηγεί το μαθητή στο πανεπιστήμιο. Όσο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι πανελλαδικές είναι το πιο αξιόπιστο και πιο αξιοκρατικό σύστημα. Κανείς δεν μπορεί να το αμφισβητήσει αυτό».