Με «φορτωμένη» την ημερήσια διάταξη από θέματα, συνεδρίασε χτες το διοικητικό συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο πρόεδρός του κ. Μιχάλης Χριστοδούλου, στην πλειονότητά τους, οι αποφάσεις και εγκρίσεις αφορούσαν συνεχιζόμενα έργα για τα οποία ζητείται παράταση, όπως π.χ. το έργο του λιμένα Ακαντιάς: «Κρίνεται πλέον αναγκαίο να απομακρυνθούν από τον λιμένα τα παροπλισμένα και κατασχεμμένα σκάφη τα οποία εδώ και μία 20ετία βρίσκονται στον συγκεκριμένο χώρο ο οποίος πρέπει να καθαριστεί, ώστε να προχωρήσουν τα έργα που έχουν προγραμματιστεί από την δημοτική αρχή. Υπήρχαν περίπου 102 τέτοια σκάφη τα οποία σύμφωνα με απόφαση και του ιδίου του δημάρχου της Ρόδου, πρέπει να απομακρυνθούν. Πολλά μάλιστα από αυτά δεν έχουν καν ιδιοκτήτη. Δυστυχώς η διαδικασία έχει καθυστερήσει για πολλούς μήνες. Ευελπιστούμε να καταφέρουμε να απομακρύνουμε και τα υπόλοιπα σκάφη και να καθαριστεί ο χώρος», δήλωσε ο κ. Χριστοδούλου
Το λιμανάκι των Φανών
και άλλα έργα
Στην συνεδρίαση συζητήθηκε και η νέα μελέτη για το περιβόητο αλιευτικό καταφύγιο των Φανών, όπου πέραν του έργου του καθαρισμού για το οποίο αναδείχθηκε ο ανάδοχος (σχετικά έγραψε η «δ») την περασμένη εβδομάδα, αναμένονται τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά ώστε να υπογραφεί η σχετική σύμβαση και να ξεκινήσει ο καθαρισμός. Ταυτόχρονα, το Λιμενικό Ταμείο προχωρά στην εκπόνηση μιας μελέτης για το λιμάνι των Φανών, η οποία προσανατολίζεται στην ολοκληρωτική αναβάθμισή του (με εντελώς διαφορετική κατεύθυνση). Γι αυτό τον λόγο είναι αναγκαίο να ληφθούν όλες οι εγκρίσεις όσο το δυνατόν γρηγορότερα προκειμένου να προληφθεί η προσάμμωση που δημιουργείται εκεί εδώ και πολλά χρόνια. Στόχος είναι να αλλάξει εντελώς η λειτουργία του αλιευτικού καταφυγίου. Ο προϋπολογισμός αγγίζει το 1εκ. ευρώ και η απόφαση είναι να γίνει από ίδιους πόρους. Κάποτε πρέπει να ολοκληρωθεί αυτό το έργο, ανέφερε ο κ. Χριστοδούλου.
Να σημειωθεί ότι χτες συζητήθηκε και η πρόταση για να τοποθετηθούν μπάρες στην Μαρίνα Μανδρακίου με σκοπό να περιοριστούν οι θέσεις στάθμευσης και να διατίθενται μόνον σε όσους αναπτύσσουν επιχειρηματικές ή εμπορικές δραστηριότητες στον συγκεκριμένο χώρο: «Με αυτό τον τρόπο, θα έχουμε γύρω στις 75 θέσεις για πάρκινγκ που θα διατίθενται (με αντίτιμο), μόνον σε όσους δραστηριοποιούνται στην περιοχή, ενώ θα υπάρχει και καλύτερος έλεγχος ώστε να μην παρατηρείται αυτή η άναρχη κατάσταση στον λιμένα Μανδρακίου», σύμφωνα με τον πρόεδρο του Λ.Τ.
Επιπροσθέτως, εγκρίθηκαν δύο μελέτες, όπου έχει αναδειχθεί ανάδοχος και αφορούν α) την πυρασφάλεια του λιμένα Μανδρακίου και β) την επαύξηση της ισχύος στην «Κολόνα». Είναι δύο μελέτες που θεωρούνται σημαντικές για την αναβάθμιση των υπηρεσιών στα δύο αυτά σημεία.
«Ακόμη ένα θέμα το οποίο πρέπει να προχωρήσει άμεσα καθώς έχουμε εξασφαλίσει όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις από τα συναρμόδια υπουργεία, είναι η ανακατασκευή μεταλλικής αποβάθρας προμαχώνα πύργου Naillac Ρόδου (με προϋπολογισμό 107.000,00 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.). Η διαδικασία για ανάδειξη αναδόχου θα γίνει στις 8 Αυγούστου και αφορά μια σημαντική παρέμβαση», είπε ο κ. Χριστοδούλου.
Ο ξύλινος πεζόδρομος
και το λιμάνι Καρπάθου
Σχετικά με την επέκταση του ξύλινου πεζόδρομου, ο πρόεδρος του Λ.Τ. είπε ότι τελούν σε αναμονή της έγκρισης από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο καθώς οι όποιες παρατηρήσεις ζητήθηκαν, έχουν ήδη κατατεθεί:
«Περιμένουμε την τελική έγκριση αυτή την εβδομάδα και από εκεί και πέρα, θα ζητήσουμε τις εγκρίσεις από τα συναρμόδια υπουργεία για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου το οποίο η δημοτική αρχή θεωρεί πολύ σημαντικό. Με την ολοκλήρωση της επέκτασης του ξύλινου πεζόδρομου, θα αναβαθμιστεί ολοκληρωτικά το ανατολικό μέτωπο και ολόκληρη η περιοχή. Γι αυτό προσπαθούμε να προχωρήσουμε ώστε να ολοκληρωθεί μαζί με τα συνοδά έργα. Είναι ένα έργο πνοής που θα δώσει άλλη εικόνα και θα βελτιώσει την λειτουργία στην ευρύτερη περιοχή καθώς περιλαμβάνει την ανάπλαση της θαλασσινής πύλης», δήλωσε ο κ. Χριστοδούλου.
Ένα ακόμη θέμα ήταν η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το λιμάνι της Καρπάθου. Την μελέτη έχει εκπονήσει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και το Λιμενικό Ταμείο έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα: «Από εκεί και πέρα, έχουμε κάποιες παρατηρήσεις τις οποίες θα πρέπει να εξετάσει ο μελετητής πριν προωθηθούν στην Επιτροπή Σχεδιασμού Λιμένων (που θα αποφανθεί για το έργο) ώστε να μπορέσει να καταστεί όσο το δυνατόν πιο λειτουργικό. Το έργο αυτό είναι μεγάλης πνοής για το νησί της Καρπάθου», ανέφερε ο κ. Χριστοδούλου.
Τέλος, εγκρίθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης για το έργο που αφορά την αντικατάσταση προσκρουστήρων στον λιμένα Τήλου, ενώ θα διατεθεί πίστωση συνολικού ποσού 100.000,00ευρώ συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.