Τοπικές Ειδήσεις

Γεωργία Χαλβατζάκη: Μόνιμη καθηγήτρια σε γερμανικό πανεπιστήμιο παγκοσμίως αναγνωρισμένη Ροδίτισσα ερευνήτρια

Μόνιμη καθηγήτρια του Τμήματος Επιστήμης Υπολογιστών στο TU Darmstadt είναι πλέον η Ροδίτισσα Γεωργία Χαλβατζάκη, παγκοσμίως αναγνωρισμένη ερευνήτρια, που αναπτύσσει νέες μεθόδους για ρομπότ υποβοήθησης, χρησιμοποιώντας μηχανική μάθηση και κλασικές προσεγγίσεις.
Η θέση της μόνιμης καθηγήτριας στο Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ, αφού έλαβε τέσσερις σημαντικές προσφορές για θέση καθηγήτριας στη Γερμανία, είναι μια ακόμα σημαντική κατάκτηση για την Γεωργία Χαλβατζάκη η οποία διαπρέπει στο εξωτερικό.
«Είμαι ευτυχής να ανακοινώσω ότι, αφού έλαβα τέσσερις σημαντικές προσφορές για θέση καθηγήτριας στη Γερμανία, αποφάσισα να συνεχίσω να επιδιώκω τους ερευνητικούς μου στόχους στο TU Darmstadt ως μόνιμη τακτική καθηγήτριά του με συγχορηγία της hessian.AI. Είμαι ευγνώμων στους μέντορες, στην οικογένεια και στην ομάδα μου για την υποστήριξή τους. Ανυπομονώ να συνεχίσουμε την έρευνά μας πάνω στη διαδραστική αντίληψη των ρομπότ και τις μεθόδους μάθησης στην αναζήτηση της ρομποτικής ενσωματωμένης νοημοσύνης», έγραψε στον προσωπικό της λογαριασμό στο facebook.
Η δρ Γεωργία Χαλβατζάκη, έχει ως αντικείμενο της έρευνάς της τη διαδραστική αντίληψη των ρομπότ και τις μεθόδους μάθησης στην αναζήτηση της ρομποτικής ενσωματωμένης νοημοσύνης, που αφορά στην αλληλεπίδραση ανθρώπου-ρομπότ. Βασικός στόχος της είναι τα ρομπότ να μπορέσουν να προσφέρουν στο πολύπλοκο ρομποτικό σύστημα τη δυνατότητα να λύνει προβλήματα της καθημερινότητάς μας.
Ένα βασικό σημείο της δικής της έρευνας είναι να υπολογίσει και την αλληλεπίδραση του ρομπότ με τον άνθρωπο σε όλη αυτή τη διαδικασία, με απώτερο στόχο να έχουμε ρομποτικούς βοηθούς στο σπίτι, στα νοσοκομεία, στους οίκους ευγηρίας…
Ο στόχος που θέλει να επιτύχει, όπως εξομολογήθηκε η ίδια σε συνέντευξή της στην «δημοκρατική», είναι να μπορέσουμε κάποια στιγμή να έχουμε επιδέξια ρομπότ στην καθημερινότητά μας, στην υπηρεσία του ανθρώπου!


Η επιστημονική της γνώση σχετικά με την αλληλεπίδραση ανθρώπου-ρομπότ (HRI) με τη μάθηση και το σχεδιασμό θεωρείται μία από τις πιο ελπιδοφόρες προσεγγίσεις για να επιτρέψει στα ρομπότ να εγκαταλείψουν τα δομημένα εργαστηριακά περιβάλλοντα και να εισέλθουν στα σπίτια μας μέσω της πρωταρχικής της εστίασης στην ενσωματωμένη AI βοηθών ρομπότ.
Η δρ. Γεωργία Χαλβατζάκη ανέπτυξε μεθόδους πρόβλεψης για την κίνηση και τη δράση του ανθρώπου ενώ η δουλειά της σχετικά με τη διαδραστική εκμάθηση ενίσχυσης για HRI επέτρεψε τον σχεδιασμό συμπεριφορών ρομπότ προσαρμοσμένων στον άνθρωπο.
Αφησε πίσω της την Ελλάδα τον Οκτώβριο του 2019. Τελείωσε το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, συνέχισε με το διδακτορικό της το οποίο είχε ως αντικείμενο τη ρομποτική υποβοήθησης και συγκεκριμένα τη δημιουργία και τον προγραμματισμό ενός τροχήλατου ρομπότ που βοηθάει και υποστηρίζει ηλικιωμένους ανθρώπους κατά τη διάρκεια της μετακίνησής τους.
Όπως δήλωσε στη «δ», ξεκίνησε να ασχολείται στην 1η Λυκείου όταν στο πλαίσιο σχολικής εργασίας τής ανατέθηκε να ασχοληθεί με τη ρομποτική. Και τότε αποφάσισε να γίνει επιστήμονας ρομποτικής στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Το 2006 με την εισαγωγή της στο Μετσόβιο, στα χρόνια της μνημονιακής κρίσης στην Ελλάδα, ξεκίνησε να δουλεύει στον ΟΤΕ ως τηλεφωνήτρια και τεχνικός σε προγράμματα απασχόλησης φοιτητών και στη συνέχεια εργάστηκε ως γραμματέας σε δικηγορικό γραφείο για πολλές ώρες παράλληλα με ένα απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών.
Τελείωσε το Μετσόβιο με βαθμό 8,1 αλλά δεν ήταν αυτός όμως που θα της εξασφάλιζε υποτροφία στο εξωτερικό. Παρέμεινε στην Αθήνα, και ξεκίνησε να κάνει ιδιαίτερα μαθήματα σε παιδιά παράλληλα με το διδακτορικό της.
Παρότι αρχικά είχε ως σκοπό να γίνει καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο, διαπίστωσε ότι στην Ελλάδα αυτό ήταν σχεδόν αδύνατο.


Το 2019, μόλις ολοκλήρωσε το διδακτορικό της, ξεκίνησε να στέλνει αιτήσεις σε όλη την Ευρώπη και το καλοκαίρι του ίδιου έτους έλαβε πολλές θετικές απαντήσεις από πανεπιστήμια της Ευρώπης. Αποφάσισε να δεχθεί τη θέση στο Πανεπιστήμιο του Ντάρμσταντ στη Γερμανία και μέσα σε λιγότερο από τέσσερα χρόνια έγινε πλέον μόνιμη καθηγήτρια!
«Δεν είναι εύκολο για μια οικογένεια, με μικρό εισόδημα να μπορέσει να στηρίξει το παιδί για να κάνει αυτές τις σπουδές… Είμαι αυτό που είμαι σήμερα γιατί πέρασα αυτά που πέρασα, γιατί ξέρω από σκληρή δουλειά και σήμερα μπορώ να πω ότι είμαι ευγνώμων για όλα όσα έχω ζήσει, για όλα όσα μου δίδαξαν οι γονείς μου, για όλα όσα μου έμαθαν οι καθηγητές μου στην Ελλάδα και για όλα όσα χρειάστηκε να περάσω για να φτάσω μέχρι εδώ», είχε πει η ίδια στη συνέντευξή της στη «δημοκρατική» η οποία μάλιστα είχε αναπαραχθεί από μεγάλα μέσα ενημέρωσης της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου