Στα 30.900.000 ευρώ ανέρχεται το κόστος των αντισταθμιστικών έργων που έχει προτείνει ο επενδυτής του project της νέας μαρίνας, τα οποία έχουν μπει στο «μικροσκόπιο» από τους παραγωγικούς φορείς με αφορμή τη συζήτηση που άνοιξε για την κατασκευή των τεράστιων κτηρίων στην χερσαία έκταση.
Ειδικότερα, τα αντισταθμιστικά έργα σύμφωνα με τον επενδυτή είναι:
-Δημιουργία νέων στεγασμένων χώρων στάθμευσης 24.000.000 €
-Δημιουργία νέων κοινόχρηστων χώρων 3.500.000 €
-Δημιουργία πεζοδρόμων 2.000.000€ Υδατοδρόμιο
-Χώρος στάθμευσης υδροπλάνων 600.000 €
-Πεδίο απογείωσης – προσγείωσης Ελικοπτέρων (Ελικοδρόμιο) 400.000 €
-Συντήρηση και ανακαίνιση Σχολείων 200.000 €
-Συντήρηση και ανακαίνιση Ναών 100.000 €
-Προμήθεια ιατρικών μηχανημάτων για το νοσοκομείο Ρόδου 100.000 €
Σύνολο 30.900.000€
Ωστόσο, σύμφωνα με την άποψη που κατέθεσε το ΤΕΕ κατά την πρόσφατη συνάντηση εκπροσώπων των παραγωγικών φορέων στο Δημαρχιακό Μέγαρο, έπειτα από πρόσκληση του δημάρχου Ρόδου Αλέξανδρου Κολιάδη, κατά την οποία διερευνήθηκε ο τρόπος παρέμβασης των φορέων στην τροποποίηση των σχεδίων που αφορούν στην κατασκευή των κτηρίων, τα περισσότερα έργα που εμφανίζονται ως αντισταθμιστικά, είναι έργα υποδομής απαραίτητα για τη λειτουργία της Μαρίνας.
Σύμφωνα με το ΤΕΕ Τμ. Δωδεκανήσου, τα μόνα έργα που είναι αντισταθμιστικά είναι η συντήρηση και η ανακαίνιση σχολείων, η συντήρηση και ανακαίνιση ναών και η προμήθεια των ιατρικών μηχανημάτων το κόστος των οποίων ανέρχεται συνολικά σε 400.000 €. Αρα, σύμφωνα πάντα με το ΤΕΕ, το ποσό των 30.900.000 € που προβάλλει ως το κόστος των αντισταθμιστικών έργων ο επενδυτής, θα δαπανηθούν προς εξυπηρέτηση του έργου και όχι των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.
Σε ό,τι αφορά ιδιαιτέρως στην κατασκευή χώρων στάθμευσης, το ΤΕΕ υποστηρίζει ότι όχι μόνο δεν πρόκειται να επιτευχθεί κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης -όπως ισχυρίζεται ο επενδυτής- αλλά θα επιβαρυνθεί περισσότερο το ήδη οξυμμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα, αιτιολογώντας τη θέση του ως εξής: Συνολικά, σύμφωνα με την Μ.Π.Ε., οι ένοικοι του έργου θα είναι 1.288, κατά τη φάση λειτουργίας θα δημιουργηθούν συνολικά 1.200 – 1.500 θέσεις μόνιμης εργασίας διαφόρων επαγγελματικών κλάδων και ήδη προτείνεται αύξηση των θέσεων στάθμευσης σε 936 (875 υπόγειες και 61 υπαίθριες). Ως εκ τούτου, όπως υποστηρίζει το ΤΕΕ, οι προτεινόμενες θέσεις στάθμευσης (936) δεν επαρκούν ούτε για τους ένοικους και τους εργαζόμενους, άρα όχι μόνο δεν θα αποσυμφορήσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης της Ρόδου, αλλά θα το επιτείνει ακόμα περισσότερο.
Ουσιαστικά, το ΤΕΕ υποστηρίζει πως δεν υπάρχουν αντισταθμιστικά οφέλη και αν το έργο προχωρήσει ως έχει υποθηκεύεται δια παντός η βιώσιμη ανάπτυξη του ανατολικού μετώπου της πόλης, με τη δημιουργία μιας «πόλης μέσα στην πόλη» με στοιχεία ανισόρροπης ανάπτυξης πολεοδομικής και αστικής.
Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρόσφατη συνάντηση των εκπροσώπων φορέων στο Δημαρχιακό Μέγαρο, όλοι συμφώνησαν στην υλοποίηση της επένδυσης, η οποία θα πρέπει ωστόσο να προσαρμοστεί στα δεδομένα της πόλης και του νησιού με όρους βιωσιμότητας και με σεβασμό στο δημόσιο χώρο και στον πολίτη.
Εκφράστηκαν επιφυλάξεις για το μέγεθος της δόμησης και τονίσθηκε ότι θα πρέπει να επιδιωχθεί η τροποποίηση συγκεκριμένων σημείων της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ 24245/2023 [ΦΕΚ1046Β]) που προβλέπει μεταξύ άλλων την ανέγερση υπερμεγεθών κτηρίων στο θαλάσσιο μέτωπο από το Ζέφυρος ως τους Μύλους με ύψος ως 28 μέτρα!
Τις επιστολές, τις θέσεις και τα επιχειρήματα των τοπικών φορέων πρόκειται να παραθέσει ο δήμαρχος σε συναντήσεις που αναμένεται να έχει με τη διοίκηση της Μαρίνας Ρόδου και την ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου με γνώμονα την επίτευξη της τροποποίησης συγκεκριμένων σημείων της Κοινής Υπουργικής Απόφασης.
Σημειώνεται ότι ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός ο οποίος επισκέφθηκε πρόσφατα τη Ρόδο χαρακτήρισε την επένδυση στη νέα Μαρίνα Ρόδου ως πολύ σημαντική, σημειώνοντας ότι κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση.
https://www.dimokratiki.gr/28-02-2024/antistathmistika-erga-ypsous-309-ek-proteinei-o-ependytis-tis-marinas/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.