Ειδήσεις

Ολος ο νέος κύκλος εξ αποστάσεως σπουδών, «δια βίου μάθηση» του πανεπιστημίου Αιγαίου

  • Η αντιπρύτανης Χρυσή Βιτσιλάκη παρουσιάζει στη «δημοκρατική» όλες τις δυνατότητες ανάπτυξης ικανοτήτων 
  • «Να μην σταθεί η κρίση εμπόδιο στην εκπαίδευση»

Εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον έχουν τα νέα προγράμματα δια βίου μάθησης που ανακοίνωσε το πανεπιστήμιο Αιγαίου και απευθύνονται προς όλους εκείνους που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και να αποκτήσουν πρόσθετους τίτλους σπουδών (με μονάδες ECVET). Τα προγράμματα που ανακοινώθηκαν, καλύπτουν σχεδόν όλους τους παραγωγικούς τομείς της οικονομίας, καθώς και ένα ευρύτατο φάσμα ανθρωπιστικών επιστημών. Μάλιστα, εάν οι ενδιαφερόμενοι εγγραφούν στα προγράμματα αυτά μέχρι τις 31 Αυγούστου, θα κερδίσουν έκπτωση 10% επί των διδάκτρων.
«Υπάρχει έκδηλο ενδιαφέρον από τον κόσμο, καθώς η δίψα για μάθηση δεν σταματάει» δήλωσε προς τη «δημοκρατική» η πρόεδρος του τμήματος επιστημών της προσχολικής αγωγής και εκπαιδευτικού σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου και διευθύντρια των προγραμμάτων δια βίου μάθησης κα. Χρυσή Βιτσιλάκη. Η κατάρτιση που παρέχεται προς εκείνους που παρακολουθούν, ποικίλει από πρόγραμμα σε πρόγραμμα και μπορεί να διαρκεί από μερικές εβδομάδες μέχρι και αρκετούς μήνες. «Για το κάθε γνωστικό αντικείμενο υπάρχει και το αντίστοιχο πρόγραμμα σπουδών, το οποίο είναι διαμορφωμένο κατάλληλα ώστε να είναι προσιτό προς τους σπουδαστές μας».
Η ολοκλήρωση ενός κύκλου κατάρτισης στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, αμέσως παρέχει προς τον απόφοιτο έναν αριθμό Ευρωπαϊκών Πιστωτικών Μονάδων (Μονάδες ECVET* περιγράφεται σε άλλο σημείο του ρεπορτάζ το πώς λειτουργούν) οι οποίες συνυπολογίζονται σε υπάρχοντες τίτλους σπουδών (απολυτήριο λυκείου, ή πανεπιστημιακός τίτλος). Ωστόσο, πιο σημαντικές από τις μονάδες ECVET αποτελεί η γνώση που παρέχεται και η οποία είναι ανυπολόγιστης αξίας.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η συμμετοχή στα προγράμματα δια βίου μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου δεν είναι δωρεάν. Υπάρχει κόστος για τον κάθε σπουδαστή και αυτό εξαρτάται από τον κύκλο των μαθημάτων που θα επιλέξει. Είναι διαφορετικό το κόστος για ένα κύκλο μαθημάτων 60 ημερών και εντελώς διαφορετικό για έναν κύκλο μαθημάτων οκτώ μηνών. Η κα. Χρυσή Βιτσιλάκη εξήγησε στη «δημοκρατική» ότι «με την τρέχουσα οικονομική κρίση της χώρας μας έχουν όλα επηρεαστεί. Προφανώς όλο αυτό έχει επιπτώσεις σε εκείνους που θέλουν μεν να φοιτήσουν, ωστόσο δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια. Είναι πραγματικά κρίμα το οικονομικό να είναι το μόνο εμπόδιο που υπάρχει για κάποιον που διψάει για μάθηση. Εμείς σαν πανεπιστημιακό ίδρυμα προσπαθούμε να κρατήσουμε το κόστος όσο το δυνατόν πιο χαμηλά και παράλληλα έχουμε θεσπίσει σειρά εκπτώσεων προς όλους, πολύτεκνους, ανέργους, φοιτητές και άλλες ομάδες, προκειμένου να καταστούν τα προγράμματα προσιτά προς όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο».
Τα μαθήματα όλα παραδίδονται εξ αποστάσεως. Το μόνο που χρειάζεται ο ενδιαφερόμενος είναι ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής και σύνδεση στο ίντερνετ. Τα προγράμματα και ό,τι άλλο απαιτείται παρέχεται από το Πανεπιστήμιο. «Είναι πολύ αποτελεσματική μέθοδος και τη βελτιώνουμε κάθε χρόνο, ακολουθώντας έτσι την εξέλιξη της τεχνολογίας».

Τα προγράμματα σπουδών
«Έχοντας  έως σήμερα υλοποιήσει με εξαιρετική επιτυχία πολλαπλούς κύκλους Προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησης, συνεχίζουμε να διευρύνουμε το φάσμα των γνωστικών αντικειμένων, σχεδιάζοντας και προσφέροντας περισσότερες από 120 διδακτικές ενότητες, περισσότερα από 30 προγράμματα, σε πάνω από 20 κατευθύνσεις και επιστημονικά πεδία».
Ετσι περιέγραψε η κα. Βιτσιλάκη τους κύκλους των σπουδών και, με τη γνωστή της θέρμη όταν μιλάει για μάθηση, τόνισε ότι υπάρχουν σειρά μεθόδων που ακολουθούνται για να γίνει το μάθημα περισσότερο κατανοητό και προσιτό προς τους σπουδαστές μας. Προς το σκοπό αυτό η υλοποίηση των επιμορφωτικών μαθημάτων και προγραμμάτων γίνεται από επωνύμους και διεθνώς ανεγνωρισμένους Καθηγητές και Καθηγήτριες Πανεπιστημίου και κατά περίπτωση καταξιωμένους στο χώρο τους επαγγελματίες. Ταυτόχρονα αξιοποιούνται πρότυπες μορφές e-Learning καθώς και η αντίστοιχη εμπειρία που υπάρχει σε διεθνές επίπεδο.
Ο κύκλος των προγραμμάτων που παρέχονται είναι:
– Αρχές Διοίκησης, Ηγεσία και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Μονάδων
– Διοίκηση στην Εκπαίδευση και Παιδαγωγική Πρακτική
– Ηγεσία και Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων
– Παιδαγωγική και Διοικητική Λειτουργία του Σχολείου
– Σπουδαστήριο Ιστορίας και Ιστοριογραφίας. Θεωρήσεις, Αναθεωρήσεις και Σύγχρονα Ρεύματα της Ιστορίας

– Σπουδαστήριο Ιστορίας και Ιστοριογραφίας. Ιστορία και Κοινωνική Ανθρωπολογία
– Σπουδαστήριο Ιστορίας και Ιστοριογραφίας. Ιστορία και Τεχνικές της Ιστοριογραφίας
– Σπουδαστήριο Ιστορίας και Ιστοριογραφίας. Ιστορία των Ιδεών
– Οργάνωση και Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων
– H Ελλάδα στη Νεότερη και Σύγχρονη Εποχή. Πολιτικές-Κοινωνικές-Οικονομικές Προσεγγίσεις.
– Αιγυπτιακά Ιερογλυφικά
– Ανάπτυξη Ιστοσελίδων με το WordPress
– Ανάπτυξη κοινωνικών & εργασιακών δεξιοτήτων στον επαγγελματικό χώρο
– Αξιοποίηση του Διαδραστικού Πίνακα στη διδασκαλία, και ως μέσο αλληλεπιδραστικής παρουσίασης
– Γεωπληροφορική
– Δημιουργία E-Shop με το PrestaShop
– Διαδραστικά Μαθηματικά
– Διατροφή και Υγεία
– Διαχείριση προβλημάτων μάθησης και συμπεριφοράς στην οικογένεια και το σχολείο: Από τη θεωρία στην πράξη
– Διαχείριση των Εκφάνσεων Κακοποίησης και Εκφοβισμού στο Σχολικό, Εργασιακό και Οικογενειακό Περιβάλλον
– Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία
– Η αξιοποίηση της Επαυξημένης Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση
– Θεωρία, Τεχνολογία και Εφαρμογές της Ψηφιακής Αφήγησης
– Κινητές Τεχνολογίες
– Λογισμικά Μαθηματικών Εφαρμογών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
– Μοντέλα Σχεδιασμού και Οργάνωσης Διδασκαλίας στα Ολιγοθέσια Σχολεία
– Πολιτισμική Επικοινωνία και Σύγχρονες Τεχνολογίες (ΠΕΣΤ)
– Προσεγγίσεις στη Διδακτική της Ιστορίας. Από τη Θεωρία στην Πράξη
– Σχεδιασμός και Υλοποίηση Προγραμμάτων e-Learning
– Το Νέο Πρόσωπο της Ψυχοθεραπείας: Αντικρίζοντας το Παρόν και Ατενίζοντας το Μέλλον
– Τοξικολογία
– Τουρκικά 1 επίπεδο αρχαρίων
– Τουρκικά 2 βασικό επίπεδο
– Τουρκικά 3 μέσο επίπεδο 1
– Τουρκικά 4 μέσο επίπεδο 2
– Παιχνίδι και Μαθηματική Εκπαίδευση
– Λειτουργικά Τρόφιμα και Προαγωγή της Υγείας
– Ο/Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Παιδαγωγικές και Επαγγελματικές Διαστάσεις
– Η Στρατηγική Επικοινωνιακή και Ποιοτική Διάσταση στις Εκπαιδευτικές Μονάδες
– Γενικό Mini MBA
– Πολιτισμικός και Θρησκευτικός Πλουραλισμός στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία
– Μέθοδοι εντοπισμού, διάγνωσης και διαφοροδιάγνωσης αναπτυξιακών διαταραχών
– Εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας και μάθησης
– Αρχές Διοίκησης, Ηγεσία και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Μονάδων
– Θρησκεία-Λογοτεχνία-Ερμηνευτική και Εκπαίδευση
– Διαχείριση της Διαφορετικότητας
– Τουρισμός και Θρησκείες
– Ψυχοπνευματική Ανάπτυξη και Συμβουλευτική
– Mini MBA στη Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού
– Mini MBA στη Διοίκηση Λειτουργιών
– Mini MBA στη Λογιστική και την Ελεγκτική
– Mini MBA στη Χρηματοοικονομική
– Mini MBA στο Μάρκετινγκ
– Αναπτυξιακή Ψυχοπαθολογία και Ειδική Αγωγή
– Πρώιμη παρέμβαση
– Σωστή χρήση της Ελληνικής γλώσσας: λάθη και αποκλίσεις
– Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων φυσικών επιστημών σε εικονικά περιβάλλοντα μάθησης
– Επαγγελματική και κοινωνική ένταξη ΑμΕΑ
– Διαχείριση Προβλημάτων Μάθησης και Συμπεριφοράς στην Οικογένεια και το Σχολείο – Πρακτικές Εφαρμογές
– Διδακτικές προσεγγίσεις και τεχνικές για το σχολείο και την κοινότητα: εφαρμογές στην εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία
– Ειδικά Θέματα της Προστασίας των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου
– Η Ευρώπη στη Νέα Εποχή. Από τα Κράτη Έθνη στην Κοινωνία των Πολιτών
– Πράσινη ναυτιλία
– Τρισδιάστατη μοντελοποίηση και φωτοαπόδοση με Η/Υ
– Υποστήριξη Γονέων σε Ζητήματα Γλωσσικής Αγωγής
– Υποστήριξη Εκπαιδευτικών σε Ζητήματα Γλωσσικής Αγωγής
– Διάστημα – Ναυτιλία και Θαλάσσια Ασφάλεια.
– Ανάλυση και Εκτίμηση Κινδύνου

Τι είναι οι μονάδες ECVET
Ολοκληρώνοντας ένας σπουδαστής κάποιον από τους παραπάνω κύκλους σπουδών, αμέσως αποκτά μια σειρά από μονάδες ECVET. Οι μονάδες αυτές αποτελούν το Ευρωπαϊκό Σύστημα Πιστωτικών Μονάδων που μαζί με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων αποτελούν σημαντικά εργαλεία της ΕΕ για την προώθηση της κινητικότητας, της διαφάνειας και συγκρισιμότητας των τίτλων/προσόντων που χορηγούνται στον τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Ειδικότερα, στόχος του ECVET είναι να διευκολύνει την αναγνώριση, μεταφορά και συγκέντρωση των μαθησιακών επιτευγμάτων που έχουν αποκτηθεί στο πλαίσιο εκπαιδευτικών συστημάτων διαφορετικών χωρών αλλά και διαφορετικών εκπαιδευτικών συστημάτων μέσα στην ίδια χώρα, στην προσπάθεια των ατόμων να αποκτήσουν ένα τίτλο/προσόν.
Το ECVET βασίζεται σε αρχές, έννοιες και διαδικασίες που αναπτύχθηκαν από τα κράτη μέλη σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και έχουν ψηφιστεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο στις 18 Ιουνίου 2009. Δύο αναγκαίες προϋποθέσεις για την εφαρμογή του ECVET είναι:
– Η υιοθέτηση της προσέγγισης των μαθησιακών αποτελεσμάτων στο σχεδιασμό των τίτλων και των προγραμμάτων σπουδών.
– Η διάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών με βάση τη λογική των ενοτήτων μαθησιακών αποτελεσμάτων/ σπονδύλων.
Αν και η εφαρμογή του ECVET είναι προαιρετική, πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν ήδη ενσωματώσει στα εθνικά τους συστήματα απονομής τίτλων τις βασικές αρχές και έννοιες του Ευρωπαϊκού Συστήματος.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου