Ειδήσεις

Ροδίτης θύμα απάτης μέσω του διαδικτύου

Ακόμη μια υπόθεση απάτης μέσω του διαδικτύου με θύμα έναν Ροδίτη απασχολεί από χθες την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Ρόδου.
Στην μηνυτήρια αναφορά, που υπέβαλε χθες το θύμα, δια του πληρεξουσίου δικηγόρου του κ. Νικολάου Σκορδίλη, περιγράφει ότι την 31η Μαρτίου 2016 ανήρτησε στο διαδίκτυο στον ιστότοπο (site)  freelist.gr αγγελία στην οποία ανέφερε ότι πωλούσε ένα οκτάχορδο όργανο μπουζούκι, ενός έτους με σκάφος από καρυδιά, 60 δούγιες, καπάκι από έλατο, ταστιέρα από έβενο και σχέδια από όστρακα έναντι 1.500 ευρώ.
Στις 12 Απριλίου 2016 τον προσέγγισε μέσω του διαδικτύου ένα άτομο από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, με επάγγελμα μηχανικός εμπορικού ναυτικού και εξέφρασε το ενδιαφέρον του να αγοράσει το παραπάνω μουσικό όργανο.
Του δήλωσε ότι το προόριζε ως δώρο γενεθλίων για την κόρη του και του  πρότεινε η συναλλαγή να γίνει μέσω τράπεζας, διότι θεωρούσε ότι είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για διεθνείς συναλλαγές.
Ο αγοραστής συμφώνησε και στο ποσό του τιμήματος, δηλώνοντας μάλιστα ότι θα του κατέβαλλε το συνολικό ποσό των 1.700 ευρώ, προκειμένου να αναλάβει ο Ροδίτης και τα έξοδα αποστολής στον τόπο κατοικίας του. Ταυτόχρονα του ζήτησε να συσκευάσει το μουσικό όργανο, σε συσκευασία δώρου και να το αποστείλει στην διεύθυνση της θυγατέρας του.
Σε συνέχεια των παραπάνω, η τράπεζα Citibank, του απέστειλε ηλεκτρονικό μήνυμα (email) και τον ενημέρωσε ότι το ποσό των 1.700 ευρώ, είχε πιστωθεί στο λογαριασμό του και ότι περιμένει την απόδειξη αποστολής του μουσικού οργάνου, ώστε να κατατεθούν τα χρήματα στο λογαριασμό του, στην Εθνική Τράπεζα.
Την ίδια ημέρα ο Ροδίτης απέστειλε το μουσικό όργανο μέσω εταιρείας μεταφορών και εν συνεχεία έστειλε με email τα στοιχεία της αποστολής στην τράπεζα που τον διαβεβαίωσε ότι θα έχει τα χρήματα του τιμήματος μέσα σε 24-48 ώρες.
Στις 22 Απριλίου 2016 η τράπεζα τον ενημέρωσε ότι το όριο για τις διεθνείς συναλλαγές είναι 2.000 ευρώ και ότι ο πελάτης τους έκανε επιπλέον κατάθεση 300 ευρώ, ώστε να μεταφερθεί στο λογαριασμό του το ποσό των 2.000 ευρώ και ότι έπρεπε να επιστρέψει το ποσό των 300 ευρώ στον αγοραστή μέσω της εταιρίας Western Union.
Η επιστροφή του ποσού αυτού του τέθηκε ως απαραίτητη προϋπόθεση ώστε να μεταφερθεί το ποσό των 2.000 ευρώ στον λογαριασμό του.
Την ίδια μέρα έστειλε το ποσό των 300 ευρώ μέσω Western Union με συγκεκριμένη διαδικασία που του υπέδειξαν και έστειλε τα στοιχεία στην τράπεζα και στον αγοραστή.
Στις 25 Απριλίου 2016 η τράπεζα τον ενημέρωσε ότι δεν μπορεί να γίνει η κατάθεση των χρημάτων στο λογαριασμό του γιατί έγινε κάποιο λάθος και ο πελάτης υπερχρεώθηκε το ποσό των 400 ευρώ. Γι’ αυτό του ζήτησαν να αποστείλει εκ νέου μέσω της εταιρίας Western Union το ποσό των 400 ευρώ, προκειμένου να κατατεθούν στο λογαριασμό του 2.400 ευρώ.
Όταν τους ενημέρωσε ότι δεν μπορούσε να στείλει άλλα χρήματα, του είπαν ότι δέχονται να στείλει αρχικά 200ευρώ, προκειμένου να του καταθέσουν ένα μέρος των χρημάτων και στην συνέχεια να στείλει και τα υπόλοιπα 200ευρώ ώστε να κατατεθούν τα υπόλοιπα χρήματα στο λογαριασμό του. Επιπλέον του είπαν ότι αν δεν το κάνει θα υποστεί ποινικές διώξεις.
Μετά την παραπάνω ενημέρωση ο Ροδίτης δεν έστειλε άλλα χρήματα.
Μέχρι σήμερα, όμως, δεν έχει κατατεθεί κανένα ποσό στον λογαριασμό του ενώ ζήτησε από την τράπεζα Citibank να τον ενημερώσει αν πραγματικά είχαν κατατεθεί τα χρήματα που συμφωνήθηκαν με τον αγοραστή.
Η τράπεζα με την με ημερομηνία 16.5.2016 επιστολή της τον ενημέρωσε ότι ήδη από την 30.9.2014 έχει διακόψει την δραστηριότητα λιανικής τραπεζικής στην Ελλάδα και είχε μεταβιβάσει στην τράπεζα Alpha Bank όλες τις δραστηριότητές της.
Προέκυψε έτσι ότι τα υποτιθέμενα email της Citibank ήταν πλαστά.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου