Ειδήσεις

Στο 50% το πτητικό πρόγραμμα της Aegean το 3ο τρίμηνο-Οι εκτιμήσεις Βασιλάκη

Άλλα 50 εκατ. ευρώ ρευστότητας, θα «κάψει», λόγω Covid 19, η AegeanΑΡΑΙΓ +0,91% το τρίτο τρίμηνο ανεβάζοντας στο εννεάμηνο το συνολικό λογαριασμό στα 160 εκατ. ευρώ σύμφωνα με όσα είπε στην τηλεδιάσκεψη των αναλυτών με αφορμή τα αποτελέσματα εξαμήνου, ο πρόεδρος της εταιρείας Ευτύχης Βασιλάκης.

Σημειώνεται ότι στο πρώτο εξάμηνο η Αegean «έκαψε» μετρητά αξίας 110 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 65 εκατ. ευρώ στο β’ τρίμηνο του έτους. O κ. Βασιλάκης εκτίμησε ακόμη ότι στο τρίτο τρίμηνο η AegeanΑΡΑΙΓ +0,91% θα μεταφέρει περί τα 2 εκατ. επιβάτες, ενώ οι πτήσεις θα είναι στο 50% περίπου σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο και οι ζημίες θα προσεγγίσουν τα 25-30 εκατ. ευρώ, λόγω της έξαρσης της πανδημίας.

Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, μετά την άρση των περιορισμών στις μετακινήσεις, ο όμιλος επανάφερε σταδιακά ένα μέρος του δικτύου του. Συγκεκριμένα, επιχείρησε με περίπου 45-50% της πτητικής δραστηριότητας σε σχέση με το 2019, έχοντας επαναφέρει το 40% των πτήσεων εξωτερικού και το 60% περίπου των πτήσεων εσωτερικού. Η μέση πληρότητα πτήσεων κυμάνθηκε σε σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα και διαμορφώθηκε στο 68% ήτοι 19 ποσοστιαίες μονάδες χαμηλότερα από το 2019.

Ιδιαίτερη ενδιαφέρον παρουσιάζει η πορεία της μεγάλης παραγγελίας των 46 αεροσκαφών. Όπως αναφέρθηκε τόσο από τον κ. Βασιλάκη όσο και τον Δημήτρη Γερογιάννη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, ο όμιλος διατηρεί τη συνολική παραγγελία για την παραλαβή 46 νέων αεροσκαφών της οικογένειας A320 neo, εκ των οποίων 5 έχουν ήδη παραληφθεί. Λόγω της πρωτοφανούς όμως κρίσης που προκάλεσε η πανδημία, η διοίκηση έκρινε σκόπιμο να διαπραγματευτεί τη μετάθεση των αρχικά συμφωνηθέντων χρόνων παραδόσεων για τα επόμενα έτη.

Συγκεκριμένα, κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020 όμιλος αναμένεται να παραλάβει 3 αεροσκάφη της οικογένειας A320 neo, ενώ άλλο 1 αεροσκάφος προγραμματίζεται να παραληφθεί το 2021. Οι παραδόσεις των υπόλοιπων αεροσκαφών μετατίθενται πέραν του 2022.

Ειδικότερα ο όμιλος τον Αύγουστο του 2020 προέβη σε συμφωνία με την Airbus για τη μετάθεση της ημερομηνίας παράδοσης 7 αεροσκαφών της οικογένειας Α320 neo από το 2022–2023 στο 2025-2026. Με την αλλαγή στο πρόγραμμα παράδοσης των αεροσκαφών εξασφάλισε και την αντίστοιχη μετάθεση της πληρωμής των προκαταβολών (pre – delivery payments) της αρχικής συμφωνίας για τα εν λόγω αεροσκάφη.

Η μετάθεση των παραδόσεων οδηγεί και σε σημαντική μείωση των προβλεπόμενων κεφαλαιουχικών δαπανών για τα έτη 2020-2021. Από τις παραδόσεις που προγραμματίζονται για τους προσεχείς μήνες, δυο αεροσκάφη προέρχονται από την αρχική παραγγελία προς την Airbus, για τα οποία η χρηματοδότηση έχει ήδη εξασφαλιστεί.

Εξίσου σημαντικό στις προσπάθειες διαχείρισης της κρίσης κρίνεται και το γεγονός ότι μεγάλος αριθμός λειτουργικών μισθώσεων λήγει τα επόμενα έτη. Συγκεκριμένα, μισθώσεις 22 αεροσκαφών λήγουν τα επόμενα δύο χρόνια, παρέχοντας στον όμιλο την απαραίτητη ευελιξία στη διαμόρφωση της συνολικής χωρητικότητας και των συνολικών του δεσμεύσεων.

Τέλος ο όμιλος τον Αύγουστο του 2020, υπέγραψε ενδεικτικό σύμφωνο όρων (Indicative Term Sheet) με τις τέσσερεις ελληνικές συστημικές τράπεζες για την χορήγηση Ομολογιακού Δανείου ποσού 150 εκατ., διάρκειας 5 ετών, κάνοντας χρήση του Ταμείου Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων COVID-19. Επιπλέον, υπέγραψε ενδεικτικό σύμφωνο όρων (Indicative Term Sheet) με τις τέσσερις ελληνικές συστημικές τράπεζες για τη μετατροπή της υπάρχουσας γραμμής κεφαλαίου κίνησης ύψους 120 εκατ. σε Κοινοπρακτικό δάνειο σε μορφή ανακυκλούμενης πίστωσης (Syndicated Revolving Credit Facility), συνολικού ποσού 120 εκατ. λήξης τον Σεπτέμβριο 2022. Συνολικά μέχρι σήμερα έχουν εκταμιευθεί 92 εκατ.

Λάμπρος Καραγεώργος

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου