Οι συνθήκες κάτω από τις οποίες σκοτώθηκε ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας και Πάσης Αφρικής Πέτρος Ζ’, κατά την μεταφορά του στο Άγιον Όρος το 2004, δεν μπόρεσαν ποτέ να εξακριβωθούν πλήρως, καθώς υπήρξαν πολλές
αντικρουόμενες απόψεις τόσο από τεχνικής, όσο και από ιατροδικαστικής πλευράς. Ένα νέο δημοσίευμα όμως έρχεται να ταράξει και πάλι τα νερά, καθώς το ελληνικό ελικόπτερο που τον μετέφερε εμφανιζόταν με τουρκικούς κωδικούς πτήσης
Ξεχωριστή θέση ανάμεσα στους ιεράρχες της ορθοδοξίας κατείχε ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής Πέτρος Ζ’, του οποίου ο τραγικός θάνατος αφήνει ένα δυσαναπλήρωτο κενό. Κύπριος στην καταγωγή, ήταν ο 114ος Πατριάρχης της Αλεξάνδρειας, με σημαντικό έργο στην Αφρική, ο οποίος σκοτώθηκε υπό ιδιαίτερα
μυστυριώδεις συνθήκες, όταν το ελικόπτερο στο οποίο επέβαινε αυτός και η συνοδεία του κατέπεσε ανοιχτά του Αγίου Όρους.
Η πτήση του ελικοπτέρου Chinook CH-47D της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας είχε χαρακτηριστεί ως VIP, καθώς μετέφερε τον Πατριάρχη και την συνοδεία του εκείνο το μοιραίο πρωινό της 11 Σεπτεμβρίου του 2004.
Το μεσημέρι της ίδιας ημέρας και ενώ ο τότε Πρωθυπουργός της Ελλάδας, Κωνσταντίνος Καραμανλής βρισκόταν σε συνάντηση με τους φορείς της Θεσσαλονίκης για την ετήσια έκθεση που διεξάγεται εκεί, κάποιος από την πρωθυπουργική ασφάλεια τον προσέγγισε και του είπε κάτι που τον άφησε εμβρόντητο…
Το βαρύ μεταφορικό ελικόπτερο Chinook είχε καταπέσει στην θάλασσα σκοτώνοντας και τους δεκαεπτά επιβαίνοντες.
ΜΙΑ ΠΤΗΣΗ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΠΑΡΑΤΡΑΓΟΥΔΑ
Η Αθήνα εκείνης της περιόδου ζούσε στους έντονους παλμούς των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών αγώνων, με τα μέτρα ασφαλείας να βρίσκονται στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο, ενώ πολλές ξένες χώρες, όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο συμμετείχαν ενεργά στην ομπρέλα προστασίας των αγώνων.
Σύμφωνα με το Σχέδιο ασφάλειας των Ολυμπιακών Αγώνων “ΙΦΙΤΟΣ” το Chinook θα πέταγε σε συγκεκριμένο ύψος και σε συγκεκριμένους αεροδιαδρόμους και με συγκεκριμένους κωδικούς αναγνώρισης της πτήσης, ειδάλλως η πτήση θα θεωρείτο εχθρική και θα έπρεπε να αναγνωριστεί από μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας.
Παρά τα εξαιρετικά αυστηρά μέτρα, η συνοδεία του Πατριάρχη επιβιβάζεται χωρίς να γίνει κανένας απολύτως έλεγχος στα χαρτιά και στα πράγματά τους. Οι 35 αποσκευές του δεν ελέγχθηκαν ούτε από τα ειδικά μηχανήματα, ούτε και από τα σκυλιά τα οποία χρησιμοποιούντο για ανεύρεση εκρηκτικών υλών.
Το Chinook σηκώθηκε στον αέρα ξεκινώντας την μοιραία του πτήση στις 9:38 π.μ., επικοινώνησε τελευταία φορά στις 10:53 π.μ. αναφέροντας αλλαγή στο ύψος του προκειμένου να προσεγγίσει το ελικοδρόμιο των Καρυών του Αγίου Όρους. Περιέργως, το ίχνος του ελικοπτέρου χάθηκε από τα ραντάρ δύο λεπτά μετά, με
τους ελεγκτές να κλείνουν το σχέδιο πτήσης, θεωρώντας ότι έχει προσγειωθεί.
Από τις 12:30 πλέον τέθηκε ο κρατικός μηχανισμός σε συναγερμό, καθώς το ελικόπτερο του Πατριάρχη δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό του.
Η ΑΠΟΡΡΗΤΗ ΕΚΘΕΣΗ: ΤΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ ΕΜΦΑΝΙΖΟΤΑΝ ΩΣ ΤΟΥΡΚΙΚΟ!
Κάπου εδώ όμως τα γεγονότα αρχίζουν και περιπλέκονται ακόμα περισσότερο. Σύμφωνα με την Έκθεση
Διερεύνησης για την πτήση του Chinook, προκύπτει ότι το ελικόπτερο της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας εν πτήση (;) άλλαξε τους κωδικούς αναγνώρισής του. Σύμφωνα με το σχέδιο ασφάλειας των Ολυμπιακών Αγώνων θα έπρεπε να έχει τον κωδικό αναγνώρισης των ελληνικών Chinook, ήτοι IFF 5001-5002.
Και όμως η έρευνα καταδεικνύει ότι η συγκεκριμένη πτήση πέταξε με κωδικό αναγνώρισης IFF 0001, ο οποίος αντιστοιχούσε σε τουρκικό ιπτάμενο μέσο!!!
Στην απόρρητη έκθεση που διέρρευσε και δημοσιεύει το περιοδικό HOT DOC, το στοιχείο αυτό κρατήθηκε μυστικό, χαρακτηριζόμενο ως απόρρητο…Στην έκθεση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που χρησιμοποιήθηκε για τα στρατοδικεία που ακολούθησαν δεν έγινε καμία αναφορά σε αυτό το τόσο κρίσιμο γεγονός. Μάλιστα, στην έκθεση που διέρρευσε φαίνεται πως έχει σβηστεί μια παράγραφος.
Συγκεκριμένα στην απόρρητη Έκθεση αναφέρεται: “Περιέργως το ελικόπτερο είχε κωδικό 0001, ο οποίος ανήκει στην οικογένεια κωδικών που είναι εκχωρημένοι από το ICAO στην Τουρκία. Σύμφωνα με το Σχέδιο ‘ΙΦΙΤΟΣ’ ο χειριστής απαγορεύεται να αναφέρει την συχνότητα τον κωδικό του.”
Την εποχή εκείνη το να εντοπίσουν ελληνικά ραντάρ άγνωστο ιπτάμενο ίχνος και ακόμα περισσότερο τουρκικό πάνω από το Άγιο Όρος θα σήμαινε την πλήρη κινητοποίηση όλου του κρατικού μηχανισμού ασφαλείας.
Αν το ελικόπτερο αναγνωριζόταν ως ‘Renegade’ (τρομοκρατική απειλή) θα έπρεπε να καταρριφθεί. Παραταύτα, φαίνεται πως τίποτα από τα παραπάνω δεν συνέβη, αλλά επιπλέον κανείς δεν ασχολήθηκε με το ότι το ελικόπτερο έφερε τουρκικούς κωδικούς.
ΑΜΕΙΛΙΚΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ
Το βασικότερο ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί οι πιλότοι μπήκαν στην διαδικασία να αλλάξουν τους κωδικούς και να εμφανίζουν το ελικόπτερο ως τουρκικό. Υπήρξε κάποιου είδους εσωτερική απειλή και προκειμένου να μην γίνει αντιληπτό το σήμα κινδύνου από κάποιους που τους απειλούσαν, σκόπιμα άλλαξαν
τους κωδικούς ώστε να γίνει αντιληπτό από την αεράμυνα ότι κάτι δεν πήγαινε καθόλου καλά με την πτήση τους; Το σίγουρο είναι ότι οι πιλότοι δεν άλλαξαν κατά λάθους τους κωδικούς αναγνώρισης, βαφτίζοντας στην ουσία το ελικόπτερο τουρκικό.
Έμπειρος Πτέραρχος της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας που μίλησε στο εκδότη του περιοδικού ΗΟΤ DOC, Κώστα Βαξεβάνη, αναφέρεται στο περιστατικό: “Η αλλαγή του κωδικού αναγνώρισης μπορεί να έγινε επίτηδες από τους πιλότους, σε περίπτωση εσωτερικής απειλής. Αν οι αεροπειρατές με υποτυπώδεις γνώσεις
τηλεπικοινωνιών θα μπορούσαν να ζητήσουν την διακοπή της επικοινωνίας με τους ελεγκτές ή να πουν ψέμματα…Ο μοναδικός τρόπος για να αντιληφθεί ο πύργος ελέγχου ότι κάτι δεν πάει καλά, είναι να αλλάξει ο πιλότος τους κωδικούς του και να εμφανίσει το ίδιο του το αεροσκάφος ως εχθρικό ή άγνωστο….αυτό θα σημάνει συναγερμό και θα πρέπει να αναγωριστεί από μαχητικά αεροσκάφη…πιθανώς αυτή η τακτική να ήταν η ύστατη προσπάθεα των πιλότων”.
Η ΙΑΤΡΟΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΕ ΜΕΤΑΘΕΣΗ
Η πραγματογνωμοσύνη αναφέρει ότι εντός του πατώματος στο ύψος των χειριστών υπάρχουν κομμένες καλωδιώσεις των γεννητριών καθώς και το σύνολο των καλωδιώσεων που περνούν από εκεί. Τα μέταλλα πίσω από το πιλοτήριο ήταν διαβρωμένα σαν να αναπτύχθηκαν υψηλές θερμοκρασίες. “Τέτοια διάβρωση και σημειακή καταστροφή μπορούν να προκληθούν μόνο από εκρήξεις.”
Ακόμα χειρότερα, η ιατροδικαστής Λάρισας, Αποστολία Ακριβούση, η οποία εξέτασε επτά από τα πτώματα, παρά το γεγονός ότι και οι δεκαεπτά σοροί ήταν να σταλούν στην Θεσσαλονίκη, καθώς το Άγιο Όρος
βρίσκεται δίπλα στην πόλη, διαπίστωσε ότι στο σώμα τους έφεραν εγκάυματα που δεν προέρχονταν από υλικά που χρησιμοποιούνταν στα Chinook.
Η κα. Αποστολία Ακριβούση υποστηρίζει πως επιστημονικά αποδεικνύεται η ύπαρξη ωστικού κύματος προερχομένου από εσωτερική έκρηξη.
Μετά τις έρευνες η ιατροδικαστής μετατέθηκε ξαφνικά στην Λαμία…
Ακόμα και σήμερα τα ερωτηματικά παραμένουν πολλά… Γιατί το ελικόπτερο άλλαξε τους κωδικούς αναγνώρισής του, εμφανιζόμενο ως τουρκικό, γιατί αφού συνέβη αυτό κανείς δεν προέβη σε αναγνώριση και αναχαίτισή του, γιατί αυτή πληροφορία παρέμεινε απόρρητη μέχρι σήμερα και γιατί η εκδοχή της εσωτερικής έκρηξης επιμελλώς θάφτηκε…
Η παραφιλολογία και η συνωμοσιολογία δίνουν και παίρνουν, ενώ δεν είναι λίγοι που δείχνουν προς την κατεύθυνση είτε μιας κατάρριψης που δεν μαθεύτηκε ποτέ από ελληνικά αεροσκάφη, είτε να έχουν υπάρξει με ηλεκτρονικά μέσα παρεμβολές ή άλλες επεμβάσεις στο ελικόπτερο που μετέφερε τον Πατριάρχη από τμήματα ασφαλείας “φίλιων” χώρων, που εκείνη την περίδο στάθμευαν στην Ελλάδα, λόγω Ολυμπιακών Αγώνων.
Ένα εξίσου σημαντικό ερώτημα που ανακύπτει είναι το γιατί μπορεί κάποιοι να ήθελαν τον Κύπριο Πατριάρχη νεκρό, ή τι μπορεί να περιείχε το ελικόπτερο σε εκείνη την μοιραία πτήση.
Όμως με την Ελληνική Πολιτεία να έχει προβεί σε συγκάλυψη των γεγονότων, όπως αποδεικνύει και η απόρρητη έκθεση ότι το ελληνικό στρατιωτικό ελικόπτερο εμφανιζόταν ως τουρκικό, τα ερωτήματα θα
συνεχίσουν να πλανώνται στο αέρα δέκα χρόνια μετά το δυστύχημα, χωρίς να υπάρξουν ποτέ οι αντίστοιχες απαντήσεις… (newsit)