Αυξητική τάση ακολουθεί ο αριθμός των ανασφάλιστων αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας, παρά τη σημαντική μείωση των τιμών στα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου, που φθάνει το 35% την τελευταία πενταετία, που κάνει προσιτή την ασφάλιση.
Η μείωση του αριθμού των ασφαλισμένων αυτοκινήτων στα 5,3 εκατομμύρια στο τέλος Μαρτίου από 5,5 εκατομμύρια στο τέλος Δεκεμβρίου του 2014, υποδηλώνει τη χαλάρωση από την πλευρά της πολιτείας των μέτρων που έχει θεσμοθετήσει για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων και δικύκλων, που σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις ανέρχονται στις 700.000 περίπου.
Στελέχη της αγοράς αποδίδουν την υψηλή παραβατικότητα που διαπιστώνεται στον κλάδο στην απροθυμία από την πλευρά της πολιτείας να εφαρμόσει τον νόμο για την ηλεκτρονική διασταύρωση των ασφαλισμένων οχημάτων με αυτά που κυκλοφορούν νομίμως στην ελληνική αγορά. Η διασταύρωση είναι δυνατή μέσα από την επαλήθευση των στοιχείων του Κέντρου Πληροφοριών που τηρούν οι ασφαλιστικές εταιρείες και το Επικουρικό Κεφάλαιο και του αρχείου που τηρεί το υπουργείο Μεταφορών για τα οχήματα που κυκλοφορούν. Η ηλεκτρονική διασταύρωση θα επιτρέψει να εντοπιστούν εκείνα που έχουν λάβει άδεια κυκλοφορίας αλλά δεν διαθέτουν ασφαλιστήριο, έτσι ώστε να επιβληθούν και τα ανάλογα πρόστιμα στους κατόχους που δεν έχουν ασφαλίσει το όχημά τους.
Ενα πάντως πρώτο βήμα για την πιο αποτελεσματική λειτουργία του Κέντρου Πληροφοριών, που τηρείται με πρωτοβουλία του Επικουρικού Κεφαλαίου και ενημερώνεται άμεσα για όσα αυτοκίνητα ασφαλίζονται, είναι η απόφαση για την πρόσβαση των κατόχων των οχημάτων στα δεδομένα του αρχείου. Η δυνατότητα πρόσβασης θα ισχύσει από την 1η Μαΐου και θα επιτρέπει σε κάθε ασφαλισμένο να μπαίνει στο σχετικό αρχείο, προκειμένου να επαληθεύει τη γνησιότητα του ασφαλιστηρίου συμβολαίου του. Η πρόσβαση θα παρέχεται πληκτρολογώντας απλώς τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός του και τον αριθμό του φορολογικού του μητρώου. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση μεταξύ των στοιχείων για την ασφάλιση του αυτοκινήτου του, ο κάτοχος θα μπορεί να απευθύνεται στην ασφαλιστική του εταιρεία για να διορθώνεται τυχόν προβλήματα, όπως π.χ. λάθη στον αριθμό κυκλοφορίας, στον ΑΦΜ, στις μέρες ασφάλισης κ.λπ.
Η ύπαρξη ανασφάλιστων αυτοκινήτων αποτελεί μια κινούμενη ωρολογιακή βόμβα στους δρόμους, υποθάλποντας ένα σοβαρό κίνδυνο για την ασφαλή κυκλοφορία, αλλά και σημαντική απώλεια εσόδων για το κράτος, που σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος υπολογίζονται σε 30 εκατ. ευρώ.
Αν και η μείωση των τιμών στα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων θα μπορούσε να λειτουργήσει ως κίνητρο για την ενίσχυση της ασφαλιστικής συνείδησης και την αύξηση των εργασιών, η πραγματικότητα διαψεύδει αυτή την προσδοκία. Είναι χαρακτηριστικό ότι το μέσο ασφάλιστρο σήμερα για τη βασική υποχρεωτική ασφάλιση της αστικής ευθύνης, διαμορφώνεται ακόμη και κάτω από τα 100 ευρώ ανά εξάμηνο. Από την πλευρά των εταιρειών αντιμετωπίζεται πάντως θετικά η προοπτική έκδοσης τελών κυκλοφορίας ανάλογα με τους μήνες που κυκλοφορεί το όχημα, θεωρώντας ότι κάτι τέτοιο θα συμβάλει στην αύξηση της ασφαλιστικής ύλης.
Καθημερινή