Την πολιτική της κατάργησης σημαντικών μαθητών από το σχολικό πρόγραμμα, στηλίτευσε με Αναφορά του προς το Υπουργείο Παιδείας ο βουλευτής Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ.
Προωθώντας σχετική επιστολή της Α΄ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, ο Νεκτάριος Σαντορινιός σημείωσε πως η μείωση των διδακτικών ωρών ή και η κατάργηση μαθημάτων όπως της «Κοινωνιολογίας», της «Πολιτικής Παιδείας», των «Βασικών Αρχών Κοινωνικών Επιστημών», των «Αρχών Οικονομίας» ή το «Σύγχρονος κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία», εξοικείωναν τα παιδιά με τη λειτουργία του πολιτεύματος, τα κοινωνικά συστήματα και τις πολιτικές και οικονομικές επιστήμες και συντελούσαν στην απόκτηση μιας ολοκληρωμένης γνώσης που χρειάζεται ένας σύγχρονος πολίτης να έχει. Ενώ, όπως υπογράμμισε, οι συγκεκριμένες αλλαγές στα μαθήματα του κλάδου Πολιτικών, Νομικών και Κοινωνικών Επιστημών, έγιναν χωρίς τεκμηριωμένη εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και χωρίς προηγούμενο διάλογο με εκπαιδευτικούς, επιστημονικούς φορείς και παρά τις αντιρρήσεις Πανεπιστημιακών Σχολών.
Ακόμη, ο βουλευτής Δωδεκανήσου τόνισε πως ειδικά το μάθημα «Project» και τα «Καλλιτεχνικά», μέσω των οποίων τα σχολεία της περιοχής μας είχαν διακριθεί πολλές φορές με εργασίες και έργα τους, έδινε την ευκαιρία στους μαθητές να δοκιμαστούν στην ερευνητική διαδικασία, στην παρουσίαση και στη δημιουργία, εφόδια που θα τους χρειάζονταν σε επόμενες εκπαιδευτικές βαθμίδες αλλά και καλλιεργούσαν πολύπλευρα τα ταλέντα τους.
Επιπλέον, στην ίδια κατεύθυνση, κατατέθηκε και ερώτηση (26/3/21) από 31 βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και τον Νεκτάριο Σαντορινιό, όπου ζητείται από την Υπουργό Παιδείας να επανεξετάσει τις υπουργικές αποφάσεις 74181/Δ2 και 74182/Δ2, που πλήττουν τη συνοχή του Αναλυτικού Προγράμματος του Λυκείου και στερούν σημαντικές γνώσεις και δεξιότητες από τα παιδιά.
Ο βουλευτής Δωδεκανήσου, τέλος, σχολίασε πως σκοπός του δημόσιου σχολείου οφείλει να είναι η ολοκληρωμένη μάθηση και γνώση, ενώ η Πολιτεία έχει υποχρέωση, χωρίς παρωπίδες, να προσφέρει στα παιδιά όλα τα μέσα που χρειάζονται, για να γίνουν ολοκληρωμένοι πολίτες. «Η επιλεκτική, αναιτιολόγητη και ιδεοληπτική κατάργηση μαθημάτων, εργαλειοποιεί τα σχολεία, αφήνει στην ανεργία δεκάδες ειδικότητες εκπαιδευτικών και στερεί ευκαιρίες, ιδίως από τα παιδιά που δεν έχουν τις ίδιες οικονομικές δυνατότητες».