Κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του προηγούμενου έτους, ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport (ελέγχει το 73,4% της Fraport Greece) υποστήριξε πως η πρώτη χρονιά που λειτούργησε τα ελληνικά αεροδρόμια ήταν πολύ καλή, «με ρεκόρ επισκεπτών και στα 14 αεροδρόμια» και αύξηση «άνω του 10%».
Συγκεκριμένα, μέσω των 14 αεροδρομίων μετακινήθηκαν πέρυσι 27.600.000 επιβάτες, με αύξηση 10,3% σε σύγκριση με το 2016. Το 75% των επιβατών στα ελληνικά αεροδρόμια προέρχονταν από το εξωτερικό, ποσοστό που κατά τη διοίκηση της Fraport αναδεικνύει τον ρόλο της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού.
Στην ετήσια έκθεση αναφέρεται πως οι επιβάτες από τη Βρετανία κατέλαβαν την πρώτη θέση, με μερίδιο 23%, στους επισκέπτες που χρησιμοποίησαν τα 14 ελληνικά αεροδρόμια. Η Aegean Airlines ΑΡΑΙΓ +2,56% ήταν ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας στα αεροδρόμια με βάση τον αριθμό επιβατών με μερίδιο 21%, ενώ ακολούθησε η Ryanair με 13%.
H Fraport Greece είχε πέρυσι έσοδα 234.900.000 ευρώ και περίπου 117.000.000 ευρώ κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 84.900.000 ευρώ και τα καθαρά κέρδη σε 13.500.000 ευρώ. Οι Γερμανοί πλήρωσαν και 50.000.000 ευρώ σε τόκους δανείων και άλλες δαπάνες που συνδέονται με τη σύμβαση παραχώρησης στην Ελλάδα.
Ο κ. Schulte τόνισε πως οι κύριες κατασκευαστικές εργασίες αρχίζουν αυτή την περίοδο, με στόχο τα μισά από τα 14 αεροδρόμια να είναι έτοιμα το 2019 και συγκεκριμένα της Ζακύνθου, της Καβάλας και των Χανίων, πριν από το καλοκαίρι του επόμενου έτους, ενώ της Κεφαλονιάς, του Ακτίου, της Σάμου και της Σκιάθου, μετά το καλοκαίρι του επόμενου έτους.
Για το 2020 προγραμματίζεται η ολοκλήρωση των έργων σε Μυτιλήνη, Κω, Ρόδοκαι Σαντορίνη, ενώ στον τελευταίο κύκλο (με τα έργα να ολοκληρώνονται πριν το καλοκαίρι του 2021) έχουν ενταχθεί οι Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα και Μύκονος.
Φώτης Κόλλιας-euro2day.gr