Ο βουλευτής Δωδεκανήσου Δημήτρης Γάκης κατέθεσε ερώτηση για την αναβάθμιση του Κρατικού Αερολιμένα Καρπάθου. Στο φόντο των χθεσινών ανακοινώσεων για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων (ανάμεσά τους οι αερολιμένες Ρόδου και Κω), ο βουλευτής ρωτάει για τις προθέσεις της κυβέρνησης σχετικά με τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου στην ακριτική Κάρπαθο.
Η παραχώρηση κρατικών αερολιμένων στην περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου, η εκποίηση δημόσιας υποδομής με πρωτεύοντα οικονομικό ρόλο στον τουρισμό, στο εμπόριο και στην τοπική οικονομία, αποτελεί αρνητική εξέλιξη στις νησιωτικές κοινωνίες.
Η ενέργεια αυτή θα επιφέρει μειώσεις στα κρατικά έσοδα, αυξήσεις στα αεροπορικά ναύλα και θα μετακυλήσει στον έλληνα πολίτη τα κόστη συντήρησης των αεροδρομίων. Η ιδιωτικοποίηση των κρατικών αερολιμένων συνιστά ιδεολογική νεοφιλελεύθερη εμμονή και όχι αναπτυξιακή ανάγκη.
Η πώληση των αεροδρομίων, πλήττει σοβαρά τις νησιωτικές οικονομίες. Ως ΣΥΡΙΖΑ, μαζί με την πλειοψηφία των τοπικών επαγγελματικών και αναπτυξιακών φορέων, είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην ενέργεια αυτή.
Ακολουθεί το κείμενο της κατατεθείσας ερώτησης
Αθήνα 25.11.14
ΕΡΩΤΗΣH
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων
ΥγείαςΘέμα: «Να ληφθούν άμεσα μέτρα για τη συντήρηση του κτηρίου του αεροσταθμού, για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του διεθνούς Αερολιμένα Καρπάθου»
Ο Κρατικός Αερολιμένας Καρπάθου, αποτελεί κομβικό σημείο εισόδου για τον τουρισμό και τις μεταφορές εμπορευμάτων στο νησί. Η λειτουργία του αεροδρομίου στην Κάρπαθο, είναι μια σημαντική δημόσια υπηρεσία που παρέχεται στους κατοίκους και στους επισκέπτες του ακριτικού νησιού της Δωδεκανήσου. Παρά όμως τις συνεχείς δεσμεύσεις των αρμοδίων κυβερνητικών παραγόντων για τη βελτίωση των υποδομών και των παρεχόμενων υπηρεσιών στους χιλιάδες επιβάτες, τα προβλήματα των νέων κτηριακών υποδομών στις εγκαταστάσεις του αερολιμένα Καρπάθου αντί να λυθούν, εντάθηκαν ακόμα περισσότερο.
Αν και έχουν περάσει ελάχιστα χρόνια από τη λειτουργία του νέου αεροσταθμού, εικόνες πλημμελούς συντήρησης των υποδομών και ελλείψεις σε υπηρεσίες προκαλούν την τοπική κοινωνία και απαξιώνουν τη σημασία του αεροδρομίου στο ακριτικό νησί.
Τα προβλήματα στους κοινόχρηστους χώρους και τους χώρους υγιεινής στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου δεν κρύβονται «κάτω από το επικοινωνιακό χαλί» της κυβέρνησης.
Σε αυτά πρέπει να προστεθούν τόσο η ελλιπής σήμανση των χώρων και των εγκαταστάσεων, όσο και η έλλειψη ενός σύγχρονου σχεδίου ασφαλείας του νέου αεροδρομίου. Η συνολική αδιαφορία για το αεροδρόμιο και η υποχρηματοδότηση του αερολιμένα, σχετίζεται με την προσπάθεια ιδιωτικοποίησης του Κρατικού Αερολιμένα Καρπάθου, που θα προκαλέσει απώλεια εσόδων για το κράτος από την εκμετάλλευση των αεροδρομίου από ιδιώτες και αυξήσεις στα ναύλα, όπως έχει αποδείξει η διεθνής εμπειρία. Εξάλλου, σύμφωνα με δημοσιεύματα του αθηναϊκού Τύπου για τους όρους παραχώρησης, η συντήρηση, ο εκσυγχρονισμός και η ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων θα γίνεται ουσιαστικά χωρίς καμία επιβάρυνση του ιδιώτη «επενδυτή», μέσω ειδικού τέλους.
Επίσης, ένα ειδικό ζήτημα αφορά στην υγεία των επιβατών στο χώρο του διεθνούς αεροδρομίου, γεγονός που συν τοις άλλοις, επηρεάζει και την εικόνα του νησιού σαν τουριστικό προορισμό. Πιο συγκεκριμένα, το Ειδικό Περιφερειακό Ιατρείο (ΕΠΙ) στον Κρατικό Αερολιμένα Καρπάθου, θα έπρεπε να λειτουργεί καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του αερολιμένα, όπως ισχύει σε όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας στα οποία έχουν συσταθεί με ΚΥΑ Ειδικά Περιφερειακά Ιατρεία (ΦΕΚ Β’ 819, 2007).
Κάτοικοι, τοπικοί επαγγελματικοί και αναπτυξιακοί φορείς της νήσου, έχουν προβεί σε συγκεκριμένες καταγγελίες για τα προβλήματα στις υποδομές του κρατικού αερολιμένα και του περιβάλλοντος χώρου και συντονίζουν τις ενέργειές τους ώστε να δοθεί λύση στο τεράστιο αυτό θέμα.
Επειδή, η κυβερνητική απαξίωση των περιφερειακών αεροδρομίων της Δωδεκανήσου, μόνο σαν μεθοδευμένη εγκατάλειψη των νησιών μας μπορεί να εκληφθεί.
Επειδή, οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο, οι κάτοικοι και οι φορείς της Καρπάθου διαμαρτύρονται έντονα και δικαιολογημένα για τα προβλήματα που εμφανίζονται στον Κρατικό Αερολιμένα Καρπάθου.
Επειδή, τα κρατικά αεροδρόμια, οι αερομεταφορές, παίζουν σημαντικό ρόλο στην τοπική νησιωτική οικονομία και κοινωνία, συμβάλλοντας στην άρση της γεωγραφικής απομόνωσης των νησιών.
Επειδή, το ζήτημα της λειτουργίας του Ιατρείου στο διεθνές αεροδρόμιο της Καρπάθου είναι κρίσιμο για την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών Υγείας τόσο στους επισκέπτες, όσο και στους εργαζόμενους του αερολιμένα και απορρέει από διεθνείς υποχρεώσεις της Ελλάδας.
Για όλους τους παραπάνω λόγους,
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
1.Προτίθενται να διαθέσουν άμεσα τα απαραίτητα κονδύλια προκειμένου να κατασκευαστούν τα αναγκαία έργα που θα εκσυγχρονίσουν και θα βελτιώσουν τη λειτουργία του Κρατικού Αερολιμένα Καρπάθου;
Σε ποίες ενέργειες θα προβούν για να αναβαθμίσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες του Κρατικού Αερολιμένα Καρπάθου, όπως η λειτουργία ΑΤΜ, WiFi, η παραχώρηση χώρου για τη δημιουργία λαογραφικού περιπτέρου που θα προβάλει την ιστορική και λαογραφική παράδοση της Καρπάθου στους χιλιάδες επισκέπτες του νησιού;
Σε ποιά μέτρα προτίθενται να προβούν για να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του Ιατρείου στον Κρατικό Αερολιμένα Καρπάθου, εφαρμόζοντας τη σχετική ΚΥΑ σύστασης/λειτουργίας Ειδικού Περιφερειακού Ιατρείου;Ο ερωτών Βουλευτής:
Δημήτρης Γάκης