Σε κατάσταση αναμονής τελούν έμποροι και καταστηματάρχες της περιοχής μας, ενόψει της νέας σεζόν καθώς ο κορωνοϊός «χτύπησε» και το εμπόριο.
Οι παραγγελίες που έγιναν για την νέα τουριστική περίοδο έχουν «παγώσει», αφού εργοστάσια και αποθήκες στην Κίνα παραμένουν κλειστά εξαιτίας της εξάπλωσης του κορωνοϊού, με αποτέλεσμα οι παραγγελίες που συσσωρεύονται, να αρχίσουν να διεκπεραιώνονται από τον ερχόμενο μήνα, κι αν…
«Ακόμα κι αν ανοίξουν τα εργοστάσια, μέχρι να διεκπεραιωθούν οι παραγγελίες από την Κίνα σε κάθε γωνιά του πλανήτη, θα απαιτηθεί μεγάλο χρονικό διάστημα αφού όχι μόνο οι αποθήκες παραμένουν κλειστές αλλά και τα εργοστάσια, που σημαίνει ότι δεν υπάρχει παραγωγή και άρα το όποιο διαθέσιμο στοκ θα εξαντληθεί πολύ γρήγορα. Οι περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις και καταστήματα είναι γνωστό ότι εισάγουν προϊόντα από την Κίνα και ήδη η ανησυχία είναι έντονη, αφού κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει αν και πότε θα έχει εμπόρευμα είτε για χονδρική είτε για λιανική πώληση. Η παραγγελία της δικής μου επιχείρησης έχει ήδη καθυστερήσει σχεδόν 30 ημέρες και δεν ξέρω αν εντός του Μαρτίου θα σημειωθεί κάποια εξέλιξη.
Περιμένουμε επίσημη ενημέρωση και μαζί με εμένα περιμένουν και οι πελάτες μου τους οποίους με τη σειρά μου προμηθεύω με προϊόντα αλλά και πρώτες ύλες. Ο κορωνοϊός πέρα από τα θύματα του ιού, έχει κι άλλες προεκτάσεις. Η οικονομική ζημία θα είναι τεράστια, μέχρι να κλείσει ο κύκλος και οι κλυδωνισμοί στην παγκόσμια οικονομία είναι ήδη εμφανείς», δηλώνει στη «δ» χονδρέμπορος που τονίζει ότι πολλά καταστήματα και στη Ρόδο θα αναγκαστούν να ανοίξουν για την σεζόν με περσινό μόνο εμπόρευμα και με πολλές ελλείψεις.
Στην Ελλάδα, ο κίνδυνος επιπτώσεων από πιθανή περαιτέρω κλιμάκωση της κρίσης του κορωνοϊού είναι ορατός σε μια σειρά κλάδων από τον τουρισμό και συγγενείς αγορές μέχρι τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη και ένα ευρύ φάσμα της αλυσίδας εφοδιασμού της αγοράς.
Όπως λένε παράγοντες της αγοράς, αν τα εργοστάσια και οι αποθήκες παραμείνουν κλειστά, τότε οι ελλείψεις θα είναι ορατές στην ελληνική αγορά από το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε στη «δ», υπάρχει η σκέψη για στροφή στην αγορά της Τουρκίας όσον αφορά στην προμήθεια πρώτων υλών και εμπορευμάτων, μέχρι να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην Κίνα και προκειμένου να διευκολυνθούν οι τουριστικές επιχειρήσεις, καθώς ακόμα κι αν εντός του Μαρτίου αρχίσουν να φορτώνονται οι παραγγελίες στα κοντέινερ, έχει χαθεί ήδη αρκετός χρόνος.
Όπως ανέφερε επίσης, η προ 17ετίας επιδημία του SARS είχε προκαλέσει επίσης μεγάλες οικονομικές αναταράξεις, εντούτοις η διαφορά με εκείνη την εποχή είναι ότι σήμερα η παγκόσμια οικονομία είναι ακόμη πιο δικτυωμένη ενώ η κινεζική οικονομία έχει πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα.
«Εδώ έχουμε να κάνουμε με το φαινόμενο της πεταλούδας, πώς δηλαδή η κρίση στην παγκόσμια οικονομία εξαιτίας της εμφάνισης του κορωνοϊού στην Κίνα, επηρεάζει το μικρό τουριστικό κατάστημα στην οδό Σωκράτους για παράδειγμα.
Το φαινόμενο της πεταλούδας είναι μια ποιητική μεταφορά, στη θεωρία του χάους για το φαινόμενο της ευαίσθητης εξάρτησης ενός συστήματος από τις αρχικές συνθήκες.
Σύμφωνα με μια από τις διατυπώσεις, λέγεται ότι “αν μια πεταλούδα κινήσει τα φτερά της στον Αμαζόνιο, μπορεί να φέρει βροχή στην Κίνα”, κι αυτό βιώνουμε τώρα», ανέφερε μεταξύ άλλων.
Ο υπολογισμός πάντως του αντίκτυπου στις αγορές βασικών προϊόντων από την επιδημία κορωνοϊού στην Κίνα, εξακολουθεί να είναι μια δύσκολη διαδικασία, με πάρα πολλές άγνωστες μεταβλητές.
https://www.dimokratiki.gr/28-02-2020/o-koronoios-ktypise-idi-kai-to-emporio-polla-katastimata-tha-anoixoyn-mono-me-to-persino-emporeyma/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.