Θνησιγενής, όπως προκύπτει από τις ίδιες τις εξελίξεις, είναι η οποιαδήποτε υποτιθέμενη προσπάθεια για την λειτουργία του Οργανισμού Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού (ΠΡΟΤΟΥΡ) ακόμη και μετά την τροποποίηση του καταστατικού του, αφού εκ των πραγμάτων αδυνατεί όχι μόνο να εξοφλήσει συσσωρευμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές παρελθόντων ετών, ακόμη και σε ασφαλιστικούς οργανισμούς, αλλά και να χρηματοδοτήσει τα έξοδα λειτουργίας του, συμπεριλαμβανομένης και της μισθοδοσίας.
Μετά συγκεκριμένα την τροποποίηση του καταστατικού του, ο ΠΡΟΤΟΥΡ λειτουργεί ουσιαστικά ως σύλλογος και η όποια χρηματοδότησή του από το Δημόσιο επιτρέπεται να διατίθεται αποκλειστικά και μόνο σε δράσεις.
Κάτω από αυτό το πρίσμα η καταβολή μισθών και τα λοιπά λειτουργικά του έξοδα, θα πρέπει να εξοφλούνται μέσω άλλης οδού και με δεδομένη την δυστοκία που έχει ανακύψει για τη ρύθμιση των θεμάτων χρηματοδότησής του από τον Δήμο Ρόδου, κανείς άλλος από τους συμμετέχοντες φορείς δεν προτίθεται να διαθέσει χρήματα για την ενίσχυση ενός φορέα που λειτουργεί υπό την εποπτεία του δημάρχου Ρόδου, όταν η δημοτική αρχή φαίνεται να έχει οδηγήσει με πράξεις και παραλείψεις της σε αχρηστία τον Οργανισμό πρότυπο.
Έκπληξη έχει προκαλέσει εξάλλου το γεγονός ότι με την υπ’ αρίθμ. 46 Πράξη του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που εκδόθηκε την 21η Ιουλίου 2015, και την οποίαν απεκάλυψε η «δημοκρατική», απορρίπτεται η εκτέλεση εντάλματος πληρωμής ύψους 200.000 ευρώ από τον Δήμο Ρόδου προς τον ΠΡΟΤΟΥΡ για την υλοποίηση του προγράμματος τουριστικής προβολής του Δήμου Ρόδου για τα έτη 2015-2016, σύμφωνα με την με αριθμ. 855/18.12.2015 απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Ρόδου, διότι μεταξύ άλλων, δεν προκύπτει ότι ο σχεδιασμός, τα προγράμματα και γενικά οι ενέργειες, που αφορούν την τουριστική προβολή και διαφήμιση της Ρόδου και έχουν καταρτισθεί και υλοποιούνται από τον ΠΡΟΤΟΥΡ, τελούν σε πλήρη εναρμόνιση προς το γενικό σχεδιασμό και την εξυπηρέτηση των στόχων του προγράμματος τουριστικής προβολής της χώρας ή των περιοχών της, που καταρτίζει το Υπουργείο Τουρισμού, ούτε επισυνάπτεται προηγούμενη σύμφωνη γνώμη του E.O.T. για την υλοποίηση του παραπάνω προγράμματος και ενεργειών κατά παράβαση της παρ. 9 του άρθρου 1 του ν, 3270/2004 (Φ.Ε.Κ. Α’ 187) όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 30 του ν. 3498/2006 (Φ.Ε.Κ. Α ‘230) και αντικαταστάθηκε με το άρθρο 46 του ν. 4276/2014 (Φ.Ε.Κ. Α’ 155).
Η έκπληξη φορέων του τουρισμού έγκειται στο γεγονός ότι η σχετική πρόβλεψη για την υποβολή και έγκριση των προγραμμάτων προβολής από τους ΟΤΑ στον ΕΟΤ υφίσταται από το έτος 2006, ενώ κάθε έτος αποστέλλεται αρμοδίως σχετική εγκύκλιος.
Η τελευταία, που απεστάλη και μάλιστα τροποποιημένη ως προς τις διατάξεις της ήταν την 20η Μαΐου 2016 και ως εκ τούτου, δύσκολα δικαιολογείται το γεγονός ότι δεν ελήφθη σχετική μέριμνα από την δημοτική αρχή, ενώ δεν έχει έρεισμα στο νόμο ο ισχυρισμός ότι ο ΠΡΟΤΟΥΡ είναι οργανισμός ιδιωτικού δικαίου που δεν υπόκειται στη συγκεκριμένη υποχρέωση από τη στιγμή που η χρηματοδότηση γίνεται από έσοδα του Δήμου Ρόδου (παλαιότερα από τον δημοτικό φόρο).
Πιο συγκεκριμένα στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλεται για βελτίωση της διεθνούς εικόνας της χώρας μας ως τουριστικού προορισμού, επιβάλλεται η εναρμόνιση και ο συντονισμός των ενεργειών τουριστικής προβολής όλων των περιοχών της ελληνικής επικράτειας.
Με αυτό το δεδομένο προβλέφθηκε η παροχή σύμφωνης γνώμης, που ορίζεται στο άρθρο 30 του Ν.3498/2006 «Ανάπτυξη ιαματικού τουρισμού και λοιπές διατάξεις» (ΦΕΚ 230/Α΄) περί τουριστικής προβολής των φορέων του στενού και του ευρύτερου δημοσίου τομέα.
Συγκεκριμένα, η διάταξη έχει ως εξής:
“Διαφημιστικά προγράμματα και γενικά ενέργειες, που αφορούν την τουριστική προβολή και διαφήμιση της χώρας ή περιοχών αυτής στο εσωτερικό και εξωτερικό, ιδίως με συμμετοχή σε εκθέσεις, ή διαφημίσεις σε μέσα μαζικής ενημέρωσης ή καταχωρίσεις σε έντυπα ή εκδόσεις τους ως και με οποιονδήποτε άλλον τρόπο και τα οποία καταρτίζονται ή υλοποιούνται από οποιονδήποτε φορέα του Δημοσίου, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και γενικά του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως κάθε φορά αυτός προσδιορίζεται, ανεξάρτητα αν εκτελούνται με χρηματοδότηση από πόρους εθνικούς ή ευρωπαϊκούς ή ίδιους πόρους του φορέα υλοποίησής τους, πρέπει να τελούν σε πλήρη εναρμόνιση προς το γενικό σχεδιασμό και την εξυπηρέτηση των στόχων του προγράμματος τουριστικής προβολής της χώρας ή των περιοχών αυτής, που καταρτίζει το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης σε συνεργασία με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού. Για την υλοποίηση των παραπάνω προγραμμάτων και ενεργειών απαιτείται η προηγούμενη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης”.
Οι φορείς οφείλουν να υποβάλουν στον ΕΟΤ έγκαιρα (εντός του τελευταίου τριμήνου κάθε έτους και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν του πρώτου διμήνου του επόμενου έτους) για επεξεργασία το σχέδιο του προγράμματός τους για το επόμενο έτος.
Προκειμένου να αξιολογηθεί το νέο πρόγραμμα, ο κάθε φορέας υποχρεούται στο ίδιο ως άνω χρονικό διάστημα, είτε με το ίδιο έγγραφο, είτε με ξεχωριστό, να υποβάλει τον απολογισμό των δράσεων του προγράμματος του προηγούμενου έτους, από τον οποίο θα προκύπτουν τα αποτελέσματα και η αξιολόγηση της κάθε Αρχής για κάθε δράση που είχε επιλεγεί.
Το νέο πρόγραμμα θα περιλαμβάνει το σύνολο των ενεργειών προβολής του κάθε φορέα, είτε αυτές θα υλοποιηθούν με αυτεπιστασία είτε με ανάδοχο και θα αναλύει τους βασικούς άξονες (π.χ. συμμετοχή σε εκθέσεις, σχεδιασμός εντύπων κα), το χρονοδιάγραμμα και συγκεκριμένες ενέργειες, εκ των προτέρων, όπου αυτό είναι εφικτό. Το πρόγραμμα συνοδεύεται από συνολικό, αλλά και αναλυτικό προϋπολογισμό για κάθε άξονα δράσεων.
Η αρμόδια υπηρεσία του ΕΟΤ εφόσον μετά από μελέτη κρίνει ότι η πρόταση συνάδει με την στρατηγική επικοινωνίας του ΕΟΤ, παρέχει τη σύμφωνη γνώμη της.
Στην περίπτωση που στο ετήσιο πρόγραμμα τουριστικής προβολής που κατατίθεται, εξειδικεύονται οι επιμέρους ενέργειες/δράσεις που θα λάβουν χώρα (περιλαμβάνοντας τουλάχιστον το είδος της ενέργειας, την σκοπιμότητα και πιθανή ημερομηνία πραγματοποίησης της, ενδεικτικό κόστος, τελικές μακέτες υλικού) και εγκριθεί αυτό, δεν απαιτείται για τις επιμέρους ενέργειες άλλη έγκριση από τον ΕΟΤ.
Τέλος, αιτήματα που αφορούν ανάθεση σε φυσικό η νομικό πρόσωπο, της σύνταξης προγράμματος προβολής, στρατηγικής, ή δημοσίων σχέσεων του Δήμου / Περιφέρειας, θα πρέπει να συνοδεύονται από το σχετικό αναλυτικό κατά περίπτωση πλάνο της αναδόχου εταιρείας καθώς και να αναφέρουν τον προβλεπόμενο προϋπολογισμό.
Το αρχικό πρόγραμμα κάθε φορέα εγκρίνεται από τον Γενικό Γραμματέα ΕΟΤ, ενώ τις κάθε είδους τροποποιήσεις ή εγκρίσεις επιμέρους δράσεων, εγκρίνει η Διεύθυνση Έρευνας Αγοράς και Διαφήμισης του ΕΟΤ, κατόπιν σχετικής εξουσιοδότησης από τον Γενικό Γραμματέα ΕΟΤ.
https://www.dimokratiki.gr/28-07-2016/o-protour-echi-metatrapi-se-pragmatiko-fantasma-apo-ton-dimarcho-rodou/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.
Ευτυχώς που έχουμε πλέον φοβερό δήμαρχο και επιτελείο (ΓΓ) και δε φοβομαστε τίποτα! Όλα είναι πανέμορφα στην πόλη (από το ενυδρείο μέχρι το πρασονήσι), Μονακό και στην ομορφιά και στους μισθούς των εν λόγω ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΩΝ!!