Ο κορωνοϊός ‘χτύπησε’ και την ΔΕΥΑΡ η οποία παρουσιάζει τεράστια μείωση στις εισπράξεις, που ανέρχεται έως και το 40%. Αυτό αποκάλυψε στην «δημοκρατική» ο γενικός διευθυντής της επιχείρησης κ. Γιώργος Υψηλάντης, ο οποίος αναφέρθηκε και στα μέτρα που έχει λάβει η ΔΕΥΑΡ για την προστασία των καταναλωτών και των εργαζομένων.
Αναλυτικά, δήλωσε τα εξής:
«Εμείς ως ΔΕΥΑΡ αντιδράσαμε από την πρώτη στιγμή. Λάβαμε μέτρα που αφορούν την προστασία του προσωπικού με συνεχείς απολυμάνσεις, τόσο των κεντρικών γραφείων της επιχείρησης όσο και των χώρων όπου στεγάζονται περιφερειακές υπηρεσίες (Ιαλυσός, Κρεμαστή, Αφάντου, Αρχάγγελος) ενώ είναι στο πρόγραμμα να γίνει απολύμανση και στον Βιολογικό καθαρισμό. Το Σάββατο θα γίνει απολύμανση όλων των οχημάτων της ΔΕΥΑΡ ώστε να είναι ασφαλή. Ταυτόχρονα, προμηθευτήκαμε άμεσα μάσκες, γάντια και απολυμαντικά, μέσα τα οποία διαθέσαμε στο προσωπικό προκειμένου να διασφαλίσουμε την απολύμανση των χώρων και την υγεία των εργαζομένων. Εκείνο που είναι δύσκολο να βρούμε στην αγορά είναι αντισηπτικά τζελ –τα οποία όμως, αντικαταστήσαμε με υποχλωριώδες νάτριο το οποίο υπάρχει σε αφθονία για τις εγκαταστάσεις μας. Έτσι, κατασκευάσαμε ένα αραιό διάλυμα σύμφωνα με τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και το χρησιμοποιούμε για την απολύμανση χώρων».
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Στην ΔΕΥΑΡ όπως και σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες η εξυπηρέτηση των καταναλωτών έχει αλλάξει άρδην. Η είσοδος δεν επιτρέπεται πλέον στο ευρύ κοινό ενώ η διοίκηση της επιχείρησης απευθύνει έκκληση να γίνονται οι πληρωμές με ηλεκτρονικό τρόπο ώστε να αποφεύγονται οι άσκοπες επισκέψεις και φυσικά, ο συνωστισμός. «Εδώ και μια εβδομάδα, η ΔΕΥΑΡ βρίσκεται σε κατάσταση περιορισμένης λειτουργίας –υπό την έννοια ότι έχει σταματήσει η εξυπηρέτηση του κοινού. Οι πελάτες μας, εξυπηρετούνταν μέχρι πρότινος μόνον στα κεντρικά ταμεία (μόνο στην είσοδο του κτηρίου και όχι στο υπόλοιπο κτήριο). Τώρα έχουν ανασταλεί όλα ενώ έχει μειωθεί κατά πολύ μεγάλο ποσοστό το προσωπικό δίδοντας άδειες κ.λπ. Δυστυχώς, η ΔΕΥΑΡ είναι μια επιχείρηση η οποία δεν μπορεί να είναι κλειστή –και δεν πρόκειται να κλείσει. Εξάλλου οι οδηγίες της σχετικής Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου καταδεικνύουν πως οι υπηρεσίες καθαριότητας και οι ΔΕΥΑ ανά την χώρα, δεν μπορούν να κλείσουν για το κοινό. Περνάμε λίγο δύσκολα με όλη αυτή την διαδικασία όπως και όλοι μας –υπό την έννοια ότι σε περιοχές όπου υπάρχουν προβλήματα, εμείς πρέπει να είμαστε παρόντες και να δουλεύουμε. Δεν μπορούμε να αφήσουμε τον κόσμο και το νησί χωρίς νερό!
Όλο αυτό όμως, έχει αντίκτυπο στην ΔΕΥΑΡ καθώς οι εισπράξεις της επιχείρησης (που προέρχονται από τους καταναλωτές) έχουν πέσει… κατακόρυφα! Γι αυτό απευθύνουμε και έκκληση προς τους πελάτες μας, να στηρίξουν όσο μπορούν την ΔΕΥΑΡ, πληρώνοντας τους λογαριασμούς τους με ηλεκτρονικό τρόπο και να βοηθήσουν και το δικό μας έργο, ώστε να μπορέσουμε να… αντέξουμε. Πραγματικά, όλες οι ενέργειες που κάνουμε συν τις υπόλοιπες δραστηριότητες απαιτούν πολλούς πόρους» υπογράμμισε ο κ. Υψηλάντης.
ΣΤΑΜΑΤΗΜΕΝΑ ΤΑ ΕΡΓΑ
Επιπροσθέτως, ο γενικός διευθυντής της ΔΕΥΑΡ αναφέρθηκε στα έργα που εκτελούσε η επιχείρηση τα οποία έχουν σταματήσει, καθώς: «Κάποιοι εργολάβοι δεν είναι από την Ρόδο και δεν έχουν την δυνατότητα να μεταβούν στο νησί. Μας αποστέλλουν αιτήματα ζητώντας παρατάσεις καθώς δεν επιτρέπονται οι μετακινήσεις, δεν μπορούν να έρθουν οι εργάτες ενώ δεν μπορούν να προμηθευτούν τα απαραίτητα υλικά. Υπάρχει μια δυσκολία σε αυτό το κομμάτι».
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΜΕ
ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ
«Προς το παρόν, έχουμε ρίξει το βάρος μας στην εσωτερική αναδιοργάνωση προσπαθώντας να βελτιώσουμε κάποια πράγματα. Ήδη πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΔΕΥΑΡ με ηλεκτρονικά μέσα. Ο εξοπλισμός για τηλεδιασκέψεις θα είναι έτοιμος από την ερχόμενη Δευτέρα ώστε να μην πάμε πίσω στην ενημέρωση, να παρακολουθούμε τις εξελίξεις και να προφυλάξουμε τις ευπαθείς ομάδες» κατέληξε ο κ. Υψηλάντης.