Στο 40% η βουτιά κρατήσεων τον Ιούλιο, ανατρέποντας τη θετική εικόνα στο εξάμηνο. «Σωσίβιο» από… μετανάστες στις γραμμές του Βόρειου Αιγαίου. Πώς επηρεάστηκε η κίνηση σε Κρήτη, Δωδεκάνησα, Κυκλάδες.
Οδυνηρή αποδείχθηκε για την ακτοπλοΐα η διέλευση από το «σύμπλεγμα» που δημιούργησαν από τα τέλη Ιουνίου το δημοψήφισμα, η τραπεζική αργία και η Σύνοδος Κορυφής-θρίλερ της 12ης Ιουλίου.
Ναυτιλιακές πηγές ανέφεραν στο Euro2day.gr πως οι κρατήσεις Ιουλίου εμφανίζουν μείωση της τάξης του 40% σε σχέση με πέρυσι, στο σύνολο των ακτοπλοϊκών γραμμών.
Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως οι απώλειες του κλάδου το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου ξεπέρασαν τις 100.000 κρατήσεις καθώς οι ακτοπλοϊκές εταιρείες κατέγραφαν μείωση άνω των 10.000 επιβατών την ημέρα σε σύγκριση με πέρυσι.
Τις τελευταίες ημέρες, πάντως, οι κρατήσεις αναθερμάνθηκαν και στελέχη της αγοράς προεξοφλούν πως τον Αύγουστο η επιβατική κίνηση θα κυμανθεί σε ικανοποιητικά επίπεδα.
Οι απώλειες του Ιουλίου, ωστόσο, θεωρείται πρακτικά αδύνατο να αναπληρωθούν τη φετινή χρονιά. Αυτό, υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές, θα εξανεμίσει πρακτικά την αύξηση επιβατών κατά 5% που κατέγραψε πέρυσι ο χώρος της ακτοπλοΐας. Αν επιβεβαιωθούν αυτές οι εκτιμήσεις, οι επιδόσεις του κλάδου είναι πολύ πιθανό να επιστρέψουν στα επίπεδα του 2013.
Η μείωση κρατήσεων που καταγράφεται τον Ιούλιο σχεδόν στο σύνολο της ακτοπλοΐας είναι, σύμφωνα με παράγοντες του χώρου, αποτέλεσμα των ραγδαίων εξελίξεων στη χώρα μας, με αφορμή τις διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους εταίρους-πιστωτές.
Στις γραμμές της Κρήτης, τα γεγονότα του τελευταίου διαστήματος δεν ανέτρεψαν αλλά επιδείνωσαν την ήδη καθοδική πορεία των κρατήσεων. Είναι χαρακτηριστικό πως στο α’ εξάμηνο οι κρατήσεις για Κρήτη κινούνται αρνητικά 10-12% σε σχέση με πέρυσι ενώ στις πρώτες 22 μέρες του Ιουλίου η βουτιά έγινε μεγαλύτερη φθάνοντας στο -25%, σύμφωνα με στελέχη του χώρου.
Στα Δωδεκάνησα η επιβατική κίνηση κινούνταν ανοδικά 7% σε σύγκριση με πέρυσι το α’ εξάμηνο αλλά τον Ιούλιο έχει γυρίσει σε αρνητικό έδαφος καταγράφοντας πτώση 15%.
Στελέχη κρατήσεων αναφέρουν χαρακτηριστικά την περίπτωση της γραμμής Σάμου-Ικαρίας όπου η κίνηση στο α’ εξάμηνο ήταν αυξημένη 25% σε σχέση με πέρυσι. Τον Ιούλιο, όμως, η κίνηση πραγματοποίησε βουτιά φθάνοντας στο 15% αυτή την περίοδο.
Στις γραμμές των Κυκλάδων οι κρατήσεις ήταν αυξημένες 5% μέχρι τα τέλη Ιουνίου αλλά, ήδη, τον Ιούλιο σημειώνετιαι μείωση 10%.
Την έκπληξη τη συγκεκριμένη περίοδο αποτέλεσε η γραμμή προς Χίο-Μυτιλήνη όπου η επιβατική κίνηση εμφανίζεται, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, σταθερά αυξημένη σε ποσοστό 1% σε σύγκριση με πέρυσι.
Το γεγονός αποδίδεται, με βάση τις ίδιες πηγές, στους μετανάστες οι οποίοι φθάνουν με βάρκες από τα παράλια της Τουρκίας και στη συνέχεια προωθούνται από τις Αρχές προς τον Πειραιά και την Αθήνα.
Σύμφωνα με παράγοντες ακτοπλοϊκών, τον τελευταίο μήνα διακινούνται με πλοία από τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και των Δωδεκανήσων προς τον Πειραιά περί τους 1.000 μετανάστες την ημέρα.
Οι ίδιοι εκτιμούν πως αν διατηρηθεί αμείωτος ο ρυθμός άφιξης των μεταναστών που φθάνουν στα ελληνικά νησιά και τον Αύγουστο, ίσως απαιτηθεί ειδικό σχέδιο για τη μετακίνησή τους στον Πειραιά. Κι αυτό, εξηγούν, επειδή στο συγκεκριμένο διάστημα τα πλοία θα κινούνται με πληρότητες που θα αγγίζουν το 100% με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ικανός αριθμός κενών θέσεων.
euro2day.gr