Ειδήσεις

Οι 19 θέσεις των ΑΝΕΛ για τον τουρισμό

Η τοποθέτηση της βουλευτού των Ανεξάρτητων Ελλήνων κυρίας Έλενας Κουντουρά στη θέση του αναπληρωτή υπουργού Τουρισμού φέρνει εκ των πραγμάτων στην επιφάνεια τις θέσεις των ΑΝΕΛ για τον τουρισμό, καθώς τουλάχιστον ορισμένες από αυτές θα καθορίσουν τη στάση της στην άσκηση των καθηκόντων της.

“H πολιτική Τουρισμού της Ελλάδας στην εποχή των Μνημονίων χαρακτηρίζεται από την αδυναμία της εκτελεστικής και νομοθετικής εξουσίας (κυβέρνησης και βουλής) να προσδιορίσουν αυτόνομα, και με βάση τις δικές μας αντικειμενικές εθνικές στοχεύσεις, ανάγκες, δυνατότητες και προοπτικές, ένα στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης (με βραχυπρόθεσμες, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες φάσεις και σχεδιασμό), το οποίο θα συνοδεύεται από τις κατάλληλες δέσμες νόμων και αποφάσεων που θα υποστηρίζουν την ομαλή και παραγωγική λειτουργία της τουριστικής μας βιομηχανίας και θα ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα του τουριστικού μας προϊόντος. Η πολιτική Τουρισμού μας, τόσο στη γενική της χάραξη, όσο και στους επιμέρους άξονες, υπάγεται και αυτή στη σφαίρα της υποχρεωτικής έγκρισής της από την Τρόϊκα, στο πνεύμα πάντα της γενικότερης υπαγωγής της κυβερνητικής πολιτικής στο αναγκαστικό πλαίσιο τήρησης των ασφυκτικών κανόνων και εντολών των Μνημονίων, τα οποία από τη φύση τους όμως είναι περιοριστικά και αντιαναπτυξιακά. Φυσικά, στο θέμα του Τουρισμού, το κόστος που επωμίζεται η χώρα μας από την πολιτική της Τρόϊκας και των Μνημονίων είναι πολλαπλάσιο, διότι δεν υπάρχει γενικότερα ελευθερία στη λήψη των απαραίτητων αποφάσεων για την ανάπτυξή του, ενώ λόγω της γνωστής οικονομικής αδυναμίας το κομμάτι του εσωτερικού τουρισμού έχει στην κυριολεξία παραλύσει.

H ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος επιτυγχάνεται με:

1. Άμεση αποσύνδεση της τουριστικής μας πολιτικής από οποιαδήποτε μνημονιακή δέσμευση.

2. Μείωση του ΦΠΑ στο 5% σε οτιδήποτε αφορά στο εγχώριο τουριστικό πακέτο και την κρουαζιέρα μαζί με διαμονή-σίτιση.

3. Συνδιαμόρφωση, από το Κεντρικό Κράτος, την Τοπική και Περιφερειακή Αυτό-διοίκηση, τους θεσμικούς φορείς κοινωνικής εκπροσώπησης, τις ομοσπονδίες και τα σωματεία επιχειρηματιών και εργαζομένων, τα κατά τόπους επιμελητήρια κλπ, ενός συμφώνου αγαστής συνεργασίας μεταξύ τους, ούτως ώστε να μην προκύπτουν, στο απόγειο της τουριστικής περιόδου, “εικόνες” που τραυματίζουν την τουριστική εικόνα της Ελλάδας.

4. Συνεργασία του αρμόδιου Υπουργείου και των υπηρεσιών του με το Υπουργείο Πολιτισμού και τις αντίστοιχες δικές του υπηρεσίες και φυσικά, με φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προκειμένου να “παντρεύονται” τα μεγάλα πολιτιστικά γεγονότα που διοργανώνονται από το Υπουργείο Τουρισμού και τους τοπικούς και περιφερειακούς φορείς (φεστιβάλ θεάτρου, τραγουδιού, γιορτές κρασιού, τοπικές θρησκευτικές και παραδοσιακές γιορτές, κλπ) με πακέτα ταξιδιών που προσφέρουν tour operators και μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία, με δωρεάν εισιτήρια για όλες αυτές τις εκδηλώσεις μέσα στα πακέτα που αγοράζουν οι τουρίστες.

5. Συνεργασία των Υπουργείων Τουρισμού και Πολιτισμού στο πλαίσιο της ανάπτυξης του λεγόμενου Πολιτιστικού Τουρισμού, ώστε να υπάρξει αναγωγή των μεγάλων πολιτιστικών εκδηλώσεων σε διεθνούς φήμης γεγονότα.

6. Τουριστική εκμετάλλευση των φεστιβάλ μας σε Επίδαυρο, Ηρώδειο κλπ. Είναι παράδοξο να δέχεται η Νέα Υόρκη επισκέπτες για να παρακολουθήσουν on Broadway παραστάσεις και στη χώρα μας, που είναι η γενέτειρα του θεάτρου, να μην εκμεταλλευόμαστε τέτοιου είδους γεγονότα.

7. Δημιουργία και λειτουργία θεματικών πάρκων στην αρχαία Ολυμπία, με αναπαράσταση ολυμπιακών αγωνισμάτων με τη συμμετοχή τουριστών, στον Όλυμπο ως τόπο κατοικίας του δωδεκάθεου κατά τη μυθολογία, στις Θερμοπύλες, στο Μαραθώ-να, στη Σαλαμίνα, όπου διεξήχθησαν οι πλέον σημαντικές μάχες της αρχαιότητας.

8. Aνάδειξη, με τη συνεργασία του Υπουργείου Πολιτισμού και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της ιστορικότητας ή της μοναδικότητας δεκάδων ανά την Ελληνική Επικράτεια περιοχών, όπως για παράδειγμα η Κως ως το νησί του πατέρα της Ιατρικής Ιπποκράτη, η Ικαρία ως τόπος που διακρίνεται παγκοσμίως για τα όρια μακροζωίας των κατοίκων της κλπ.

9. Επιλογή κατάλληλων εργαλείων marketing και προβολής, προκειμένου να δημιουργηθεί γύρω από την Ελλάδα μία τουριστική-πολιτιστική συνείδηση (αναμνηστικά δώρα για όλες τις ηλικίες και θεματολογίες, ελληνικό τουριστικό περιοδικό παγκόσμιας κυκλοφορίας σε αεροδρόμια, μεγάλους σιδηροδρομικούς σταθμούς, κεντρικά περίπτερα ξένων πρωτευουσών κλπ., online ηλεκτρονικά παιχνίδια με θέμα ιστορίες της αρχαίας μυθολογίας και ιστορίας με Ηρακλή, Αχιλλέα, Μέγα Αλέξανδρο κλπ).

10. Συνδιαμόρφωση, από τους ίδιους εμπλεκόμενους φορείς (σε συντονισμό με ομά-δες ειδικών), ενός κεντρικού οργανωτικού πλάνου, προκειμένου να επιτευχθεί τουριστική περίοδος δώδεκα μηνών, ενισχύοντας πρωτίστως την πολυθεματικότητα του τουρισμού μας.

11. Τόνωση του θεματικού τουρισμού (όπως π.χ. θρησκευτικός, ιαματικός, κλπ).

12. Θέσπιση ειδικών επενδυτικών κινήτρων και προγραμμάτων, αξιοποίηση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, διοργάνωση έξυπνων εκστρατειών διαφήμισης σε στοχευμένα τουριστι-κά κοινά και ομάδες, κινητοποίηση των ελληνικών πρεσβειών στο εξωτερικό (συμβολή και των ξένων πρεσβειών στην Ελλάδα).

13. Συνεργασία του ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών με τα αντίστοιχα Υπουργεία Εξωτερικών της Ρωσικής Ομοσπονδίας, της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας και άλλων χωρών εκτός Σένγκεν (που θεωρούνται αναδυόμενες τουριστικές αγορές), στην απλοποίηση των διαδικασιών για έκδοση τουριστικής βίζας.

14. Επένδυση στον τομέα των κρουαζιερών, με πρώτο στόχο να αναδειχθούν οι σημερινοί ελληνικοί προορισμοί ως αφετηρίες, προκειμένου να ξεκινούν από εκεί τα κρουαζιερόπλοια για επισκέψεις σε Αιγαίο και Μεσόγειο.

15. Σύμπραξη και συμμετοχή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας πάνω στη βάση μίας ισόρροπης και αμοιβαία επωφελούς συμφωνίας, κάτι το οποίο είναι απαραίτητο για τις υποδομές ναυτικού τουρισμού, όπως είναι οι μαρίνες και τα καταφύγια.

16. Ειδικά πακέτα προσφορών για κρουαζιέρες και διακοπές στη λεγόμενη χαμηλή τουριστική περίοδο, σε συνδυασμό με θεματικές μορφές τουρισμού (π.χ. να προ-ταθούν και σε ασφαλιστικά ταμεία ευρωπαϊκών κρατών για προσέλκυση μεγάλων ομάδων συνταξιούχων).

17. Σύναψη συμφωνιών με ξένους εταίρους για την κατασκευή σύγχρονων τουριστικών υποδομών, όπως resorts, συγκροτήματα πολυτελών κατοικιών φιλοξενίας και με-γάλων ξενοδοχείων, συνεδριακών κέντρων, αθλητικών συγκροτημάτων και θεματικών πάρκων κοντά ή δίπλα σε περιοχές οι οποίες συνδυάζουν ένα μεγάλο και ση-μαντικό αριθμό στοιχείων υποκίνησης του τουριστικού ενδιαφέροντος.

18. Σύνδεση του τουρισμού με την εθνική μας και τη μεσογειακή κουζίνα, οι οποίες έ-χουν αποκτήσει διεθνή φήμη ως προς την σπανιότητα και την ποιότητά τους. Να καθιερωθούν ειδικά ποιοτικά πρότυπα (standards) ως προς τα υλικά παρασκευής.

19. Μείωση των φορολογικών συντελεστών για την αγορά εθνικών παραδοσιακών αγαθών διατροφής (και όχι μόνο), καθώς και αυθεντικών τοπικών προϊόντων.”

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου