Μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου κατέθεσε στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ Βασίλης Αλεβιζόπουλος. Στην μηνυτήρια αναφορά του ο κ. Αλεβιζόπουλος καταγγέλλει οικονομική ασφυξία αλλά και έλλειψη ασφάλειας στα αεροδρόμια της χώρας.
Σε δήλωσή του ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ τόνισε:
«Είμαστε υποχρεωμένοι να καταθέσουμε στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου τα στοιχεία τα οποία έχουμε για την πλήρη οικονομική ασφυξία που έχει αυτή τη στιγμή η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Μέσα από αυτή τη διαδικασία δημιουργείται πρόβλημα στην ασφάλεια των πτήσεων τόσο στα αεροδρόμια όσο και στην εναέρια κυκλοφορία.
Από τη δική μας πλευρά μια και προκλήθηκα από τον καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών θα ήθελα να δηλώσω ότι δεν μπλοφάρουμε, μιλάμε πάρα πολύ σοβαρά και με προκάλεσε ότι αν δεν πάω σήμερα στην Εισαγγελία θα πάει αυτός. Το ποιος είναι κινδυνολόγος, ποιος σαμποτάρει σήμερα τον τουρισμό μπορείτε κάλλιστα σήμερα να δείτε τις δηλώσεις του και την πρόκληση του. Συμπεριφέρεται ως συνδικαλιστής αγενής και όχι ως εκπρόσωπος της Κυβέρνησης».
Για τα θέματα ασφάλειας
«Αυτή τη στιγμή κανένας προμηθευτής στην ΥΠΑ δεν δίνει ανταλλακτικά, είτε αυτά είναι ραντάρ…. Και θα ήθελα πράγματι αυτοί που δηλώνουν ότι δεν υπάρχει κίνδυνος να μου πουν χωρίς ανταλλακτικά τι προβλήματα παρουσιάζονται.
Δεύτερο, αιτιάσεις της ίδιας της Ε.Ε. ακόμα και του Ενοποιημένου Ευρωπαϊκού Ουρανού δήλωση ότι το σύστημά σας είναι παλιό, δεν έχει ανταλλακτικά και με πολιτικές ευθύνες, αυτό καταγγέλλουμε σήμερα, δεν εκσυγχρονίζεται και ζητούν το Ανατολικό Αιγαίο να περάσει στη Μάλτα και στην Ιταλία. Αυτό δεν χρειάζεται παρερμηνείες, ούτε αν θέλετε κινδυνολογίες. Από εκεί και πέρα τα μηχανολογικά, τα ηλεκτροπαραγωγικά ζεύγη σε όλα τα αεροδρόμια είναι ασυντήρητα, χωρίς ανταλλακτικά εδώ και μήνες. Οι διάδρομοι, φωτοσημάνσεις. Η Μύκονος είναι εκτός φωτοσήμανσης, η Μυτιλήνη βγαίνει εκτός την Κυριακή, πάμε για vfr πτήσεις, γυρίζουμε 50 χρόνια πίσω. Όπως καταλαβαίνετε, μπορώ να μιλάω ώρες για πυροσβεστικά ανταλλακτικά. Πρέπει να ξέρει βέβαια ο κ. Σπίρτζης ότι αν δεν υπάρχει πυροσβεστικό το αντίστοιχο με την κατηγορία του αεροσκάφους, ένα πυροσβεστικό κατεβαίνει κατηγορία, δύο ροσβεστικά δεν κατεβαίνει airbus. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε ανταλλακτικά, δεν έχουμε καύσιμα και σήμερα μιλάνε για κινδυνολογίες. Δεν έχουμε κάνει τα απαραίτητα έργα συντήρησης σε όλο το φάσμα αεροδρομίων, υποδομών μηχανολογικών, ψυκτικών μονάδων, ραδιοβοηθημάτων και πέρα από εκεί την υψηλή τεχνολογία που και αυτή νοσεί. Άρα το ποιος ευθύνεται και αν τελικά με προκάλεσε σήμερα με την επιστροφή των 240 πιλότων του απαντώ: θέλω πυρασφάλεια, θέλω πυροσβέστες στα αεροδρόμια και όχι πιλότους, θέλω τεχνικούς. Αυτή είναι η απάντησή μου και καλά θα κάνει η Κυβέρνηση να του συστήσει να ασκεί τα καθήκοντα του Υπουργού και όχι του συνδικαλιστή.»
Για την απεργία
«Το Δ.Σ. της ομοσπονδίας θα συνεδριάσει και να είστε σίγουροι ότι θα πράξει το ανάλογο και ας συμπεριφέρεται σήμερα η Κυβέρνηση με αυτόν τον τρόπο. Δεν θέλουμε άλλη πρόκληση. Και για το απόγευμα, στην πρόσκληση του Υπουργού, θα συζητηθούμε εάν θα πάμε.»
Για τα ραντάρ χωρίς ανταλλακτικά
«Δεν θέτω θέμα άμεσης ασφάλειας , θέτω όμως ότι θα καταρρεύσει, εάν δεν μπουν ανταλλακτικά. Δεν βάζω αυτή τη στιγμή ζήτημα ότι πετάνε με κίνδυνο τα αεροσκάφη, έτσι όμως όπως οδηγείται τις επόμενες μέρες μέχρι τέλος Ιουνίου θα έχουμε πολλά ραντάρ εκτός και πολλά αεροδρόμια εκτός. Πότε από φωτοσήμανση, πότε από διαδρόμους, πότε από μηχανολογικά, πότε από σοβαρά ζητήματα ελλείψεως προσωπικού. Αυτά τα ζητήματα δεν μπορεί σήμερα η Κυβέρνηση να προκαλεί, όταν είναι εκτεθειμένη. Θεωρούμε λοιπόν ότι οι προμηθευτές αρνούνται να δώσουν ανταλλακτικά στην ΥΠΑ, έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη και ζητούν 700 χιλιάδες απλήρωτα ανταλλακτικά συν 700χιλιάδες τα οποία διεκδικούμε σήμερα και δεν μας τα δίνουν. Αυτό τα λέει όλα.»
ΑΠΕ-ΜΠΕ