Πάνω από 60 ξενοδοχειακά projects αξίας δισεκατομμυρίων ευρώ έχουν δρομολογηθεί σε ολόκληρη την Ελλάδα και αναμένεται να κάνουν πρεμιέρα μέσα στα επόμενα 4 χρόνια, αντανακλώντας το ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον που έχουν ενεργοποιήσει ο ελληνικός τουρισμός και οι προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξής του.
Η δυναμική του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και η υψηλή ανθεκτικότητα που επέδειξε ο τουρισμός κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού σε συνδυασμό με την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας έχουν αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον των επενδυτών, με τους ισχυρούς παίκτες του ξενοδοχειακού κλάδου, και όχι μόνο, να τοποθετούνται στην εγχώρια αγορά αναπτύσσοντας τουριστικά projects υψηλών προδιαγραφών.
Ενδεικτικό της δυναμικής του κλάδου και της διείσδυσης ξένων αλυσίδων στην εγχώρια αγορά είναι το γεγονός ότι 4 στα 10 νέα ξενοδοχεία που έχουν δρομολογηθεί, θα λειτουργούν κάτω από την ομπρέλα διεθνών brands, όπως αναφέρεται στο «Greek Market Report | Hotel Investments 2024 – 2027».
Ξενοδοχειακοί κολοσσοί όπως η Hilton, η Marriott, η Accor, η Radisson, η Melia, η Hyatt και η Wyndham, καθώς και ελληνικές εταιρείες διαχείρισης ξενοδοχείων, όπως η Hotel Brain και η SWOT Hospitality, ενισχύουν την παρουσία τους στην Ελλάδα, προσθέτοντας νέα ξενοδοχεία στα υπό ανάπτυξη χαρτοφυλάκιά τους.
Οι κινήσεις
Με έξι ακόμη ξενοδοχεία αναμένεται να ενισχύσει το επί ελληνικού εδάφους χαρτοφυλάκιό της τα επόμενα χρόνια ένας από τους κολοσσούς της φιλοξενίας, η Hitlon, η οποία διαθέτει οκτώ ξενοδοχεία στην Ελλάδα. Τα επόμενα projects της διεθνούς αλυσίδας θα φέρουν τα Conrad Hotels & Resorts στην Αθήνα, στο ακίνητο όπου για δεκαετίες στεγαζόταν το Hilton Athens, καθώς και το πρώτο μέλος της Curio Collection by Hilton στην ηπειρωτική χώρα, στο ιστορικό Πεντελικόν. Μάλιστα, πέρα από τους κύριους τουριστικούς προορισμούς και την ελληνική πρωτεύουσα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν για τη Hilton οι ανερχόμενοι προορισμοί.
Με σταθερή παρουσία στην Ελλάδα από το 2016, η Marriott διαθέτει το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων διεθνούς αλυσίδας στην Ελλάδα. Σήμερα η Marriott έχει υπό την ομπρέλα της 33 ξενοδοχεία που λειτουργούν ανά την Ελλάδα και τέσσερα ακόμη στο pipeline. Το 2023 ήταν μια ιδιαίτερα παραγωγική χρονιά για τον ξενοδοχειακό κολοσσό, καθώς υπεγράφησαν τέσσερις νέες συμφωνίες, μία εκ των οποίων αφορά την άφιξη στην Ελλάδα του πρώτου Tribute beach resort στην περιοχή Σταλίδα της Κρήτης, το οποίο θα αποτελέσει και το πρώτο για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Για το 2024, στόχος παραμένει η περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της Marriott στον τομέα του luxury και lifestyle hospitality, τόσο στην Αθήνα, όσο και στα ελληνικά νησιά.
Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και ο γαλλικός όμιλος Accor, στόχος του οποίου είναι ο διπλασιασμός του χαρτοφυλακίου του στην Ελλάδα, προσθέτοντας σε αυτό οκτώ ακόμη ξενοδοχεία υψηλών προδιαγραφών.
Το άνοιγμα τριών νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα, των Radisson RED Mitropoleos Square Athens και Radisson Theatrou Square στην Αθήνα, καθώς και του Radisson Blu Resort, Mani στη Μάνη που θα είναι το πέμπτο Radisson Blu στη χώρα έχει δρομολογήσει για το 2025 το Radisson Hotel Group. Αλλωστε, η επέκταση της παρουσίας της στην Ελλάδα αποτελεί προτεραιότητα για τη Radisson, η οποία στοχεύει τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα όσο και σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.
Σχέδια διεύρυνσης της παρουσίας της στην Ελλάδα έχει και η Meliá Hotels International, οι επιτελείς της οποίας αναγνωρίζουν σημαντικές ευκαιρίες επέκτασης σε διάφορες περιοχές της Πελοποννήσου, στην αθηναϊκή Ριβιέρα και στη Χαλκιδική. Στο επενδυτικό στόχαστρο της αλυσίδας, η οποία επιδιώκει την ενίσχυση του αποτυπώματός της στην Ελλάδα είτε μέσω της διαχείρισης μονάδων είτε μέσω franchise, βρίσκονται σταθερά και τα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.
Τον Μάιο του 2024 θα κάνει πρεμιέρα το Zoëtry Halkidiki, ένα πολυτελές resort, με 104 δωμάτια, που στοχεύει να προσφέρει μια εξαιρετική boutique all-inclusive εμπειρία, αποδεικνύοντας τη δέσμευση της Hyatt για διαφοροποίηση στον τομέα του all-inclusive σε διεθνές επίπεδο.
Η στρατηγική ανάπτυξης της Hyatt, ωστόσο, εκτείνεται πέρα από τις περιοχές που ήδη δραστηριοποιείται, εστιάζοντας σε τουριστικούς προορισμούς όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Κως, η Πάρος, η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος, αλλά και σε ηπειρωτικούς προορισμούς, όπως η Χαλκιδική και η αθηναϊκή Ριβιέρα.
Εναν νέο κύκλο ανάπτυξης για τη Wyndham Hotels & Resorts στην Ελλάδα σηματοδοτεί το 2024, καθώς η μεγαλύτερη εταιρεία franchising ξενοδοχείων διεθνώς στοχεύει στην ενδυνάμωση της παρουσίας της επί ελληνικού εδάφους με αιχμή δημοφιλείς προορισμούς και προορισμούς με χαμηλότερη τουριστική διείσδυση αλλά σημαντικές προοπτικές εξέλιξης.
Με συμφωνίες για 7 νέα ξενοδοχεία ξεκίνησε το 2024 για τη HotelBrain, ο κύκλος εργασιών της οποίας για το 2023 έκλεισε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, ξεπερνώντας τα 100 εκατ. ευρώ. Για το 2024 οι προβλέψεις δείχνουν αύξηση 20% σε επίπεδο τζίρου, καθώς στο portfolio του ομίλου αναμένεται να προστεθούν τουλάχιστον 10 ακόμη ξενοδοχεία. Μάλιστα για πέντε από αυτά έχουν ήδη υπογραφεί οι σχετικές συμφωνίες, ενώ υπάρχει ένα pipeline 15 ακόμη ξενοδοχείων τουλάχιστον. Aξίζει να σημειωθεί ότι η HotelBrain ξεπέρασε τα 100 μισθωμένα ξενοδοχεία, αριθμός που αυξάνεται συνεχώς, καθώς προστίθενται νέες μονάδες και μάλιστα σε προορισμούς όπου μέχρι σήμερα δεν έχει παρουσία.
Αντίστοιχα, την ενίσχυση των δραστηριοτήτων της δρομολογεί και η SWOT Hospitality, προτεραιότητα της οποίας είναι η ενασχόληση με έργα μεγάλης κλίμακας ή εμβληματικά boutique ξενοδοχεία και resort που βρίσκονται σε δημοφιλείς και ανερχόμενους τουριστικούς προορισμούς.
Πηγή euro2day.gr