Αναβάθμιση χρειάζονται τα συστήματα αεροναυτιλίας στο αεροδρόμιο της Ρόδου.Αυτό επισημάνθηκε μεταξύ άλλων στην ημερίδα που διοργάνωσε στο ξενοδοχείο «Rodos Park» ο τοπικός σύλλογος εργαζομένων στην αεροναυτιλία, (στο αεροδρόμιο Διαγόρας) με τη συνεργασία των εργαζομένων στους τρεις κλάδους της αεροναυτιλίας, των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, των Ηλεκτρονικών Μηχανικών ασφαλείας της εναέριας κυκλοφορίας και των Πτυχιούχων Τηλεπικοινωνιακών.
Το θέμα της διοργάνωσης αφορούσε στο έργο του παρόχου υπηρεσιών αεροναυτιλίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και πώς αυτό επηρεάζει τη ροή αεροσκαφών και επιβατών, από και προς το αεροδρόμιο της Ρόδου και τη συμβολή αυτού του έργου, στις τοπικές κοινωνίες, στον οικονομικό αλλά και τον κοινωνικό τομέα.
Χαιρετισμό απηύθυναν ο υπεύθυνος υποδιοικητής της ΥΠΑ για την αεροναυτιλία κος Γρηγόρης Νανίδης, η αντιπεριφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, με αρμοδιότητα τον τουρισμό κα Λίτσα Φτακλάκη, η ανεξάρτητη βουλευτής κα Μίκα Ιατρίδη, ο γραμματέας της Ν.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός, ο πρώην βουλευτής Δωδεκανήσου κος Ιωάννης Παππάς και οι εκπρόσωποι των πανελληνίων συλλόγων των υπαλλήλων των κλάδων της αεροναυτιλίας, ο Γ.Γ κ. Πέτρου Μάκης της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, ο κ. Αντώνης Σταυριανουδάκης πρόεδρος του Συλλόγου Πτυχιούχων Τηλεπικοινωνιακών ΥΠΑ, ο κ. Θεόδωρος Καλογερόπουλος πρόεδρος των Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφαλείας της Εναέριας Κυκλοφορίας. Στην ημερίδα, τέλος, παραβρέθηκαν ο Διευθυντής Αεροναυτικών Τηλεπικοινωνιών του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Αθηνών Μακεδονίας, κ. Ιωάννης Κανιαμός, εκπρόσωπος της 95 ΑΔΤΕ και ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων κ. Κ. Κατσίβας.
«Η ημερίδα είχε ως σκοπό την παρουσίαση του έργου των κλάδων της αεροναυτιλίας. Στόχος μας ήταν να απευθύνουμε πρόσκληση τους τοπικούς φορείς για να συνάψουμε συνεργασίες ώστε να βελτιωθεί το έργο της αεροναυτιλίας, που φέρνει τουρισμό στο νησί», δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Αεροναυτιλίας κ. Αντώνης Ελευθεριάδης.
«Θέλουμε να βελτιώσουμε τις συνθήκες εργασίας για να μπορέσουμε να μειώσουμε τις καθυστερήσεις στις αφίξεις και αναχωρήσεις αεροσκαφών. Έτσι θα φέρουμε περισσότερους τουρίστες και θα αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν», τόνισε ο κ. Ελευθεριάδης.
Σε ερώτηση σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να αυξηθεί η τουριστική κίνηση, ο κ. Ελευθεριάδης είπε, πως χρειάζονται καινοτόμες πράξεις.
«Με σωστές και καινοτόμες αποφάσεις και πράξεις μπορεί να αυξηθεί η τουριστική κίνηση. Αυτό έχει γίνει σε άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια με ελάχιστο κόστος. Το ελληνικό κράτος δεν χρειάζεται να πληρώσει γιατί όλα αυτά είναι ανταποδοτικά. Οι αεροπορικές εταιρείες είναι διατεθειμένες να συμβάλουν με χρήματα για να ενισχυθούν τα συστήματα ασφαλείας», δήλωσε ο κ. Ελευθεριάδης και πρόσθεσε πως δεν ήταν μεγάλο το κόστος για την τοποθέτηση νέου ραντάρ και άλλων σύγχρονων συστημάτων.
«Δυστυχώς το κράτος εξαιτίας της κρίσης δεν ενισχύει τα αεροδρόμια. Δεν έχουν γίνει επενδύσεις. Ορισμένες φορές υπάρχουν μόνο τα βασικά», δήλωσε ο κ. Ελευθεριάδης.
Σε ερώτηση αν είναι σωστά εξοπλισμένο το αεροδρόμιο της Ρόδου, ο κ. Ελευθεριάδης δήλωσε:
«Το αεροδρόμιο της Ρόδου είναι σωστά εξοπλισμένο. Χρειάζονται όμως αναβαθμίσεις στο προωθούμενο έργο. Θέλουμε να κάνουμε το αεροδρόμιο καλύτερο και την αεροναυτιλία γρηγορότερη και ασφαλέστερη».
Ενδιαφέροντα ήταν τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην ημερίδα από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στην αύξηση της κίνησης κατά 20% φέτος.
«Χρειάζεται εκσυγχρονισμός των συστημάτων και προσλήψεις προσωπικού. Είναι ανάγκη να γίνουν επενδύσεις στην αεροναυτιλία», τόνισε μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο ελεγκτής κ. Σ. Κουρδουμπάς.
Για το έργο των Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφαλείας Εναέριας Κυκλοφορίας και τη συμβολή τους στην ασφάλεια πτήσεων και επιβατών μίλησαν οι κκ Μ. Καρεκλάς και Ε. Σκανδαλίδης.
Παρουσιάστηκε το θεσμικό πλαίσιο και οι απαιτήσεις του διεθνούς νομικού πλαισίου και οι υποχρεώσεις που η χώρα μας έχει αναλάβει σχετικά.
Επίσης παρουσιάστηκε το έργο της παροχής υπηρεσιών, της εναέριας κυκλοφορίας, των συστημάτων επικοινωνιών, πλοήγησης και επιτήρησης των αεροσκαφών και τέλος το έργο της παροχής αεροναυτικών πληροφοριών στους αεροναυτιλόμενους.
Στο τέλος παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά δημοσίως, στοιχεία από τη λειτουργία των υπηρεσιών αεροναυτιλίας στο αεροδρόμιο της Ρόδου και την ευρύτερη τερματική περιοχή του νοτιοανατολικού Αιγαίου, για τις καθυστερήσεις των αεροσκαφών, για τη χωρητικότητα του αεροδρομίου σε πτήσεις, για τα μέσα, τις διαδικασίες και τον ανθρώπινο παράγοντα και πώς αυτά τα τρία επενεργούν καταλυτικά στην ασφαλή αεροπορική κίνηση και την προσέλκυση περισσοτέρων εταιριών, αεροσκαφών και επιβατών, με καταληκτικό όφελος την τοπική οικονομία και τον τουρισμό.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στη λειτουργία των ραντάρ που έχουν συμβάλει στην καλύτερη επικοινωνία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας με τους πιλότους των αεροσκαφών που έρχονται από πόλεις του εξωτερικού και της Ελλάδας.
Έγιναν προτάσεις βελτίωσης των υποδομών και στο τέλος έγινε συζήτηση και ανταλλαγή προτάσεων ανάμεσα στους εκπροσώπους του συλλόγου και στους φορείς που παραβρέθηκαν στην ημερίδα.