Ρεπορτάζ

Στις προτεραιότητες της δημοτικής αρχής η Μεσαιωνική Πόλη Ρόδου

Τον πήχη πολύ ψηλά, τόσο για την Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου όσο και για τις υπόλοιπες αρμοδιότητές του, θέτει ο αντιδήμαρχος των Πολιτιστικών Μνημείων και Υπηρεσίας Δόμησης κ. Στέφανος Δράκος.
Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων, στην πρώτη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χτες, κλείνοντας περίπου πέντε μήνες στην νευραλγική αυτή αντιδημαρχία.
«Πολιτική βούληση υπάρχει. Μπορεί μέχρι σήμερα να μην υπήρχε, αλλά με τη νέα δημοτική αρχή υπάρχει. Αυτό όμως, δεν αρκεί. Για να επιτύχουμε απαιτείται σχέδιο, διαθέσιμος χρόνος, ανθρώπινο δυναμικό, αλλά κυρίως απαιτείται η συνδρομή των πολιτών, των κατοίκων αυτού του νησιού. Χρειάζεται ομοψυχία για το συνολικότερο καλό, το καλό των πολιτών, του τόπου, για το μέλλον μας. Με την ανάληψη των καθηκόντων μας ακούω σε σχεδόν καθημερινή βάση τη φράση:
‘Ανέλαβες την “καυτή πατάτα”. Όποιος αναλαμβάνει τη θέση αυτή δεν επανεκλέγεται’. Έπειτα βρήκαμε ένα άδειο γραφείο, χωρίς… γραφείο (!), ηλεκτρονικό υπολογιστή, δίχως καρέκλα. Στη συνέχεια δώσαμε μάχη για να αλλάξουμε ορισμένα βασικά, αυτονόητα πράγματα, ώστε να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε. Συνάντησα δύο λέξεις σε σχεδόν όσα ρωτούσα: «Δεν γίνεται». Και όμως γίνεται.
Σήμερα, πέντε μήνες μετά, με τα τόσα παράπονα των δημοσιογράφων για τις δηλώσεις που δεν κάναμε και των πολιτών για τις εκδηλώσεις που δεν πήγαμε, πρέπει να σας ενημερώσουμε ότι μόνο δουλεύαμε και δουλεύουμε από το πρωί μέχρι το βράδυ και θα το καταλάβετε μόλις ακούσετε στη συνέχεια όλα όσα έχουμε πράξει», ανέφερε ο κ. Δράκος
Η ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΠΟΛΗ
Νέο σύστημα εισόδου: Τοποθετούμε νέο σύστημα ελέγχου εισόδου οχημάτων στις πύλες της Μεσαιωνικής πόλης Ρόδου, με διπλές κάμερες και αυτόματη αναγνώριση των εγκεκριμένων για είσοδο οχημάτων από τις πινακίδες.
Όπως γνωρίζετε, σε κάθε σημείο εισόδου υπάρχει ήδη μια σειρά από ηλεκτροκίνητα βυθιζόμενα κολωνάκια, η οποία απαγορεύει την είσοδο/έξοδο προς και από τους κεντρικούς πεζοδρόμους της πόλης, τα οποία θα συντηρηθούν ώστε να λειτουργούν, αλλά και θα ενισχυθούν. Ο συγκεκριμένος χώρος, θα εμπίπτει από φέτος κιόλας στην περιοχή δύο καμερών: η μία θα ελέγχει την είσοδο και η άλλη την έξοδο. Τα κολωνάκια θα είναι συνεχώς σε εκτεταμένη θέση, ένδειξη ότι η διέλευση απαγορεύεται, και όταν πλησιάζει ένα όχημα, η κάμερα που θα διαθέτει έξυπνο λογισμικό (μέσω ενσωματωμένου module), θα αναγνωρίζει ότι ένα όχημα έχει πλησιάσει το σημείο εισόδου/εξόδου και ζητά να του επιτραπεί η διέλευση. Αμέσως, θα στέλνει εικόνα της πινακίδας του οχήματος στο σύστημα ανάγνωσης πινακίδων κυκλοφορίας, η πινακίδα θα απομονώνεται, θα διαβάζεται και θα ελέγχεται μία Βάση Δεδομένων, αν είναι δηλωμένη ως έγκυρη (white-list) για διέλευση. Το ίδιο σύστημα θα επικοινωνεί με τα κολωνάκια και θα δίνει εντολή για βύθιση, επιτρέποντας τη διέλευση. Στον ίδιο χώρο τοποθετούμε σαμαράκια μείωσης ταχύτητας από ελαστικό πριν και μετά τη μπάρα, καθώς και οριζόντιες μπάρες, για τον επιπλέον έλεγχο μοτοποδηλάτων.
Νέες άδειες εισόδου: Το νέο σύστημα, επιβάλλει και την έκδοση νέων αδειών εισόδου, αφού α) τα τηλεκοντρόλ δεν θα είναι πλέον λειτουργήσιμα και β) θα επιτρέπεται η είσοδος αποκλειστικά και μόνο σε μόνιμους κατοίκους, σε ΑμΕΑ, σε δηλωμένο συγγενή ΑμεΑ ή υπερήλικα ή ασθενή και σε οχήματα έκτακτης ανάγκης. Συγκεκριμένα, η δημοτική αρχή Ρόδου, προχωρά στη συγκρότηση Επιτροπής Ελέγχου Δικαιολογητικών και Χορήγησης Αδειών για την είσοδο οχημάτων στη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου, που θα έχει ως ευθύνη της την επανεξέταση όλων των ήδη χορηγηθέντων αδειών, αλλά και την έκδοση νέων, υπό τις κάτωθι ελάχιστες προϋποθέσεις για τους δικαιούχους και σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς:
Α) Οι δικαιούχοι να είναι μόνιμοι κάτοικοι της Μεσαιωνικής Πόλης Ρόδου (με προσκόμιση σχετικών αποδεικτικών εγγράφων),
Β) Οι δικαιούχοι να είναι συγγενείς μονίμων κατοίκων Μεσαιωνικής Πόλης ή να δηλωθούν ως πρόσωπα έκτακτης ανάγκης για μονίμους κατοίκους που χρήζουν βοήθειας, υποστήριξης, είναι υπερήλικοι ή ΑμεΑ (έως ένα (1) άτομο για κάθε κατοικία των περιγραφόμενων προϋποθέσεων) και
Γ) Οι δικαιούχοι να εξυπηρετούν έκτακτες ανάγκες, όπως οχήματα ΕΚΑΒ, Πυροσβεστικής, ΕΛΑΣ.
Σε αυτό το πλαίσιο, θα ήθελα να επισημάνω ότι ζητούμε συγνώμη από τους πολίτες για την εκ νέου ταλαιπωρία τους και ελπίζουμε στην κατανόησή τους για την ανάγκη προάσπισης και προστασίας της Μεσαιωνικής Πόλης.
Νέα διαδικασία φύλαξης: Εφαρμόζουμε νέα διαδικασία στη φύλαξη της Μεσαιωνικής πόλης Ρόδου, βασιζόμενοι – μεταξύ άλλων – σε τρεις (3) άξονες: α) την αποτελεσματικότητά της, β) την αρτιότητά της και γ) την προστασία του Μνημείου 24ωρες το 24ωρο. Φυλάσσουμε τη Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου, αρχικά, από τις 15 Μαΐου έως και τις 15 Οκτωβρίου 2020, συμπεριλαμβανομένων Κυριακών και αργιών, τοποθετώντας ελεγκτές στο κέντρο ελέγχου των πυλών και επόπτη λειτουργίας του συστήματος καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ωρου.
ΑΠΩΤΕΡΟΣ ΣΤΟΧΟΣ:
Απώτερος στόχος μας είναι σταδιακά να προχωρήσουμε σε αφαίρεση των βυθιζόμενων και των οριζόντιων μπαρών, ώστε να εφαρμοστεί αυτόματο σύστημα που θα καταγράφει εάν το όχημα διαθέτει έγκριση εισόδου ή όχι. Στη συνέχεια, όποιος εισέρχεται παρανόμως, θα λαμβάνει σχετικό πρόστιμο που θα του αποστέλλεται αυτόματα προς πληρωμή.
Μέριμνα στάθμευσης: Μεριμνούμε για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης για τους μονίμους κατοίκους εντός και πέριξ της Μεσαιωνικής Πόλης Ρόδου και για τους δραστηριοποιούντες εντός των τειχών στην περιοχή του λιμένα της Ακαντιάς με τη συνεργασία και την αρωγή του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου.
Μέριμνα μετακίνησης: Επίσης μεριμνούμε για τη μετακίνησή τους από την Ακαντιά στην είσοδο της Μεσαιωνικής πόλης Ρόδου, κατόπιν συνεργασίας με την «ΔΕΣ ΡΟΔΑ».
Ηλεκτροκίνηση: Σε ό,τι αφορά στη μετακίνηση εντός των τειχών, Δήμος Ρόδου και Δ.Ε.Σ. ΡΟΔΑ, προχωράμε στην εφαρμογή του μέτρου της ηλεκτροκίνησης. Συγκεκριμένα, ο δήμαρχος Ρόδου Αντώνης Β. Καμπουράκης και εγώ, ως αρμόδιος αντιδήμαρχος, σε συνεργασία με τον πρόεδρο της Δ.Ε.Σ. ΡΟΔΑ Δημήτρη Τσίκκη, προχωράμε στην υπογραφή προγραμματικής σύμβασης, για την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου σε προκαθορισμένες περιόδους, δρομολόγια και χρόνους αποκλειστικά και μόνο εντός της Μεσαιωνικής Πόλης της Ρόδου με ηλεκτροκίνητα οχήματα καλύπτοντας το σύνολο των αναγκών.
Οδόστρωμα/χαλικοστρώσεις: Με μέριμνα του ελάχιστου εργατικού δυναμικού της Διεύθυνσης Μεσαιωνικής Πόλης και Μνημείων, προχωράμε σε αποκαταστάσεις των πλακών στις βασικές αρτηρίες της Μεσαιωνικής πόλης της Ρόδου, ενώ σχεδιάζουμε τη δημοπράτηση συνολικού έργου για την ορθή και συνολική αποκατάσταση των οδοστρωμάτων εντός της Μεσαιωνικής πόλης.

Κανονιστική & Κοινόχρηστοι: Σχεδιάζουμε την νέα κανονιστική της Μεσαιωνικής Πόλης της Ρόδου που περιλαμβάνει χορήγηση κοινοχρήστων χώρων με αντικειμενικά κριτήρια και με γνώμονα την άνετη διέλευση οχημάτων έκτακτης ανάγκης και φυσικά πεζών, καθώς και τον εν γένει ευπρεπισμό της εικόνας του Μνημείου. Προκειμένου δε να επιτύχουμε την εφαρμογή του μέτρου στην πράξη σχεδιάζουμε αυστηρό νομικό πλαίσιο με υψηλά πρόστιμα και ανακλήσεις αδειών. Από την άλλη, στηρίζοντας, αναγνωρίζοντας και επικροτώντας τη νομιμότητα και την τήρηση της τάξης, μελετούμε και μέτρο επιβράβευσης των συνεπών επιχειρηματιών (!)
Παροχή καινοτόμων υπηρεσιών: Προχωράμε στη σύνταξη μελέτης για την παροχή καινοτόμων υπηρεσιών ΔΩΡΕΑΝ σε κατοίκους της Μεσαιωνικής πόλης της Ρόδου, όπως δωρεάν wi-fi σε κοινόχρηστους χώρους, ψηφιακές οθόνες αφής, πρόσβαση σε χάρτες και πινακίδες για οδηγίες και πληροφορίες, σταθμούς φόρτισης συσκευών με χρήση usb θυρών, ειδοποιήσεις έκτακτης ανάγκης κ.α.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου