Το πρωί 9:50 της Κυριακής 30 Μαρτίου, θα προσγειωθεί στο αεροδρόμιο «Διαγόρας» το πρώτο τσάρτερ της φετινής τουριστικής περιόδου, με Ισραηλινούς επισκέπτες που θα ξεκινήσουν από το Τελ – Αβίβ.
Η προγραμματισμένη, για το Σάββατο, 29 Μαρτίου πτήση τσάρτερ, με Άγγλους τουρίστες, τελικά ακυρώθηκε και την «κορδέλα» της επίσημης έναρξης της περιόδου θα «κόψει» η πτήση της αεροπορικής εταιρείας “Blue Bird”.
Οι μαζικές αφίξεις, με αεροπορικές πτήσεις θα συνεχιστούν τις επόμενες μέρες και αναμένεται να κορυφωθούν στις δύο πρώτες εβδομάδες του Απριλίου, λόγω του Πάσχα των καθολικών, που συμπίπτει φέτος με το Ορθόδοξο Πάσχα (20/4).
Οι προβλέψεις για τη Ρόδο, παραμένουν αισιόδοξες και οι περισσότεροι κάνουν λόγο για νούμερα, σε αριθμό επισκεπτών, ανάλογα με αυτά, ίσως και μεγαλύτερα, από τα αντίστοιχα της προηγούμενης σεζόν.
«Το μεγάλο στοίχημα είναι να αυξήσουμε τις αφίξεις στους «αδύναμους» μήνες, Απρίλιο, Μάιο και Οκτώβριο»
«Επίσημα, η σεζόν ξεκινάει το πρωί της Κυριακής, με την άφιξη του πρώτου τσάρτερ αλλά πρέπει να πούμε ότι έχουμε επισκέπτες στη Ρόδο, εδώ και αρκετές εβδομάδες, είτε από τα χειμερινά προγράμματα, είτε από τα κρουαζιερόπλοια που ήρθαν στο προηγούμενο διάστημα. Το βέβαιο είναι ότι θα έχουμε μια χρονιά ανάλογη με την προηγούμενη, χωρίς πάντως να περιμένουμε υψηλό νούμερο στο ποσοστό αύξησης των αφίξεων».
Ο Χρήστος Μιχαλάκης , αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, μίλησε στην εκπομπή του topfm «Ρόδος είναι και γυρίζει» και στο Στέλιο Σαρέσκο για τα νέα δεδομένα, στον προβλεπόμενο αριθμό αφίξεων στο νησί, στη σεζόν που ξεκινάει, για το στοίχημα της σεζόν, για αυτά που μπορεί να ενοχλήσουν τους επισκέπτες, για την επιμήκυνση της σεζόν και για το πρόβλημα στη πύλη Σέγκεν, στο λιμάνι της Κω.
«Δεν υπάρχουν περιθώρια για πολύ περισσότερο κόσμο… Μπορεί να είναι θετικό το πρόσημο και, ποσοστιαία, ελαφρώς αυξημένο, σίγουρα θα είναι εξαιρετική η χρονιά, αλλά δεν πρόκειται να φθάσουμε σε διψήφιο ποσοστό στις αφίξεις, όπως τουλάχιστον φαινόταν από τις προκρατήσεις».
«Το μεγαλύτερο μερίδιο θα έχουν οι παραδοσιακές μας αγορές, όπως η Αγγλία και η Γερμανόφωνη Ευρώπη. Ακολουθούν χώρες που αρχίζουν να καθιερώνονται, όπως είναι η Πολωνία και η Τσεχία ενώ θα μπει πιο δυναμικά και η αγορά της Τουρκίας μέσω των αεροπορικών πτήσεων από την Κωνσταντινούπολη και της διατήρησης της visa-εξπρές για δεύτερη χρονιά».
«Το μεγάλο στοίχημα παραμένει η ενίσχυση της τουριστικής σεζόν στους μήνες με την μικρότερη κίνηση, τον Απρίλιο, τον Μάιο και τον Οκτώβριο. Υπάρχει καλύτερη εικόνα, βάσει στοιχείων, από το 2019 έως το 2024, ελπίζουμε να διατηρηθεί, αν όχι να βελτιωθείς στο 2025.
«Έχουμε πιάσει τα όριά μας. Η αύξηση, στις αφίξεις, δεν θα είναι μεγαλύτερη από 1% – 2% στους μήνες της high season»
«Οι προκρατήσεις μας δίνουν μια πρώτη εικόνα αλλά αυτό δε σημαίνει ότι στο τέλος της ημέρας, το ποσοστό αύξησης μένει ίδιο και στις προγραμματισμένες αφίξεις. Με τα σημερινά δεδομένα, θα έχουμε μια αύξηση της τάξης του 1%-2% σε σύγκριση με το 2024. Μεγαλύτερα νούμερα μπορούμε να έχουμε στους τρεις «χαμηλούς» μήνες και όχι στους τέσσερις «γεμάτους» μήνες. Εκεί έχουμε πιάσει τα όρια μας. Όμως, σε κάθε περίπτωση μιλάμε και πάλι για μια εξαιρετική σεζόν».
«Μη ξεχνάμε τα αυξημένα λειτουργικά κόστη και για τις επιχειρήσεις και για τους πελάτες, την οικονομική κρίση στην Ευρώπη, την ύφεση στην Γερμανία που θα συνεχιστεί και την επόμενη χρονιά, τις αλλαγές πολιτικής που δεν μας αφήνουν να είμαστε ήρεμοι και χαλαροί. Με όλες αυτές τις δυσκολίες, η Ρόδος παραμένει στις πρώτες προτιμήσεις, ως προορισμός, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να εφησυχάζουμε».
«Ό,τι ταλαιπωρεί τον ντόπιο στην καθημερινότητα, θα ταλαιπωρήσει και τον επισκέπτη»
«Υπάρχει επιτακτική ανάγκη να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε με γρηγορότερους ρυθμούς τις υποδομές μας. Επίσης, είναι σοβαρό το πρόβλημα με την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού. Έχουν προχωρήσει κάποια έργα αυτό το μήνα αλλά κάποια άλλα δεν προχωράνε με τον ρυθμό που χρειάζεται. Πρέπει να καταλάβουμε ότι αυτό που ταλαιπωρεί τους ντόπιους, στην καθημερινότητα, θα ταλαιπωρήσει και τον επισκέπτη στο διάστημα που θα μείνει στο νησί. Θα περπατήσει ή θα οδηγήσει στους ίδιους δρόμους, θα φάει στα ίδια εστιατόρια και θα πάει στις ίδιες παραλίες».
«Ο επισκέπτης ενοχλείται όταν δεν βλέπει αυτά που, στη χώρα του, είναι αυτονόητα. Καθαριότητα, προσβασιμότητα, ποιότητα υποδομών»
«Αυτό που ενοχλεί περισσότερο τον επισκέπτη είναι όσα θεωρεί αυτονόητα και δεδομένα στη χώρα του και εδώ είναι προβληματικά… Η προσβασιμότητα, η καθαριότητα, η τάξη, χώροι στάθμευσης και η ποιότητα των υποδομών».
«Το θέμα των παραλιών μας απασχολεί πολλά χρόνια. Προφανώς υπάρχει κάποιο τεχνικό πρόβλημα τη στιγμή που, κάθε φορά ξεκινάμε να τακτοποιούμε τις παραλίες τον Απρίλιο και τον Μάιο και όχι νωρίτερα… Ένα φαινόμενο που επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο».
«Επιμήκυνση σεζόν δεν μπορεί να γίνει με όρους καλοκαιριού…»
«Αν η Ρόδος, με τόσες ομορφιές που διαθέτει ως τόπος, είχε τις υποδομές που έπρεπε, σήμερα θα μιλούσαμε για κάτι διαφορετικό. Μιλάμε για επιμήκυνση σεζόν η οποία όμως δεν μπορεί να γίνει με όρους καλοκαιριού. Γιατί τον Απρίλιο και τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο έχει άλλες περιοχές με περισσότερο ήλιο και θάλασσα. Δεν αρκεί μόνο το καλό κλίμα του τόπου για να φέρει τον τουρίστα αυτούς τους μήνες.
«Οι συνθήκες στο λιμάνι της Κω δυσφημούν τη χώρα μας»
«Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την πύλη Σέγκεν στη Κω. Είναι η μεγαλύτερη πύλη εισόδου από την Τουρκία, με 800.000 επισκέπτες. Ένα τεράστιο κύμα που είναι αδύνατον να εξυπηρετηθεί με τις υπάρχουσες υποδομές στο λιμάνι της Κω. Δημιουργούνται ατελείωτες ουρές και ο επισκέπτης συναντά μια ευρωπαϊκή πύλη εισόδου με δυσφημιστικές για τη χώρα μας συνθήκες, πέρα από το ότι του … σπαταλάμε τουλάχιστον δύο ώρες από την εκδρομή του».
«Και στο λιμάνι της Ρόδου, υπάρχει πρόβλημα, στην περίοδο των εορτών, με τον μεγάλο αριθμό επισκεπτών από την Τουρκία αλλά σε καμιά περίπτωση στον ίδιο βαθμό. Αν είχαμε ανάλογο αριθμό, όπως στη Κω, θα δοκιμάζονταν πολύ περισσότερο οι αντοχές του λιμανιού στη Ρόδο».