Με απογοήτευση αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες των ταξί της Ρόδου τις προτάσεις των υπουργείων Ανάπτυξης και Οικονομικών για μερική απελευθέρωση του επαγγέλματός τους, με ρυθμίσεις που ευνοούν κυρίως τους ξενοδόχους και τους μεγαλοεπιχειρηματίες.
Στον ίδιο παρονομαστή βρίσκονται και οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης, οι οποίοι στα σίγουρα θα κινητοποιηθούν εάν τελικώς ψηφιστούν τα προτεινόμενα μέτρα.
Σε δηλώσεις που έκαναν προς τη «δημοκρατική» στελέχη από τα δύο σωματεία ιδιοκτητών ταξί Ρόδου, ξεκαθαρίσθηκε ότι «δεν πρόκειται να αποδεχθούμε τη μεταβίβαση του έργου μας στους ξενοδόχους, των οποίων τα συμφέροντα προασπίζονται συγκεκριμένα πρόσωπα μέσα στην Κυβέρνηση». Οι ίδιοι τόνισαν ότι «και στο παρελθόν είχε επιχειρηθεί η υιοθέτηση τέτοιων μέτρων, όμως με τις κινητοποιήσεις και τα επιχειρήματά μας, αυτός ο παραλογισμός αποτράπηκε».
Σε ερώτηση εάν θα γίνουν κινητοποιήσεις στη Ρόδο η απάντηση ήταν ξεκάθαρη: «Αναμένουμε τις οδηγίες από τα μέλη της ομοσπονδίας μας. Εάν χρειαστεί να ξεκινήσουμε κινητοποιήσεις για να προστατέψουμε τη δουλειά μας και το ψωμί που δίνουμε στα παιδιά μας, τότε στα σίγουρα δεν θα μείνουμε με σταυρωμένα τα χέρια».
Οδηγίες από την ομοσπονδία τους, αναμένουν και οι οδηγοί τουριστικών λεωφορείων, όπως και οι ιδιοκτήτες των λεωφορείων του ΚΤΕΛ, καθώς τα επαγγέλματά τους επηρεάζονται σημαντικά από τις διατάξεις του νέου πολυνομοσχεδίου.
Πιο συγκεκριμένα, οι διατάξεις που θα δημιουργήσουν τα μεγαλύτερα προβλήματα στους κλάδους των ταξί και των τουριστικών λεωφορείων αφορούν:
-Την επέκταση της δυνατότητας χρήσης ιδιωτικών επταθέσιων και εννιαθέσιων οχημάτων με οδηγό από όλα τα τουριστικά καταλύματα (ενοικιαζόμενα δωμάτια κ.λπ.) και όχι μόνο από τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες.
-Την κατάργηση του κατώτατου ορίου κυβισμού για τα ΙΧ οχήματα που θα ενοικιάζονται με οδηγό. Μέχρι τώρα επιτρέπεται η ενοικίαση με οδηγό μόνο για τα οχήματα 1.500 κυβικών εκατοστών και άνω.
– Τη δυνατότητα στα τουριστικά γραφεία και τα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων να διαθέτουν ενοικιαζόμενα ΙΧ με οδηγό σε ενδιαφερομένους, προκειμένου να εκτελέσουν έργο των τουριστικών λεωφορείων ή των ΚΤΕΛ. Να μπορούν, δηλαδή, να μεταφέρουν μαθητές σε σχολεία και φροντιστήρια, στρατιώτες σε στρατόπεδα και λουομένους σε παραλίες. Μεγάλο τμήμα αυτού του έργου – κυρίως της μεταφοράς μαθητών – έως σήμερα καλύπτεται από τα ταξί ή τα ΚΤΕΛ.
– Την κατάργηση της υποχρέωσης οι οδηγοί των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων με οδηγό να έχουν οπωσδήποτε απολυτήριο Λυκείου και να γνωρίζουν τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα.
– Παρέχεται η δυνατότητα μεταφοράς με τα ΙΧ φορτηγά ψυγεία και μη ευπαθών προϊόντων, εφόσον αυτά διαθέτουν τα απαραίτητα χωρίσματα και όχι ενιαίο αμάξωμα.
– Καταργείται ο περιορισμός στη χορήγηση αριθμού αδειών για οχήματα μεικτού βάρους έως 4 τόνων σε εφημεριδοπώλες – πρακτορεία Τύπου και διαμεταφορείς για τη μεταφορά υλικών συσκευασίας. Ετσι, ενώ μέχρι σήμερα οι διαμεταφορείς είχαν δικαίωμα μίας άδειας για φορτηγάκι έως 4 τόνων, πλέον θα μπορούν να εκδίδουν όσες άδειες θέλουν.
– Παρέχεται η δυνατότητα ίδρυσης εταιρείας ενοικίασης μοτοποδηλάτων ακόμα και με ένα και μόνο δίκυκλο ή «γουρούνα». Εως τώρα η ίδρυση τέτοιας επιχείρησης απαιτούσε τουλάχιστον δέκα δίκυκλα.
– Παρέχεται η δυνατότητα ταξινόμησης και μεταχειρισμένων λεωφορείων, στα οποία θα δοθούν νέες άδειες τουριστικών λεωφορείων. Εως τώρα νέες άδειες δίνονταν μόνο σε καινούργια οχήματα προδιαγραφών EURO 5 και πάνω.
– Εξομοιώνονται οι παλιοί με τους νέους μεταφορείς ως προς την υποχρέωσή τους να διαθέτουν χώρους στάθμευσης των οχημάτων τους, προκειμένου να πάρουν άδεια ΔΧ. Εως τώρα οι παλαιοί μεταφορείς δεν είχαν τέτοια υποχρέωση.