Με θετικό πρόσημο αλλά χωρίς μεγάλα έσοδα, κλείνει το 2021 για την ΔΕΣ ΡΟΔΑ. Παρά το γεγονός ότι η κίνηση αυξήθηκε κατακόρυφα κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, η δημοτική επιχείρηση είχε εισπράξεις της τάξης του 70% σε σύγκριση με το 2019.
Όπως δήλωσε στη «δημοκρατική» ο πρόεδρος της ΔΕΣ ΡΟΔΑ κ. Δημήτρης Τσίκκης, αφενός αυξήθηκαν τα δρομολόγια και αφετέρου βελτιώθηκαν οι παρεχόμενες υπηρεσίες ενώ τηρήθηκαν όλα τα πρωτοκόλλα και τα μέτρα προστασίας κατά του κορωνοϊού:
«Δεν θα έλεγα ότι είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι, καθώς η κίνηση των επιβατών στην ουσία ξεκίνησε μετά τις 15 Ιουλίου. Ωστόσο, στο διάστημα αυτών των μηνών μέχρι και το τέλος Οκτωβρίου, καταφέραμε με τη μεγαλύτερη συχνότητα δρομολογίων που πλησίαζε τα δρομολόγια του 2019, να έχουμε περίπου το 70% των εισπράξεων εκείνης της χρονιάς. Το έλλειμμα ευελπιστούμε ότι θα το καλύψουμε με άλλους τρόπους».
Όσον αφορά στα μέτρα προστασίας μέσα στα λεωφορεία, ο κ. Τσίκκης τόνισε πως «όλοι οι επιβάτες τόσο οι ντόπιοι όσο και οι ξένοι επισκέπτες μας, ακολούθησαν τα μέτρα. Τα λεωφορεία της ΡΟΔΑ απολυμαίνονται σε καθημερινή βάση και μέχρι δύο φορές (το μεσημέρι και το βράδυ) τα σχολικά λεωφορεία –διότι επιτρέπεται εκ του νόμου πληρότητα μέχρι και 100%».
Με το επίσημο κλείσιμο της τουριστικής σεζόν, η ΔΕΣ ΡΟΔΑ προέβη ήδη σε αλλαγές δρομολογίων αφού η κίνηση έπεσε κατακόρυφα. Έφυγαν οι τουρίστες, έμειναν οι ντόπιοι και οι μαθητές, αλλά η ζήτηση και η κίνηση δεν μπορούν να συγκριθούν με το καλοκαίρι:
«Πρόθεσή μας είναι να αυξήσουμε τα δρομολόγια κατά την περίοδο των εορτών, προκειμένου να βοηθήσουμε την αγορά της πόλης. Επιπλέον, υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση τόσο για τις κάρτες και τις διευκολύνσεις στα εισιτήρια των ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων όσο και στον αυτόματο πωλητή εισιτηρίων που έχουμε τοποθετήσει στην Ιαλυσό. Έχουμε προγραμματίσει να εγκαταστήσουμε ακόμη έναν αυτόματο πωλητή εισιτηρίων στην Κρεμαστή και έναν στην πλευρά της μαρίνας Μανδρακίου –στη στάση για τα λεωφορεία», είπε ο πρόεδρος της ΡΟΔΑ.
Σε ό,τι αφορά στην προσβασιμότητα των ΑΜΕΑ στις αστικές συγκοινωνίες η ΔΕΣ ΡΟΔΑ, το θέτει σαν κύρια προτεραιότητα. Έπειτα από λεπτομερή καταγραφή των αναγκών μετακίνησης των ΑΜΕΑ, αναδείχθηκε η χρησιμότητα των ηλεκτρονικών ηχητικών συστημάτων πληροφόρησης για τα δρομολόγια που ακολουθούν τα αστικά λεωφορεία και το σημείο που βρίσκονται κάθε φορά (στάσεις). Πρόκειται για μία από τις υπηρεσίες που εγκαινιάζει η Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών του Δήμου Ρόδου με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ.
Την ίδια ώρα, έχει βγει στον ‘αέρα’ ο διεθνής διαγωνισμός για την προμήθεια τριών ακόμη ηλεκτροκίνητων λεωφορείων με χρηματοδότηση μέσω του προγράμματος ‘Αντώνης Τρίτσης’.
«Συνολικά, θα έχουμε το επόμενο καλοκαίρι, πέντε νέα λεωφορεία (ηλικίας όχι άνω των 7-8 ετών) και τρία νέα ηλεκτροκίνητα με στόχο την οικονομία στα καύσιμα. Ο στόλος έχει ανανεωθεί και όλα τα παλαιά οχήματα έχουν αποσυρθεί, ενώ ετοιμαζόμαστε να αποσύρουμε ακόμη 5 οχήματα μέσα στο 2022 τα οποία θα αντικατασταθούν. Συνολικά, έχουμε 35 οχήματα. Όταν εμείς αναλάβαμε, η ΔΕΣ ΡΟΔΑ είχε μόνον 25 ενεργά λεωφορεία», κατέληξε ο κ. Τσίκκης.