Η μείωση του εσωτερικού τουρισμού λόγω περικοπής των εισοδημάτων σε συνδυασμό με ενδεχόμενη αύξηση των τιμών των καυσίμων, τη σημαντική αύξηση της προσφοράς πλοίων σε όλες σχεδόν τις ακτοπλοϊκές γραμμές αλλά και το μεταναστευτικό, «ευθύνονται» για την εικόνα που θα έχει φέτος η ελληνική ακτοπλοΐα.
Το συνεχώς συρρικνούμενο διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων σε συνδυασμό με την αδυναμία της ελληνικής οικονομίας να βγει από την κρίση περιορίζει την εγχώρια ζήτηση αφού ματαιώνονται οι διακοπές σε μακρινούς προορισμούς ενώ μειώνονται αισθητά οι μεταφορές του Σαββατοκύριακου.
«Το 2016 αναμένουμε περαιτέρω πτώση του εσωτερικού τουρισμού λόγω της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων και ελπίζουμε στην αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού για να καλυφθεί το κενό» επεσήμανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης κάνοντας αναφορά για την εξέλιξη του μεταφορικού έργου τα τελευταία χρόνια και μία πρόβλεψη για τον 2016:
«Η περίοδος 2009-2015 είναι μία περίοδος που χαρακτηρίζεται από σοβαρά προβλήματα με μεγάλη απώλεια μεταφορικού έργου και αύξηση μέχρι και διπλασιασμό του κόστους των καυσίμων. Την περίοδο αυτή η συνολική απώλεια μεταφορικού έργου φθάνει τα 18 εκατομμύρια επιβάτες ενώ οι συσσωρευμένες ζημιές των εταιρειών ξεπέρασαν το 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ» και συνέχισε:
«Μέχρι το 213 η πτώση της κίνησης ήταν συνεχής και οφείλεται στη μείωση του εσωτερικού τουρισμού. Η κίνηση σταθεροποιήθηκε το 2013 και αυξήθηκε το 2014 περίπου κατά 7% λόγω της αύξησης του εισερχόμενου τουρισμού. Μειώθηκε ξανά το 2015, χωρίς να υπολογίζουμε την κίνηση των προσφύγων. Το 2015 καλύφθηκαν οι ανάγκες μετακίνησης εκατοντάδων χιλιάδων μεταναστών και προσφύγων».
Πηγή: reporter.gr