Συνολικά 426.000 επισκέπτες δέχθηκε η Ρόδος μέχρι τις 20 Αυγούστου και εκτιμάται ότι οι τουριστικές αφίξεις θα υπερβούν τις 550.000 έως το τέλος του μήνα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ο Αύγουστος θα κλείσει με αύξηση της τάξης του 15% όσον αφορά στη ροή αλλοδαπών επισκεπτών, σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2023, κατά τη διάρκεια του οποίου είχαν ανασταλεί οι τουριστικές αφίξεις λόγω των πυρκαγιών που είχαν πλήξει το νησί.
Σύμφωνα με τουριστικούς παράγοντες του νησιού, η Ρόδος πρόκειται να καταρρίψει τη φετινή τουριστική περίοδο κάθε προηγούμενο ρεκόρ αφίξεων, γεγονός που αποδεικνύει την μεγάλη προτίμηση και εμπιστοσύνη των αγορών απέναντι στον προορισμό. Η επιτυχής διαχείριση της κρίσης των πυρκαγιών συνέβαλε στην ενίσχυση της τουριστικής φήμης της Ρόδου, γεγονός που αποτυπώνεται με την αυξημένη προσέλευση των αλλοδαπών τουριστών κατά τη διάρκεια της φετινής σεζόν.
Μέχρι στιγμής, το συνολικό ποσοστό αύξησης των αφίξεων πλησιάζει το 15% και όπως όλα δείχνουν, η σεζόν θα κλείσει σίγουρα με διψήφιο ποσοστό καθώς οι πληρότητες τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο πρόκειται να είναι υψηλές για τα συνήθη δεδομένα. Ο φετινός Οκτώβριος αναμένεται να είναι ο καλύτερος όλων των εποχών!
«Η φετινή σεζόν εξελίσσεται ομαλά. Καταγράφεται διψήφιο ποσοστό αύξησης στις τουριστικές αφίξεις και γενικώς από την πρώτη μέρα της τουριστικής περιόδου μέχρι σήμερα η πορεία είναι ανοδική. Όλα δείχνουν ότι οδεύουμε προς ένα νέο ρεκόρ αφίξεων», δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Δωδεκανήσου, κ. Γιώργος Ματσίγκος.
Τη στιγμή όμως που οι αφίξεις παρουσιάζουν εντυπωσιακή άνοδο, η αύξηση των πληροτήτων των ξενοδοχείων δεν είναι οι αναμενόμενες. Ένα σημαντικό ποσοστό των επισκεπτών του νησιού προτιμά όπως όλα δείχνουν τα καταλύματα της βραχυχρόνιας μίσθωσης, χωρίς κανείς να γνωρίζει τον συνολικό αριθμό των κλινών. Πέρα από τα «επίσημα» καταλύματα που ανήκουν στη συγκεκριμένη κατηγορία, υπάρχουν πολλά «ανεπίσημα» με αποτέλεσμα κανείς να μην μπορεί να υπολογίσει ποιο ποσοστό του εισερχόμενου τουρισμού προτιμά τα καταλύματα αυτά από τα ξενοδοχεία.
Ένας άλλος δείκτης που φανερώνει την αυξημένη προτίμηση που δείχνουν οι επισκέπτες στις βραχυχρόνιες μισθώσεις έχει να κάνει με την αύξηση κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ του νησιού κατά 15%. Οι τουρίστες που ταξιδεύουν ανεξάρτητα και διαμένουν σε καταλύματα του Airbnb και άλλων αντίστοιχων πλατφορμών συνηθίζουν να μαγειρεύουν μόνοι τους και κάπως έτσι μπορεί να εξηγηθεί και η χαμηλότερη από τα αναμενόμενα κίνηση των επιχειρήσεων εστίασης, όπως επισημαίνουν τουριστικοί παράγοντες.
Οι τουριστικοί φορείς επισημαίνουν την ανάγκη καταγραφής όλων των κλινών που υπάρχουν στο νησί και διατίθεται στις βραχυχρόνιες μίσθωσης μέσα από επίσημες ή ανεπίσημες πλατφόρμες ή μέσα από ανεπίσημα κανάλια. Σημειώνουν ότι το φαινόμενο τείνει να πάρει ανυπολόγιστα μεγάλες διαστάσεις ενισχύοντας τον αθέμιτο ανταγωνισμό.