Ειδήσεις

Η «ακτινογραφία των Πανελλαδικών»: Λίγοι αριστούχοι, πολλοί κάτω από τη βάση

Υψηλά ποσοστά κάτω από τη βάση καταγράφηκαν σε εννέα μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, με τους αριστούχους να σπανίζουν σε πέντε από αυτά, όπως διαπιστώνεται από τις βαθμολογίες των υποψηφίων των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024.

Συνολικά, 90.416 υποψήφιοι διαγωνίστηκαν για μία από τις 68.851 θέσεις της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το ακαδημαϊκό έτος, 2024-25. Από αυτούς, οι 74.847 υποψήφιοι προέρχονται από τα ΓΕΛ και οι 15.569 από τα ΕΠΑΛ.

Τα υψηλότερα ποσοστά κάτω από τη βάση
Οι βαθμολογίες αποτύπωσαν τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι υποψήφιοι στα μαθήματα της Ιστορίας, της Φυσικής και των Μαθηματικών, καθώς στα τρία αυτά μαθήματα καταγράφηκαν τα υψηλότερα ποσοστά κάτω από τη βάση για τις φετινές Πανελλαδικές, κοντά στο 60%.

Αναλυτικά, το 59,87% των υποψηφίων έγραψε κάτω από τη βάση στην Ιστορία, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τη Φυσική είναι 58,95% και για τα Μαθηματικά 58,37%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής έγραψαν κατά τη συντριπτική τους πλειονότητα κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά, σε ποσοστό που έφτασε το 72,94%.

Του «ύψους και του βάθους»
Στα μαθήματα της Πληροφορικής, της Οικονομίας, της Βιολογίας και των Λατινικών οι υποψήφιοι φαίνεται ότι «μοιράστηκαν» σε εκείνους που έγραψαν κάτω από τη βάση και εκείνους που έγραψαν εξαιρετικά.

Συγκεκριμένα, όσον αφορά στο μάθημα της Πληροφορικής, το 23,32% των υποψηφίων βαθμολογήθηκε με 0 έως 5 και το 21,71% αυτών, έγραψε άριστα (18-20).

Στην Οικονομία, επίσης, βαθμολογία 0-5 έλαβε το 32,08% των υποψηφίων, ενώ άριστα έγραψε το 18,19%.

Στο μάθημα της Βιολογίας, το 19,44% των υποψηφίων έγραψε 5 με 10 ενώ το 22,34% έγραψε άριστα.

Στο μάθημα των Λατινικών, το 34,32% των υποψηφίων έγραψε κάτω από τη βάση ενώ αριστούχο αναδείχθηκε το 14,20%.

Λίγοι οι αριστούχοι
Στα υπόλοιπα μαθήματα, τα ποσοστά που καταγράφονται για τις άριστες βαθμολογίες (18-20) κινούνται σε χαμηλά επίπεδα.

Ειδικότερα, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, μόλις το 1,62% έγραψε πάνω από 18 και στα Αρχαία, μόλις το 2,18%. Αξιοπρόσεκτο είναι και το γεγονός, ότι στα Αρχαία, η υψηλότερη συγκέντρωση ποσοστών καταγράφεται στους βαθμούς 5-10 (31,66%).

Στο μάθημα των Μαθηματικών, άριστα έγραψε το 4,59%. Στη Φυσική, το ποσοστό αριστούχων φτάνει το 7,23% και στην Ιστορία το 10,85%.

Εξαίρεση, αποτελούν τα Λατινικά που, όπως προαναφέρθηκε, το 14,20% των υποψηφίων αρίστευσε, καθώς επίσης και η Χημεία, με ποσοστό αριστούχων στο 18,25%.

Αναλυτικά ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση ανά μάθημα:
Νεοελληνική Γλώσσα – 12,85%
Αρχαία Ελληνικά – 40,90%
Ιστορία – 59,87%
Λατινικά – 34,32%
Φυσική – 58,95%
Χημεία – 32,64%
Μαθηματικά – 58,37%
Βιολογία – 32,25%
Πληροφορική – 41,27%
Οικονομία – 40,90%

Επικρίσεις για τα θέματα
Ειδικότερα για τα θέματα της Φυσικής ιδιαίτερα επικριτικοί είχαν υπάρξει τόσο οι πρόεδροι των Τμημάτων Φυσικής επτά ελληνικών ΑΕΙ όσο και η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ).

Οι πρώτοι, σε κοινή ανακοίνωση που είχαν εκδώσει, ανέφεραν πως «η επιλογή των θεμάτων δεν δημιουργεί το παραμικρό πρόβλημα αξιοπιστίας των Πανελλαδικών, δίνει όμως λανθασμένο μήνυμα για την Επιστήμη της Φυσικής». «Η Επιστήμη της Φυσικής αναζητά και δίνει επιστημονικές απαντήσεις στα μεγάλα ερωτήματα της ανθρωπότητας. Προσφέρει συνεχώς νέα γνώση και λύσεις στα ζωτικής σημασίας προβλήματα, δημιουργώντας νέες ιδέες και ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην επιστήμη. Συνεπώς, δεν πρέπει να συνδέεται με την απαίτηση για ταχύτατη επίλυση εξεζητημένων ασκήσεων», ανέφεραν.

Από την πλευρά της η ΟΕΦΕ, είχε σημειώσει ότι «ήταν πολλά και δύσκολα θέματα, γεμάτα ανούσιες και αχρείαστες παγίδες – τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών. Ο χρόνος επίλυσής τους ξεπερνά κατά πολύ τις τρεις ώρες, κάτι που γίνεται εύκολα και γρήγορα αντιληπτό. Επίσης, δεν υπήρχε διαβάθμιση θεμάτων, με αποτέλεσμα να αδικηθούν οι μαθητές με μεσαίες βαθμολογίες. Τέλος, ο βαθμός δυσκολίας τους δεν ανταποκρίνεται στον αριθμό ωρών διδασκαλίας της Φυσικής στο Λύκειο, ενώ η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δεν έλαβε υπόψη τις καιρικές συνθήκες για να κινηθούν ανάλογα».

Οσον αφορά την Ιστορία, η ΟΕΦΕ επίσης είχε κάνει λόγο για το πιο απαιτητικό διαγώνισμα των τελευταίων ετών. Οπως τονιζόταν, τα θέματα «ήταν απαιτητικά, για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, εξέταζαν μεγάλο εύρος της ύλης και αναμένεται να δυσκόλεψαν ακόμη και τους καλά προετοιμασμένους υποψηφίους. Γενικά, το φετινό διαγώνισμα της Ιστορίας ήταν το πιο απαιτητικό των τελευταίων ετών, απαιτούσε μακροσκελείς απαντήσεις και αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις».

Υπολογισμός μορίων και τα επόμενα βήματα
Από σήμερα, οι υποψήφιοι μπορούν να υπολογίσουν τα μόριά τους και για τη διευκόλυνσή τους στον υπολογισμό, μπορούν να χρησιμοποιούν την ειδική εφαρμογή του υπουργείου Παιδείας, όπου, εισάγοντας τους γραπτούς βαθμούς τους, μπορούν να δουν αυτόματα τα μόριά τους για κάθε Τμήμα/Σχολή του Πεδίου ή του Τομέα που ανήκουν.

Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη εδώ.

Σημειώνεται ότι εκκρεμεί η ανακοίνωση αποτελεσμάτων στα ειδικά μαθήματα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024, οι εξετάσεις των οποίων ολοκληρώθηκαν σήμερα.

Επόμενο –και τελευταίο– βήμα για τους υποψήφιους πριν από την ανακοίνωση των τελικών αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών, αποτελεί η διαδικασία συμπλήρωσης του Μηχανογραφικού Δελτίου, για την οποία εκκρεμούν οι σχετικές ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου