Ειδήσεις

Ηχηρό κανόνι Airtickets-Travelplanet24 με απόνερα στον τουρισμό

Σε οριακή κατάσταση λειτουργούσε τους τελευταίους μήνες η εταιρεία Tripsta, που διαχειριζόταν τα online ταξιδιωτικά πρακτορεία airtickets και travelplanet24. Το παρασκήνιο και οι φόβοι για επιπτώσεις και στον ελληνικό τουρισμό.

Στην επόμενη μέρα ενός ηχηρού κανονιού βρίσκεται ήδη η ελληνική αεροπορική αγορά, μετά την κατάρρευση της εταιρείας Tripsta, η οποία ελέγχει τα ηλεκτρονικά ταξιδιωτικά πρακτορεία (Online Travel Agents) Airtickets και Travelplanet24.

To Euro2day.gr επιβεβαίωσε την κατάρρευση της εταιρείας, η οποία αποδίδεται, από παράγοντες της αγοράς, στην αδυναμία της να εξυπηρετήσει οφειλή ύψους 70 εκατ. ευρώ. Το ποσό αφορούσε οφειλή της εταιρείας προς τις αεροπορικές εταιρείες για εισιτήρια που είχε εκδώσει.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Philip Brinkmann είχε συμφωνήσει πρόσφατα με το γραφείο BSP (σ.σ. εισπράττει από τα ταξιδιωτικά γραφεία τα χρήματα που αντιστοιχούν στα εισιτήρια που εκδίδουν και τα αποδίδει στις αεροπορικές εταιρείες) της διεθνούς ένωσης αεροπορικών εταιρειών (ΙΑΤΑ) να εξοφλήσει την οφειλή σε δόσεις. Η συμφωνία προέβλεπε, σύμφωνα με πληροφορίες, την καταβολή κλιμακούμενων δόσεων, οι οποίες αυτή την περίοδο έφθαναν το 1,05 εκατ. ευρώ και θα αυξανόταν σε 8 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο.

Το λουκέτο στην Tripsta και στα δύο ηλεκτρονικά πρακτορεία έκδοσης αεροπορικών εισιτηρίων που διαχειρίζεται (airtickets, travelplanet24) άρχισε να διαρρέει από αργά χθες το βράδυ, ύστερα από σχετική ανάρτηση υπαλλήλου της εταιρείας σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, το οποίο αναφερόταν σε απολύσεις προσωπικού.

Η υπόθεση δεν ήχησε ως κεραυνός εν αιθρία στην εγχώρια ταξιδιωτική και αεροπορική αγορά καθώς αποτελούσαν κοινό μυστικό τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε η εταιρεία τους τελευταίους 6-7 μήνες.

Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες μεταξύ των οποίων και η Αegean στην ελληνική αγορά, φέρονται να είχαν εντοπίσει καθυστερημένα το πρόβλημα που αντιμετώπιζε η εταιρεία. Αυτός ήταν ο λόγος, σύμφωνα με πηγές της εγχώριας ταξιδιωτικής αγοράς, που, το τελευταίο διάστημα, της επέτρεπαν να εκδίδει δικά τους εισιτήρια μόνο με μετρητά. Στο μεταξύ, ωστόσο, η οφειλή της εταιρείας προς τις αεροπορικές εταιρείες είχε φθάσει τα 70 εκατ. ευρώ, για τα οποία συμφωνήθηκε η αποπληρωμή τους σε δόσεις.

Η εταιρεία είχε οδηγηθεί σε οικονομική ασφυξία το τελευταίο διάστημα. Ενδεικτικό, σύμφωνα με έμπειρα στελέχη της εγχώριας αγοράς, είναι το γεγονός πως για την έκδοση των αεροπορικών εισιτηρίων πελατών της με μετρητά (όπως απαιτούσαν οι αεροπορικές εταιρείες) χρησιμοποιούσε ακόμα και πιστωτικές κάρτες των ίδιων των πελατών της. Θέμα το οποίο εντοπίστηκε από τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες της αφαίρεσαν αυτή τη δυνατότητα όπως και σε άλλα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία, προκειμένου να περιοριστεί ο κίνδυνος απώλειας εσόδων σε περιπτώσεις κατάρρευσης κάποιου Online Travel Agent (OTA).

Εκτός από την οφειλή των 70 εκατ. ευρώ προς τις αεροπορικές εταιρείες μέσω του ελληνικού γραφείου BSP της IATA (αεροπορικά εισιτήρια που εκδίδονται στην Ελλάδα ανεξάρτητα αν αφορούν Έλληνες ή ξένους πελάτες), αδιευκρίνιστο παραμένει το συνολικό άνοιγμα της εταιρείας. Κι αυτό καθώς διατηρούσε υποκατάστημα και στη Γερμανία. Το Euro2day.gr επιδίωξε να επικοινωνήσει με τον Ελληνογερμανό ιδιοκτήτη της εταιρείας Ph. Brinkmann αλλά κατέστη αδύνατο μέχρι τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές.

Πληροφορίες πάντως, οι οποίες μπορούν να επιβεβαιωθούν μόνο από την ΙΑΤΤΑ, κάνουν λόγο για επιπλέον άνοιγμα ύψους 30-35 εκατ. ευρώ στην αγορά της Γερμανίας, από εισιτήρια που είχαν εκδοθεί μέσω του παραρτήματος που διατηρεί η Tripsta στη συγκεκριμένη αγορά.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η οφειλή της εταιρείας μόνο προς τη γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa φέρεται να ξεπερνά τα 15 εκατ. ευρώ.

Παράγοντες της εγχώριας ταξιδιωτικής και αεροπορικής αγοράς εκφράζουν φόβους για συνέπειες και στον ελληνικό τουρισμό από την κατάρρευση της Tripsta καθώς ήταν ο ισχυρότερος «παίκτης» της ελληνικής αγοράς online ταξιδιωτικών γραφείων.

Σύμφωνα με στοιχεία που μετέφεραν στο Euro2day.gr κορυφαίοι παράγοντες του χώρου, τα δύο online πρακτορεία που διαχειρίζεται η εταιρεία στην Ελλάδα (airtickets, travelplanet24) αντιπροσώπευαν την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2018 το 40% της ελληνικής αγοράς αεροπορικών εισιτηρίων.

Παράγοντες της εγχώριας αεροπορικής αγοράς, πάντως, επισημαίνουν πως τα διαδικτυακά πρακτορεία airtickets και travelplanet24 δεν έχουν χαρακτηριστεί από την ΙΑΤΑ ότι βρίσκονται σε καθεστώς default (χρεωκοπίας). Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές ο επιχειρηματίας έχει καταφέρει να συγκεντρώσει το ποσό που της τάξης του 1 εκατ. ευρώ που προέρχεται από προμήθειες για την έκδοση εισιτηρίων.

Έτσι, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, με βάση τη συμφωνία με την ΙΑΤΑ που βρίσκεται σε ισχύ εκτιμάται ότι θα δώσει στα δύο πρακτορεία τη δυνατότητα να παραμείνουν εν λειτουργία τουλάχιστον μέχρι τον Αύγουστο.

Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες οι απολύσεις που έγιναν αφορούν περί τους 200 εργαζόμενους. Παράγοντες του χώρου εκτιμούν πως οι υπάλληλοι που δεν απομακρύνθηκαν θα αναλάβουν την ομαλή διεκπεραίωση των κρατήσεων που έχει, ήδη, κάνει η εταιρεία μέχρι σήμερα.

Σε ότι αφορά την αποζημίωση των εργαζομένων, πληροφορίες φέρουν τον ιδιοκτήτη Ph. Brinkmann να αναζητά χρήματα για την εξόφλησή τους.

Παναγιώτης Δ. Υφαντής

Πηγή euro2day.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου