Εξαντλήθηκαν χθες τα iPhones 11 στην Ελλάδα. Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, οι Eλληνες λάτρεις της συσκευής διέθεσαν πάνω από 10 εκατ. ευρώ μόνον σε μία ημέρα, εξαντλώντας όλο το στοκ που διέθεσε χθες η αμερικανική Apple για την Ελλάδα.
Μάλιστα, όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, η ζήτηση κατευθύνθηκε για άλλη μια φορά προς τα ακριβά μοντέλα, τα iPhones 11 Pro και iPhones 11 Pro Max. Πρόκειται για συσκευές με λιανική τιμή διάθεσης που ξεκινάει από 1.229 ευρώ και φτάνουν έως τα 1.789 ευρώ για το πιο ακριβό μοντέλο.
Πάνω από το 70% των συσκευών που ζητήθηκαν χθες αφορούσαν τα πανάκριβα μοντέλα της Apple. Aντίθετα η ζήτηση που παρουσιάστηκε στο εισαγωγικό μοντέλο iPhone 11 με τιμή διάθεσης που ξεκινάει από 869 ευρώ, περιορίσθηκε στο 20% έως 25%. Ενδεικτικό είναι ότι όλα τα μεγάλα δίκτυα διανομής κινητών τηλεφώνων χθες, πρώτη ημέρα διάθεσης των iPhones 11 στην Ελλάδα, παρουσίαζαν διαθεσιμότητα στο εισαγωγικό μοντέλο iPhone 11, περιορισμένη διαθεσιμότητα στο iPhone 11 Pro, ενώ το iPhone 11 Pro Max δεν υπήρχε πουθενά. Ούτε στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας (Cosmote, Vodafone, Wind) ούτε στα δίκτυα λιανικής διάθεσης ηλεκτρονικών, συμπεριλαμβανομένης της αντιπροσωπείας της Apple στην Ελλάδα, iStorm. Οσοι επισκέπτονταν τις σχετικές ιστοσελίδες θα παρατηρούσαν ότι οι νέες και ακριβές συσκευές θα ήταν «σύντομα διαθέσιμες» ή ότι «έρχονται σύντομα».
Στελέχη της αγοράς κάνουν λόγο για επιτυχή κίνηση της Apple, παρά τις επικρίσεις που ακούστηκαν αρχικά. Η εταιρεία, χωρίς να φέρει την επανάσταση στις συσκευές κινητής τηλεφωνίας, φέρνει ιδιαίτερα σημαντικές βελτιώσεις –ειδικά στον τομέα λήψης φωτογραφιών και του βίντεο– που δεν υπήρχαν στα αμέσως προηγούμενα μοντέλα. Επίσης, αξιοσημείωτες είναι οι βελτιώσεις στους επεξεργαστές, στην μπαταρία κ.ά. που σε συνδυασμό και με την παρουσίαση και του νέου λειτουργικού συστήματος iOS 13, προκάλεσε φρενίτιδα.
Το πιο σημαντικό είναι ότι τα βελτιωμένα μοντέλα έρχονται σε καλύτερη (λιανική) τιμή από τα προηγούμενα iPhones X. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, η τιμή διάθεσης δεν είναι το κριτήριο που δημιουργεί κάθε φορά τον συνωστισμό στα καταστήματα. Η Apple, όπως παντού στον κόσμο, έχει δημιουργήσει και στη χώρα μας ένα φανατικό κοινό, που δεν υπολογίζει ιδιαίτερα το κόστος αγοράς. Υιοθετεί το αμέσως νέο προϊόν, χωρίς ιδιαίτερα μεγάλες περιστροφές. Στη χώρα μας, υπάρχει ένα κοινό 5.000 έως 10.000 ανθρώπων που ακολουθεί το συγκεκριμένο μοτίβο.
Γι’ αυτό κάθε χρόνο, μια εβδομάδα πριν από τη διάθεση του προϊόντος, τα δίκτυα διανομής κινητών ξεκινούν τις προ-παραγγελίες, για να ακολουθήσει αμέσως μετά τη διαθεσιμότητα των προϊόντων, η περίοδος των παραγγελιών. Συνήθως η ζήτηση καλύπτεται τον Ιανουάριο λίγο μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων και πάντοτε ανάλογα με το πόσο επιτυχημένο προϊόν είναι το νέο iPhone.