Διατεθειμένοι να «εξακοντίσουν» ανά την υφήλιο το μήνυμα για την επανένωση των γλυπτών του Παρθενώνα είναι ο Αλις Κούπερ και ο Ντέσμοντ Τσάιλντ. Ανέλαβαν εθελοντικά αυτό το καθήκον, διαβεβαιώνοντας τον γενικό διευθυντή του Μουσείου Ακροπόλεως καθηγητή Νίκο Σταμπολίδη πως θα ενημερώσουν ολόκληρη την ανθρωπότητα. Οι δηλώσεις τους έγιναν μετά την ξενάγηση που τους παρείχε ο κ. Σταμπολίδης στο Μουσείο, μια ξενάγηση που είχε προγραμματιστεί να διαρκέσει μισή ώρα και ξεπέρασε κατά πολύ την μία.
Οι ξένοι και οι Έλληνες προσκεκλημένοι στην ξενάγηση ήταν εκείνοι που θα μετάσχουν στην αποψινή συναυλία στο Ηρώδειο για την επανένωση των μαρμάρων του Παρθενώνα. Ανάμεσά τους, ήταν επίσης η Ρίτα Γουίλσον, η Μπόνι Τάιλερ, οι δυο γιοι του Ντέσμοντ Τσάιλντ Νίρο (Νέρων) και Ρόμαν (κάλλιστα θα μπορούσε να μεταφραστεί ως Ρωμαίος) αλλά και οι Ελληνες Σάκης Ρουβάς, Φοίβος, Γ. Αλκαίος κ.α.
Τι εντυπωσίασε κατά την ξενάγηση αλλά και καθ’ όλη τη βραδιά; Ότι καλλιτέχνες μεγάλου βεληνεκούς, ήταν εξαιρετικά πειθαρχημένοι, αφοσιωμένοι σε αυτά που άκουγαν, χωρίς να συζητούν μεταξύ τους και χωρίς να απομακρύνονται από τον Νίκο Σταμπολίδη. Σοβαροί, μετρημένοι και χαμογελαστοί, απορροφούσαν τα πάντα, ενώ έκαναν και ερωτήσεις.
Οι συγκινητικότερες στιγμές ήταν μπροστά στη ζωφόρο του Παρθενώνα, οπότε ο Αλις Κούπερ και ο Ντέσμοντ Τσάιλντ είπαν ότι κλαίνε για τα κομμάτια που δεν είναι εδώ, και συγκινούνται, αντιμετωπίζοντας τα γλυπτά σαν να ήταν άνθρωποι με αισθήματα που περιμένουν τα άλλα τμήματα να επιστρέψουν από την ξενιτιά.
Ο κ. Σταμπολίδης, τους πήγε από την πλευρά των μουσικών στην Παναθηναϊκή Πομπή και τους είπε ότι κατά την αρχαιότητα, έπαιρναν μέρος στους εορτασμούς, κρατώντας τις κιθάρες τους και τραγουδώντας.
Στον Μοσχοφόρο έγινε η επόμενη στάση, που είναι άγαλμα ανδρός ο οποίος φέρει μοσχαράκι στους ώμους του, για θυσία προς την θεά. Ο γενικός διευθυντής του Μουσείου Ακροπόλεως τους είπε πως η αγγλική λέξη είναι statue και δεν παραπέμπει στην ελληνική, το άγαλμα, λέξη που προέρχεται από το ρήμα αγάλλομαι, δηλαδή κάνω τον θεό να ευχαριστιέται. Το ζώο ήρεμο φαίνεται να συγκατανεύει προς την ίδια του τη θυσία, αλλά και αυτός που το αφιερώνει είναι άγαλμα, ώστε να αγάλλεται για πάντα ο θεός.
Στο περίφημο επίσης Παιδί του Κριτίου, έδειξε την απελευθέρωση των αγαλμάτων από την άκαμπτη στάση των Κούρων, η οποία συνόδευσε την απελευθέρωση των ανθρώπων από τη δεσποτεία. Η δημοκρατία αναπτύχθηκε και η τέχνη συνέβαλε στην απομάκρυνση από την περσική δεσποτεία.
Η Κόρη του Ευθυδίκου είναι παράδειγμα για τη συνομιλία γυμνού και ντυμένου, σύμφωνα με τον κ. Σταμπολίδη. Αν κοιτάξει κανείς τον αστράγαλό της στο πίσω μέρος, θα δει ότι το ένδυμα πέφτει σαν χάδι επάνω στο δέρμα.
Ακολούθησε στάση στις Καρυάτιδες, οι οποίες επίσης εντυπωσίασαν ιδιαίτερα και η ξενάγηση στον τρίτο όροφο με τη ζωφόρο. Δείχνοντας τον Ποσειδώνα, τον Απόλλωνα, την Αρτεμη, την Αφροδίτη με τον ερωτιδέα, ο κ. Σταμπολίδης μίλησε για τη λέξη έρως. Στα αγγλικά η λέξη για το συγκεκριμένο μυθολογικό πρόσωπο είναι Cupid και γι’ αυτό εξήγησε τι σημαίνει έρως και πώς με το arrow, το βέλος δηλαδή, τοξεύει τα «θύματα». Και τότε ο Αλις Κούπερ είπε στη σύζυγό του, με την οποία είναι μαζί πάνω από τέσσερις δεκαετίες ότι ο έρως είναι ο στόχος του «άροου» (βέλους) και ότι υπάρχει όταν είσαι σε απόσταση και μέχρι να φτάσεις τον στόχο.
Ακολούθησε δείπνο με πολύ ωραία μουσική, από την Cosmote, η οποία διοργάνωσε μια βραδιά που χαρακτηρίστηκε άψογη. Οι καλλιτέχνες της συναυλίας χαιρετούσαν τους προσκεκλημένους στα τραπέζια και όλοι, καλλιτέχνες, παριστάμενοι και εκπρόσωποι του χορηγού, ήταν πολύ διακριτικοί, πολύ ευγενείς.
Παριστάμενοι χαρακτήρισαν το δείπνο μια εκδήλωση με ανθρώπους εξαιρετικού επιπέδου και ιδιαίτερης σεμνότητας.
Πηγή liberal.gr