Ρεπορτάζ

Στο 50% ανήλθε φέτος η πληρότητα της νέας μαρίνας

Στο 50% έφθασε η πληρότητα στη μαρίνα Ρόδου τη φετινή σεζόν. Στο δεύτερο χρόνο λειτουργίας της, η νέα μαρίνα έχει αυξήσει σε σημαντικό βαθμό το ποσοστό πληρότητας, που εκτιμάται ότι θα αγγίξει το 90% στα επόμενα δύο χρόνια.
«Η συνολική χωρητικότητα της μαρίνας Ρόδου ανέρχεται στα 400 σκάφη. Η μαρίνα ξεκίνησε να λειτουργεί δοκιμαστικά το 2015. Εκείνη τη χρονιά, φιλοξενήσαμε 700 διαφορετικά σκάφη. Ουσιαστικά το 2015 δοκιμάσαμε τα συστήματά μας και το Operation plan. Ο πρώτος χειμώνας ήταν ήρεμος, ήταν σχεδόν αδύνατο να κρατήσουμε σκάφη εδώ, αφού δεν μας γνώριζαν καν. Το 2016 η πληρότητα της μαρίνας έφθασε στο 25%. Φιλοξενούσαμε 100 σκάφη κατά μέσο όρο και συνολικά 1200 διαφορετικά καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Πέρυσι το χειμώνα είχαμε 55 σκάφη στις εγκαταστάσεις μας. Το 2017 η σεζόν ξεκίνησε δυναμικά. Η πληρότητα ξεπέρασε το 50%. Φθάσαμε δηλαδή στα 200 και πλέον σκάφη. Μέχρι σήμερα έχουμε δεχθεί 1800 περίπου. Προσπαθούμε να κρατήσουμε ένα σημαντικό αριθμό σκαφών το χειμώνα. Ήδη υπάρχουν συμβόλαια και πιστεύω ότι θα αυξηθούν στο επόμενο διάστημα.
Μελέτες έχουν δείξει ότι οι χρειάζονται έξι με επτά χρόνια μέχρι οι μαρίνες να φθάσουν σε ένα υψηλό ποσοστό πληρότητας, δηλαδή πάνω από το 80%. Εμείς εκτιμούμε ότι θα καταφέρουμε σε πολύ πιο σύντομο διάστημα να φθάσουμε σε αυτά τα ποσοστά. Υπολογίζουμε δηλαδή ότι στα επόμενα δύο χρόνια οι πληρότητές μας θα κυμαίνονται μεταξύ 80% με 90%», ανέφερε με δηλώσεις του στη «δημοκρατική» ο διευθυντής της μαρίνας Ρόδου, κ. Χριστόφορος Χαρίσης.
Σύμφωνα με τον διευθυντή της μαρίνας Ρόδου, οι ιδιοκτήτες σκαφών, στην πλειοψηφία τους είναι Τούρκοι και Ισραηλινοί. Πρόκειται δε για ποιοτικό τουρισμό που ενισχύει το τουριστικό προφίλ του νησιού και την τοπική οικονομία.
«Έχουμε δύο κατηγορίες συμβολαίων… Υπάρχουν σκάφη που παραμένουν στη μαρίνα από μία μέρα μέχρι και 90 μέρες και από 90 μέρες μέχρι και όλο το χρόνο. Στην πρώτη περίπτωση κύριοι πελάτες μας είναι Τούρκοι και έπονται οι Ισραηλινοί. Στην τρίτη θέση βρίσκονται ιδιοκτήτες σκαφών από την κεντρική Ευρώπη και τέλος έχουμε τους Ρώσους. Μεγαλύτερα διαστήματα αφήνουν τα σκάφη τους στη νέα μαρίνα οι Ισραηλινοί, οι Άγγλοι και γενικότερα όσοι προέρχονται από την Κεντρική Ευρώπη και οι Ρώσοι. Οι Τούρκοι δεν αφήνουν τα σκάφη τους για μεγάλο διάστημα. Οπωσδήποτε πρόκειται για μία κατηγορία πελατών που το πρώτο πράγμα που ρωτούν όταν φθάσουν στη μαρίνα, είναι πού βρίσκονται τα καλύτερα εστιατόρια, κέντρα αναψυχής καταστήματα ένδυσης κλπ. Είναι επισκέπτες που ξοδεύουν, καταναλώνουν και αφήνουν χρήματα στο νησί. Το διαπιστώνουμε διαρκώς, παρατηρώντας τον τρόπο με τον οποίο κινούνται», είπε ο κ. Χαρίσης.
Ο κ. Χαρίσης αναφέρει ακόμα ότι έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των χερσαίων και θαλάσσιων εγκαταστάσεων που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης που έχει η εταιρεία Μαρίνες Ρόδου Α.Ε. με το Δήμο Ρόδου. Στους άμεσους στόχους είναι όμως η επέκταση της μαρίνας με το κτίσιμο και άλλων εγκαταστάσεων. Κι ενώ η μαρίνα Ρόδου αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής για το νησί μας, ίσως το σημαντικότερο των τελευταίων ετών, οι εφαρμοζόμενες δημοσιονομικές πολιτικές και η υψηλή φορολογία, καθιστούν την ανάπτυξη ιδιαίτερα δύσκολη.
«Ολοκληρώσαμε το πρώτο στάδιο των χερσαίων εγκαταστάσεων που αποτελούσαν συμβατική υποχρέωσή μας απέναντι στο ελληνικό δημόσιο. Σκοπεύουμε να χτίσουμε σε δεύτερη φάση εμπορικά καταστήματα, ίσως κάποια γραφεία και διαμερίσματα, πολυχώρους και χώρους εκδηλώσεων. Η μαρίνα θα συνεχίσει να αναπτύσσεται. Στο σχεδιασμό μας υπάρχει και ένα σύγχρονο καρνάγιο που θα προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους πελάτες μας.
Υπάρχουν βέβαια και δεδομένες δυσκολίες. Η τοποθεσία του προορισμού της Ρόδου δεν βοηθά ιδιαίτερα στην προσέλκυση σκαφών, ενώ το περιβάλλον που καλούμαστε να δράσουμε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί εχθρικό λόγω των γενικότερων εφαρμοζόμενων πολιτικών… Υπάρχουν ανισότητες σε σύγκριση με το εξωτερικό σε ό,τι έχει να κάνει με τη φορολόγηση των τελών παραμονής. Στην Ελλάδα ο ΦΠΑ των τελών παραμονής ανέρχεται στο 24%. Συνεπώς για κάθε 100 ευρώ που ξοδεύουν οι πελάτες μας, τα 24 πάνε στον ΦΠΑ. Στην Τουρκία ο ΦΠΑ είναι μηδενικός… Αυτό το γεγονός καθιστά την Ελλάδα και τη Ρόδο ένα προορισμό πολύ ακριβό και συνεπώς δεν ευνοείται η προσέλκυση σκαφών από την Τουρκία και γενικότερα…», αναφέρει ο κ. Χαρίσης.
Σημειώνεται ότι «κύριος» της μαρίνας Ρόδου είναι το Ελληνικό Δημόσιο. Ο Δήμος Ρόδου αναδείχθηκε φορέας διαχείρισης μετά από παραχώρηση της χρήσης και διαχείρισης αυτής από το Ελληνικό Δημόσιο δυνάμει του 23079/13-6-2003 συμβολαίου με την υποχρέωση να χρηματοδοτήσει τη κατασκευή των χερσαίων και θαλάσσιων εγκαταστάσεων του τουριστικού λιμένα (μαρίνα Ρόδου) σε συνεργασία με ιδιώτη επενδυτή. Η διάρκεια παραχώρησης της διαχείρισης ανέρχεται σε σαράντα (40) έτη που επεκτάθηκαν κατά είκοσι δύο (22) επιπλέον έτη.
«Φορέας Εκμετάλλευσης του Τουριστικού Λιμένα Ρόδου» αναδείχθηκε η ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία «ΜΑΡΙΝΕΣ ΡΟΔΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΜΑΡΙΝΩΝ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και το διακριτικό τίτλο «ΜΑΡΙΝΕΣ ΡΟΔΟΥ Α.Ε.’.», η οποία σε εκτέλεση του συμβολαίου παραχώρησης, μετά από διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό και δυνάμει της από 13.09.2006 σύμβασης μίσθωσης με τον Δήμο Ροδίων, υπό την ιδιότητά του ως Φορέα Διαχείρισης του Τουριστικού Λιμένα Ρόδου, ανέλαβε τη χρηματοδότηση και κατασκευή με δικές της δαπάνες των χερσαίων και θαλάσσιων εγκαταστάσεων αυτού και ακολούθως τη λειτουργία και εκμετάλλευση αυτού, έχοντας όλες τις υποχρεώσεις και δικαιώματα του Φορέα Διαχείρισης του Τουριστικού Λιμένα όπως προβλέπονται στο ν. 2160/1993.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου