«Τα πανηγύρια μας, παραμένουν ζωντανά» δηλώνει στην «δημοκρατική» ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Κύριλλος, με αφορμή την έναρξη μιας σειράς από πανηγύρια σε όλη την Ρόδο για τους επόμενους τρεις μήνες.
«Είναι γεγονός πως οι καλοκαιρινοί μήνες από τον Ιούλιο αλλά και μέχρι τον Σεπτέμβριο, είναι γεμάτοι από πανηγύρια που διοργανώνονται στο νησί της Ρόδου. Βοηθούντων των καιρικών συνθηκών, του κόσμου που κάνει τις διακοπές του, των ανθρώπων που λείπουν και επισκέπτονται τα χωριά τους, έχουν όλα συνδυαστεί με την πάροδο του χρόνου, κατά τέτοιο τρόπο ώστε να πραγματοποιούνται τα κατά τόπους πανηγύρια και να είναι ευκολότερη η συμμετοχή του κόσμου. Παλαιότερα, ένα πανηγύρι δεν ήταν μόνο ο Εσπερινός και η Θεία Λειτουργία στην Εκκλησία. Ήταν το γεγονός του γλεντιού που ακολουθούσε, της διασκέδασης, των φαγητών, της συγκέντρωσης στο τραπέζι –όχι μόνον από τους κατοίκους του κάθε χωριού, αλλά και των διπλανών χωριών που πήγαιναν και πολλές φορές φιλοξενούνταν εκεί για αρκετές μέρες. Ήταν, δηλαδή ένα μεγάλο κοινωνικό γεγονός. Κι έτσι διαμορφώθηκε το “στάτους” θα λέγαμε των πανηγυριών στα νησιά μας, σε κάθε χωριό. Είναι διαφορετικά στα νησιά από ό,τι στην ηπειρωτική Ελλάδα. Εκ παραλλήλου, έχουμε και την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου που δίνει ένα ιδιαίτερο χρώμα. Όλα αυτά συνθέτουν αυτό που λέμε τοπικό εκκλησιαστικό πανηγύρι. Βέβαια, οι σημερινές συνθήκες ζωής είναι διαφορετικές σε σχέση με άλλες εποχές, καθώς έχει αλλάξει η καθημερινότητά μας. Παρά ταύτα, μπορούμε να πούμε ότι τα πανηγύρια μας, παραμένουν ζωντανά, κυρίως στους Εσπερινούς όπου παρατηρείται μεγαλύτερη συμμετοχή. Επιπλέον, με τα πανηγύρια δίδεται και η ευκαιρία να ζωντανέψουν τα χωριά μας και οι άνθρωποι να ανταμωθούν ξανά. Γενικότερα, το ‘πανηγύρι’ έχει μια ευρύτερη λειτουργία και διάσταση» υπογράμμισε ο Δεσπότης.
Στην Ρόδο αρχίζουν τα πανηγύρια με την εορτή του Αποστόλου Παύλου στην Λίνδο και ακολουθούν, των Δώδεκα Αποστόλων, των Αγίων Αναργύρων, της Παναγίας Παντανάσσης, της Αγίας Κυριακής, του Αγίου Φιλήμονα, του Αγίου Παντελεήμονα, της Αγίας Μαρίνας, της Αγίας Παρασκευής κ.λπ.
Σε ερώτηση ποια είναι τα κυριότερα και μεγαλύτερα πανηγύρια για το νησί της Ρόδου, ο Μητροπολίτης δήλωσε:
«Ο Ιούλιος είναι γεμάτος με πανηγύρια. Από εκεί και πέρα, τον επόμενο μήνα, ξεκινάει η προετοιμασία ενόψει του Δεκαπενταύγουστου όπου υπάρχει και η ένταση στην λειτουργική ζωή της Εκκλησίας καθώς είναι το Πάσχα του καλοκαιριού. Τα πανηγύρια είναι μια ιδιαιτερότητα στην καθημερινότητά μας, τους καλοκαιρινούς μήνες και είναι ωραίο να συμμετέχουμε σε αυτά αλλά και να προσπαθούμε να τα διατηρήσουμε. Όχι μόνον τον φολκλόρ χαρακτήρα τους, αλλά και ευρύτερα, δηλαδή να μην είναι συνδεδεμένα μόνο με διασκέδαση και φαγοπότι αλλά να γίνονται και ευκαιρία για αντάμωμα, για να τιμούμε τους αγίους μας και να συμμετέχει ο κόσμος στην λειτουργική ζωή της Εκκλησίας μας. Όλα αυτά πρέπει να συνεκτιμώνται, καθώς τα πανηγύρια μας είναι παράλληλα, εκκλησιαστική και κοινωνική ζωή για τον άνθρωπο».
Σημειώνουμε ότι τα μεγαλύτερα πανηγύρια της Ρόδου θεωρούνται η εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (που παρά τις πολλές παράλληλες εκδηλώσεις και πανηγύρια, η συμμετοχή του κόσμου είναι μεγάλη με επίκεντρο τον Ναό της Ιαλυσού και τον Ναό της Κρεμαστής), το Γενέσιον της Θεοτόκου στην Παναγιά Τσαμπίκα, η εορτή του Αγίου Φανουρίου στην Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου, η εορτή του Αγίου Παντελεήμονα στα Σιάννα, της Αγίας Μαρίνας στο Παραδείσι κ.ά. όπου συρρέει πλήθος κόσμου και γίνεται ευκαιρία θρησκευτικής εορτής αλλά και κοινωνικών δράσεων.
https://www.dimokratiki.gr/28-06-2018/ta-panigyria-mas-einai-ekklisiastiki-kai-koinoniki-zoi-gia-ton-anthropo/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.