Ειδήσεις

Τα 7 νέα «εργαλεία» του 112

Προ των πυλών μιας μεγάλης αναβάθμισης βρίσκεται το 112, πέντε χρόνια μετά την ενεργοποίηση της πλήρους λειτουργίας του με αφορμή την τραγωδία στο Μάτι.

Το νέο «Σύστημα Διαχείρισης Κλήσεων Εκτακτης Ανάγκης Επόμενης Γενιάς», έργο ύψους 17,5 εκατ. ευρώ που συμπεριλαμβάνεται στο πρόγραμμα «ΑΙΓΙΣ» του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, θα αξιοποιεί μια σειρά από νέα εργαλεία, εξειδικεύοντας την υπηρεσία και ταυτόχρονα «ανοίγοντάς» τη σε περισσότερους πολίτες.

Ανάμεσα στα νέα εργαλεία περιλαμβάνονται το ακριβές σύστημα γεωεντοπισμού, η βιντεοκλήση και το «silent button» σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης ή ομηρίας, ενώ θα παρέχονται οδηγίες προστασίας ακόμα και όταν ο χρήστης βρίσκεται εκτός δικτύου κινητής τηλεφωνίας.

Στο στρατηγείο του «112»: Πώς λαμβάνεται η απόφαση εκκένωσης
Στον πυρήνα της λειτουργίας του αναβαθμισμένου 112 βρίσκεται επίσης η διαλειτουργικότητα ανάμεσα σε φορείς και υπηρεσίες την ώρα μίας κρίσης, με συντονιστή τον «εγκέφαλο» του 112, δηλαδή τη Μονάδα 5 του ΕΣΚΕΔΙΚ που διασυνδέει το Πυροσβεστικό Σώμα και την Πολιτική Προστασία με την Αστυνομία, το Λιμενικό και τις Ενοπλες Δυνάμεις αλλά και τους Φορείς Αντιμετώπισης Καταστάσεων Εκτάκτων Αναγκών σε όλη την επικράτεια.

Ποιοτική αναβάθμιση του περιεχομένου των μηνυμάτων αναμένεται να φέρουν και τα νέα ραντάρ με τα οποία θα εξοπλιστεί η ΕΜΥ. Τα νέα ραντάρ, επίσης μέρος του προγράμματος «ΑΙΓΙΣ», θα βοηθήσουν και στη λεγόμενη now casting πρόγνωση, η οποία με τη σειρά της θα φέρει την εξειδίκευση των μηνυμάτων του 112 ώστε να αφορούν ένα πιο στοχευμένο κοινό/περιοχή, χωρίς οι παρεχόμενες πληροφορίες να είναι πολύ γενικές.

Η υπηρεσία αποτελεί καθοριστικό παράγοντα επιτυχίας σε επιχειρήσεις όπως αυτές της έρευνας και διάσωσης.
Πηγές του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας έκαναν λόγο στην «Κ» για «υψηλή αναβάθμιση μιας πολύτιμης υπηρεσίας, η οποία δέχεται καθημερινά πάνω από 10.000 κλήσεις αλλά και SMS, MMS και email, παρέχοντας καθοριστικές υπηρεσίες σε άτομα με αναπηρία καθώς και αυτοματοποιημένες κλήσεις σε περίπτωση ατυχήματος από οχήματα που υποστηρίζουν την τεχνολογία ecall. Οι κλήσεις, τα SMS και οι επικοινωνίες ecall γεωεντοπίζονται με τον συνδυασμό διαφόρων τεχνολογιών και στο μέτρο του τεχνητά εφικτού. H υπηρεσία αυτή αποτελεί καθοριστικό παράγοντα επιτυχίας σε επιχειρήσεις όπως αυτές της έρευνας και διάσωσης».

Η χρήση του 112 στην Ελλάδα
Τα βασικά σημεία της αναβάθμισης
Σύμφωνα με τις πηγές του υπουργείου που μίλησαν στην «Κ», τα βασικά σημεία της τεχνολογικής αναβάθμισης του 112 συνοψίζονται ως εξής:

1. Δυνατότητα βιντεοκλήσεων και κειμένου σε πραγματικό χρόνο προς το 112, στο πλαίσιο αναβάθμισης της προσβασιμότητας από άτομα με αναπηρία. Αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2025.

2. Δυνατότητα ταυτόχρονης εργασίας προσωπικού σε πολλαπλά γεωγραφικά σημεία μέσω του υποσυστήματος κεντρικής διαχείρισης/επίβλεψης, μια λειτουργία που αποτέλεσε ένα από τα διδάγματα και τις προκλήσεις στελέχωσης που αντιμετωπίστηκαν κατά την περίοδο του COVID-19.

3. Δυνατότητα αύξησης των διαθέσιμων τεχνικών πόρων χωρίς την προσωρινή διακοπή υπηρεσιών, όπως για παράδειγμα την αύξηση κυκλωμάτων σε περίοδο μιας κρίσης, αλλά και την υποστήριξη τεχνολογιών νέφους, προσδοκώντας σε μεγαλύτερη ευελιξία και επιχειρησιακή διαθεσιμότητα στο μέλλον.

4. Υιοθέτηση νέων λειτουργιών για τους χρήστες κινητών συσκευών, όπως η αναγνώριση της γλώσσας του καλούντα, η μετάδοση ιατρικού ιστορικού και ο γεωεντοπισμός ακριβείας μέσω των τελευταίων προτύπων με τη χρήση τεχνολογιών πακετοματαγωγής.

5. Διάθεση εφαρμογής προς το ευρύ κοινό, προκειμένου να καλυφθούν τυχόν ασυμβατότητες του συστήματος βιντεοκλήσεων και αποστολής κειμένου σε πραγματικό χρόνο, λειτουργίες σημαντικές για τα άτομα με αναπηρία, περιλαμβάνοντας ακόμη και την δυνατότητα αναγγελίας περιστατικού με την χρήση εύχρηστων εικόνων.
Η εφαρμογή αυτή θα έχει δυνατότητα λειτουργίας και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Φινλανδία, η Ισπανία, η Ρουμανία και η Σλοβενία, εφόσον η χώρα που ταξιδεύει ο χρήστης έχει υλοποιήσει τις απαραίτητες τεχνολογίες αιχμής, αλλά και αντίστροφα καθώς θα διαθέτουμε ως χώρα τη σχετική συμβατότητα. Η εφαρμογή θα περιλαμβάνει τις απαραίτητες οδηγίες αυτοπροστασίας και σχετικό υλικό που θα αναπτυχθεί με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου, ενώ επίσης θα υποστηρίζει την διαλειτουργικότητα με το υπό αναβάθμιση σύστημα συναγερμού πολιτών.

6. Η διάθεση αμφίδρομης προγραμματιστικής διεπαφής που θα επιτρέψει τη διαλειτουργικότητα με τα αντίστοιχα ή τα μελλοντικά λογισμικά διαχείρισης περιστατικών των φορέων, με άμεσο στόχο τη διαλειτουργικότητα με το Σύστημα Διαχείρισης Περιστατικών του Πυροσβεστικού Σώματος.

7. Η διάθεση τερματικών συσκευών και λογισμικού που θα επιτρέπει σε φορείς ή κατά τόπους υπηρεσίες που δεν διαθέτουν συστήματα να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα περιστατικά που διαβιβάζονται από το 112, προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν τα τεχνολογικά κενά στοχεύοντας στην επαρκή καταγραφή στοιχείων του ιστορικού ενός περιστατικού.

«Με βάση τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι με τη νέα σύμβαση τίθενται οι τεχνολογικές βάσεις προκειμένου το 112 να διατελέσει έναν νέο κομβικό ρόλο που θα μπορούσε να περιλαμβάνει τη μελλοντική υποκατάσταση των εθνικών αριθμών έκτακτης ανάγκης κυρίως για τα περιστατικά μεγάλης κλίμακας, παρέχοντας ακόμη περισσότερα στοιχεία και διευκολύνοντας τη συντονισμένη, ομαλή και αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων» σχολίασαν στην «Κ» οι ίδιες πηγές.

Πηγή: kathimerini.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου