Τα θέματα με τα κενά των εκπαιδευτικών κυρίως στον κλάδο της ειδικής αγωγής, αλλά και τα κτηριακά ζητήματα που υπάρχουν σε σχολεία τόσο στη Ρόδο, όσο και στα υπόλοιπα νησιά, επισήμαναν χτες, σε συνέντευξη Τύπου τα μέλη του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρόδου.
Όπως ειπώθηκε, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντιμετωπίσουν μια σειρά από προβλήματα σε καθημερινή βάση, τα οποία είναι πλέον σοβαρά και απαιτούν λύσεις.
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Κώστας Κορδιστός:
«Αντιμετωπίζουμε σοβαρά προβλήματα με τις ελλείψεις εκπαιδευτικών –κυρίως στον κλάδο της ειδικής αγωγής που αφορά στις παράλληλες στηρίξεις, το ειδικό βοηθητικό προσωπικό και στους σχολικούς νοσηλευτές- καθώς και στο κτηριακό, ένα ζήτημα που αντιμετωπίζουμε σε σχολικά κτήρια της Ρόδου, αλλά και σε άλλα νησιά. Αυτό που διεκδικεί τόσο η ομοσπονδία μας, όσο κι εμείς ως Σύλλογος της Ρόδου, είναι σύγχρονα και ασφαλή σχολεία. Αυτό που ζητάμε εδώ και χρόνια, είναι ο άμεσος, ουσιαστικός και ενδελεχής προσεισμικός έλεγχος, όλων των σχολικών κτηρίων, με έκδοση πιστοποιητικών καταλληλότητας. Αυτό που βλέπουμε εδώ, στην Ρόδο, είναι σε μεγάλο βαθμό, κακοσυντηρημένα κτήρια, με πολλές ελλείψεις υλικών. Κάποια σχολικά συγκροτήματα είναι άνω των 100 ετών (π.χ. η Ακαδημία) καθώς και η έλλειψη σε εξοπλισμό. Επισκεφθήκαμε την Ακαδημία και είδαμε την κατάσταση που επικρατεί. Οι υποδομές, είναι δυστυχώς, γερασμένες, χωρίς συντήρηση, με μπαλώματα και πρόσκαιρες λύσεις που γίνονται μόνιμες. Δεκάδες τμήματα –νηπιαγωγείων και δημοτικών- είναι σε…. κοντέινερ. Απουσία προσεισμικού ελέγχου, απουσία ειδικών αιθουσών για το ολοήμερο, απουσία χώρων εστίασης, απουσία εξοπλισμένων εργαστηρίων κ.λπ.
Ακόμη και σε ‘νεώτερα’ κτήρια δεν υπάρχουν αίθουσες για να σιτιστούν τα παιδιά (σιτίζονται πάνω στα θρανία που κάνουν μάθημα), δεν υπάρχουν κατάλληλες αίθουσες διδασκαλίας ενώ υπάρχουν ελλείψεις αιθουσών. Επίσης, αυλίζονται πάρα πολλά παιδιά σε περιορισμένους αύλειους χώρους, ενώ οι εκπαιδευτικοί καλούνται να παίξουν τον ρόλο του τραπεζοκόμου, του φύλακα, του ψυχολόγου, του κοινωνικού λειτουργού κ.ο.κ. αφού δεν επαρκεί το προσωπικό όπως π.χ. σχολικοί νοσηλευτές. Κάποτε πρέπει να κοιτάξουμε σοβαρά τι θα κάνουμε με τον απαραίτητο ιατρικό εξοπλισμό σε κάθε σχολείο.
Επιπλέον, υπάρχουν δεκάδες κενά στον κλάδο της ειδικής αγωγής / παράλληλης στήριξης στην Ρόδο: ενώ είναι 171 παιδιά, ήρθαν μόνον 40 άτομα με συνέπεια να αναγκάζονται να μοιράζονται οι εκπαιδευτικοί με ολέθρια αποτελέσματα για τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες και για την ομαλή ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον».
Ο κ. Κώστας Μουτσάκης (μέλος του δ.σ. του Συλλόγου) υπογράμμισε τα εξής:
«Ειδικά για τα κενά των εκπαιδευτικών, το πρόβλημα είναι διαχρονικό. Ενώ θα έπρεπε από τις 11 Σεπτεμβρίου να ξεκινά με πλήρεις προϋποθέσεις, δεν γίνεται ποτέ στην πράξη με συνέπεια να χάνονται χιλιάδες εκπαιδευτικές ώρες. Ένα επιπλέον ζήτημα, είναι η έλλειψη στέγης για τους εκπαιδευτικούς –κυρίως των αναπληρωτών από τον Σεπτέμβριο μέχρι και τον Ιούνιο. Δυστυχώς, πολλές φορές δεν έχουν πού να μείνουν ενώ τα ενοίκια –μαζί με τα έξοδα- είναι υπερβολικά. Ένα μικρό βοήθημα δεν λύνει τα προβλήματα. Απαιτείται μηνιαίο επίδομα στέγης ή έστω, ένα ποσόν για την κάλυψη αυτών των εξόδων».
Ο ίδιος, επανέλαβε την ανάγκη προσεισμικού ελέγχου σε όλα τα σχολικά κτήρια.
Η κα Ευαγγελία Βολονάκη (μέλος του δ.σ. Συλλόγου) μίλησε για την προσχολική αγωγή: «Δεν μπορούμε να μιλάμε για δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, όταν τα νηπιαγωγεία συστεγάζονται μέσα στα δημοτικά. Με αυτό τον τρόπο δεν καλύπτονται οι ανάγκες. Απαιτείται μεγαλύτερη σημασία στην προσχολική αγωγή, αφού είναι η βάση της εκπαίδευσης σε παιδιά 4-5 ετών, που συστεγάζονται μέσα σε μεγάλα σχολεία –με πολυάριθμους μαθητές». Στο ίδιο μήκος κύματος και τα άλλα μέλη του δ.σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Ρόδου όπως ο κ. Γιώργος Τζωρτζακάκης, που επεσήμανε ότι υπάρχουν κενά τόσο στην πόλη όσο και σε άλλες Δημοτικές Ενότητες για την ειδική αγωγή και την παράλληλη στήριξη. Αναφέρθηκε ακόμη στον τραυματισμό μιας εκπαιδευτικού στην Ακαδημία (περιστατικό που συνέβη την περασμένη εβδομάδα) εκφράζοντας την ανησυχία των εκπαιδευτικών και των γονέων.
«Είναι αναγκαίο το πρόγραμμα σχολικής στέγης, με ανέγερση νέων σχολικών κτηρίων» και κάλεσε τους γονείς και εκπαιδευτικούς να κινητοποιηθούν διεκδικώντας λύσεις στα προαναφερθέντα προβλήματα.