Ακόμη μια υπόθεση απάτης τύπου phishing (ηλεκτρονικού ψαρέματος) με τη χρήση εικονικού υπερσυνδέσμου σε αντίγραφο ιστοσελίδας της Εθνικής Τράπεζας αποτελεί αντικείμενο έρευνας των αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Ρόδου.
Στην Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Ρόδου καταγγέλθηκε ειδικότερα από μια 34χρονη κάτοικο Ασκληπείου Ρόδου ότι την 01:25 ώρα της 12ης Νοεμβρίου 2021 δέχτηκε μήνυμα στον λογαριασμό του ηλεκτρονικού της ταχυδρομείου από την Εθνική Τράπεζα, το οποίο ανέφερε ότι έχει απενεργοποιηθεί ο λογαριασμός της και της υποδείκνυε έναν υπερσύνδεσμο για να ακολουθήσει και να τον ενεργοποιήσει εκ νέου.
Δεν αντιλήφθηκε ότι πρόκειται για απάτη και πραγματοποίησε σύνδεση στον υπερσύνδεσμο θέτοντας το όνομα χρήστη και τον κωδικό ασφαλείας ηλεκτρονικής τραπεζικής της.
Δέχτηκε μήνυμα στην εφαρμογή «viber» του κινητού της τηλεφώνου, από την Εθνική Τράπεζα, για τρεις κωδικούς ασφαλείας (ΟΤΡ) και χρησιμοποίησε μόνο τους δύο κωδικούς που αφορούν στην αλλαγή κωδικού και εγγραφή συσκευής.
Την 10:33 ώρα της ιδίας ημέρας, δέχτηκε μήνυμα ενημέρωσης από την τράπεζα και διαπίστωσε ότι είχε πραγματοποιηθεί μία συναλλαγή, ύψους 945 ευρώ με αιτιολογία «ΑΓΟΡΑ REVOLUT 5133» και μία αγορά αξίας 2.254,4 ευρώ προς την επιχείρηση «allexpress».
Υπέβαλε αίτημα αμφισβήτησης των συναλλαγών προς την τράπεζα που δεν την ικανοποίησε καθώς αρνήθηκε να αποκαταστήσει την βλάβη που υπέστη.
Την υπόθεση χειρίζεται η δικηγόρος κ. Στεφανία Καρακατσάνη.
Θυμίζουμε ότι μια 27χρονη ημεδαπή, την 13η Ιουλίου 2021 δέχτηκε μήνυμα στο κινητό της τηλέφωνο, από την Εθνική Τράπεζα «Ι-ΒΑΝΚ», το οποίο ανέγραφε ότι ο λογαριασμός της έχει ανασταλεί και συνοδευόταν από υπερσύνδεσμο (λινκ) ανάκτησης «https://retail-nbg.info».
Η 27χρονη με τον ίδιο αριθμό της Εθνικής Τράπεζας είχε πραγματοποιήσει και παλαιότερες συνομιλίες, γι’ αυτό θεώρησε τον υπερσύνδεσμο έγκυρο.
Πραγματοποίησε σύνδεση και της ζητήθηκε να εισάγει τους κωδικούς ηλεκτρονικής συναλλαγής της, το οποίο και έκανε.
Εν συνεχεία της απεστάλη ένας κωδικός (ΟΤΡ) μέσω της εφαρμογής «viber» τον οποίο εισήγαγε σε πεδίο που της υποδεικνυόταν και αμέσως της εστάλη ένα μήνυμα ότι ο τραπεζικός της λογαριασμός έχει χρεωθεί με το χρηματικό ποσό των 400 ευρώ.
Κάλεσε άμεσα το αρμόδιο τμήμα της Εθνικής Τράπεζας προκειμένου να απενεργοποιήσει τον λογαριασμό της, κατά τη διάρκεια της κλήσης της όμως διαπίστωσε ότι είχε πραγματοποιηθεί και δεύτερη χρέωση ύψους 400 ευρώ.
Στο πλαίσιο προανάκρισης πραγματοποιήθηκε αίτημα προς το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα αλλοδαπής με την επωνυμία «Revolut», προς το οποίο σύμφωνα με τα προσκομισθέντα έγγραφα του θύματος φέρονται να πραγματοποιήθηκαν οι επίμαχες συναλλαγές.
Προέκυψε ότι δράστης της ανωτέρω απάτης είναι ένας 28χρονος υπήκοος Ρουμανίας εις βάρος του οποίου έχει κινηθεί η διαδικασία δικαστικής συνδρομής.
https://www.dimokratiki.gr/27-11-2021/nea-ypothesi-apatis-phishing-me-eikoniko-ypersyndesmo-tis-ethnikis-trapezas/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.
Ακριβώς η ίδια περίπτώση έτυχε σε μένα στις 20,01,2022 και ώρα 17,42 και μου απέσπασαν 750 ευρώ από λογαριασμό της Εθνικής με αιτιολογία REVOLUT . Με το μήνυμα αυτό μου ζητήθηκε να ξεμπλοκάρω τον λογαριασμό μου,έβαλα τους κωδικούς μου και ήρθε ένα μήνυμα εξαψήφιου κωδικού επιβεβαίωσης το οποιο όταν επιχείρησα να εισάγω μου έβγαλε λανθασμένο γιατί είχαν ήδη προβεί σε αλλαγή αριθμού κινητού και το συνέδεσαν με τον λογαριασμό μου. Αμέσως μου ήρθε μήνυμα από την τράπεζα ότι αν δεν είμαι εγώ αυτή που έκανα την αλλαγή τηλεφώνου να επικοινωνήσω με την τράπεζα γιατί πρόκειται για απάτη. Το έκανα αμέσως και μου απάντησαν ότι δεν μπορούν να σταματήσουν την συναλλάγή εφ όσον ήταν σε εξέλιξη και ότι έπρεπε να ολοκληρωθεί και να φτάσει στον παραλήπτη-απατεώνα. Έκανα αμφισβήτηση πληρωμής στην τράπεζα η οποία βέβαια απέρριψε το αίτημα μου και θεώρησε την συναλλαγή νόμιμη . Βέβαια υπάρχει σίγουρα καταγεγραμένη η συνομιλία μου με το τμήμα απάτης που έγινε άμεσα.
Εχω κάνει καταγγελία και στην δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος. Δεν ξέρω τι άλλο πρέπει να κάνω από εδώ και πέρα για να δικαιωθώ. Ελπίζω να μπορείτε να με κατατοπίσετε.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.