Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ (Ένωση Καταναλωτών – Η Ποιότητα Της Ζωής) μικρή είναι η μερίδα των καταναλωτών που δηλώνουν ευχαριστημένοι από το «καλάθι του νοικοκυριού», καθώς αρκετοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι βρίσκουν προϊόντα επώνυμης ετικέτας με χαμηλότερες τιμές, έχουν αμφιβολίες για την ποιότητα των προϊόντων του «καλαθιού», ενώ δε φαίνεται να αξιοποιούν την πλατφόρμα e-katanalotis για την έρευνα αγοράς τους.
Όπως μετέδωσε σήμερα το πρωί (28/1) η εκπομπή «Σαββατοκύριακό από τις έξι» της ΕΡΤ, δεν υπάρχει ακόμη συμφωνία μεταξύ του Υπουργείου Ανάπτυξης και των Βιομηχανιών Τροφίμων για να ενταχθούν περισσότερα επώνυμα προϊόντα στο καλάθι. Σύμφωνα με το CNN για να δούμε ένα παράλληλο καλάθι με επώνυμα προϊόντα θα πρέπει οι τιμές που εφαρμόζονται τους τελευταίους μήνες να μην έχουν ανέβει πολύ.
Όπως παρουσιάζεται λοιπόν στην έρευνα της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ:
Ένα ποσοστό της τάξεως του 79% έχει αναγκαστεί να μειώσει τα έξοδά του σε βασικά αγαθά.
Το 54,3% δεν αγοράζει προϊόντα που ανήκουν στο καλάθι
Για το 67,7% λιγότερο από τα μισά προϊόντα που αγοράζει ανήκουν στο καλάθι
Το 58% όσων δεν αγοράζουν από το καλάθι επιλέγει προϊόντα σε προσφορές
Τo 39% βρίσκει πιο φτηνά προϊόντα από του καλαθιού
Το 34% αγοράζει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που δεν περιλαμβάνονται στο καλάθι
Ακόμα:
Το 19% θεωρεί ότι δεν είναι ποιοτικά τα προϊόντα που περιέχονται στο καλάθι
Το 33,2% ανήκει σε κάποια από τις ευάλωτες ομάδες
Το 21,6% έχει εισόδημα έως 700 ευρώ
Πόσο ευχαριστημένοι είναι οι καταναλωτές με το «καλάθι του νοικοκυριού»
40,2% καθόλου
37% λίγο
12,7% πολύ
Έρευνα αγοράς
Το 44,4% στο σούπερ μάρκετ
Το 34% με ενημερωτικά φυλλάδια, Newsletter, ιστοσελίδα, διαφημίσεις
19,8% δεν κάνει έρευνα
1,5% στην πλατφόρμα e-katanalotis