Η φετινή τουριστική σεζόν ξεκίνησε με πολλά ερωτηματικά: ποια θα είναι η επιδημιολογική εικόνα της χώρας αλλά και των ανταγωνιστών, ποιοι ταξιδιωτικοί περιορισμοί θα ισχύσουν, πώς θα ταξιδεύουν εμβολιασμένοι και μη, πώς θα κινηθεί η ζήτηση από τις βασικές αγορές του εξωτερικού και κυρίως από το Ηνωμένο Βασίλειο.
Παρά τις δύσκολες συνθήκες που για ακόμη μια χρονιά δημιούργησε η πανδημία, η τουριστική περίοδος εξελίσσεται πολύ καλύτερα από το αναμενόμενο, με τις επιδόσεις του Ιουλίου και του Αυγούστου να ξεπερνούν τις προσδοκίες, ενώ όλα δείχνουν και σημαντική επιμήκυνση της σεζόν.
Η πρόεδρος του ξενοδοχειακού ομίλου “Mitsis Hotels” Χριστίνα Μήτση μιλά στο Capital.gr για τις επιδόσεις της χρονιάς και το comeback του ελληνικού τουρισμού. Πώς κινήθηκαν τα ξενοδοχεία του ομίλου και το μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα για την αναβάθμιση ξενοδοχειακών μονάδων και την ίδρυση νέων ξενοδοχείων που ξεπερνά τα 250 εκατ. για το διάστημα 2022 -2026.
Remaining Time-0:00
Fullscreen
Mute
Συνέντευξη στη Βίκυ Κουρλιμπίνη
– Παρά τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς λόγω της Covid-19 και την καθυστερημένη έναρξη της φετινής σεζόν, τα έσοδα και οι αφίξεις πάνε πολύ καλά, πλησιάζοντας σε ένα βαθμό τις επιδόσεις του 2019. Πιστεύετε πως μπορούμε να μιλάμε πλέον για επιστροφή του τουρισμού;
Από ό,τι φαίνεται ο τουρισμός επανέρχεται! Στον Όμιλο Mitsis Hotels ανήκουν 17 ξενοδοχεία σε πέντε σημαντικούς και ταυτόχρονα πανέμορφους ταξιδιωτικούς προορισμούς. Όλοι οι προορισμοί μας πήγαν εξαιρετικά καλά. Το 2021 ήταν μια χρονιά που ξεπέρασε τις προσδοκίες μας. Είχαμε ετοιμάσει τρία πλάνα, ένα απαισιόδοξο, ένα ουδέτερο και ένα αισιόδοξο. Τελικά ξεπεράσαμε και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις μας! Εκτιμάμε ότι το 2022 θα είναι ακόμη καλύτερο από το 2021 και θα μπορέσουμε να μιλήσουμε για επιστροφή του τουρισμού στη χώρα μας.
– Ποιες είναι οι δικές σας εκτιμήσεις για τη φετινή πορεία των εσόδων και πώς κινήθηκαν οι πληρότητες στα ξενοδοχεία του ομίλου;
Οι εκτιμήσεις μας είναι θετικές. Τα έσοδά μας προβλέπονται ίσα ή μεγαλύτερα του 2019. Η μέση τιμή δωματίου είναι υψηλότερη σε όλα τα ξενοδοχεία μας και στα τέσσερα ανακαινισμένα, τα οποία έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα ανακαίνισης 2017-2022, σημαντικά υψηλότερη σε σχέση με το 2019.
Εμείς ανοίξαμε σταδιακά και τα 17 ξενοδοχεία μας, Απρίλιο και Μάιο τα μισά, και τα υπόλοιπα στις 12 Ιουνίου. Από το τέλος Ιουνίου μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου πήγε καλά η σεζόν με υψηλές πληρότητες άνω του 92%.
– Βλέπετε να υπάρχει επιμήκυνση της σεζόν; Τι δείχνουν οι κρατήσεις;
Ενώ πέρσι ανοίξαμε αργά –και ούτε καν όλα μας τα ξενοδοχεία– κλείσαμε ως συνήθως το πρώτο 10ήμερο του Νοεμβρίου. Φέτος φαίνεται να υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη επιμήκυνση της σεζόν.
Ο στόχος μας όμως θα πρέπει να είναι να έχουμε τουρισμό όλο τον χρόνο όπως συμβαίνει στις περισσότερες χώρες που αποτελούν ανταγωνισμό μας. Ως χώρα και ως κλάδος πιστεύω ότι σε βάθος 10ετίας θα πρέπει αυτό να το έχουμε καταφέρει με τις σωστές επενδύσεις σε υποδομές, μαρίνες, θαλάσσιο τουρισμό, προώθηση του χειμερινού τουρισμού, γήπεδα γκολφ, ενίσχυση των αερομεταφορών, επιδοτήσεις αλλά και διαφήμιση και στοχευμένες ενέργειες marketing.
– Ποια είναι τα μηνύματα που λαμβάνετε από τους tour operator;
Τα σημάδια είναι πολύ θετικά φέτος. Παρά το ότι η αγγλική αγορά ήταν πολύ περιορισμένη, καλύφθηκε αυτή η απώλεια από την ανάπτυξη κυρίως της Ανατολικής Ευρώπης. Η Ελλάδα είναι ένας σημαντικός προορισμός και για τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να βοηθηθεί περαιτέρω γιατί δεν έχει αγγίξει ακόμα τις πλήρεις δυνατότητές της. Έχει ισχυροποιήσει τη θέση της και την φήμη της διεθνώς.
Έχει γίνει καλή δουλειά, οι πολιτικές διμερών σχέσεων για θέματα διακρατικών συμφωνιών, οι συνεργασίες, η διαχείριση της Covid, η αναβάθμιση των υποδομών, τα νέα αεροδρόμια και πολλές άλλες ενέργειες έχουν πλέον τοποθετήσει την Ελλάδα ψηλά στον τουριστικό χάρτη. Χρειάζονται ακόμα μεγαλύτερες επενδύσεις και συντονισμένες ενέργειες στο marketing και την επικοινωνία.
– Οι επενδύσεις μεγάλων ξενοδοχειακών αλυσίδων, παρά την πανδημία, δεν έχουν σταματήσει. Πιστεύετε πως η επενδυτική δραστηριότητα στον τουρισμό θα έχει συνέχεια;
Φαίνεται ότι υπάρχει ένα θετικό κλίμα. Ήδη έχουν επενδύσει και συνεχίζουν να δείχνουν ενδιαφέρον ξένες αλυσίδες στον κλάδο οι οποίες βλέπουν την Ελλάδα σαν σημαντικό προορισμό: Accor, Four Seasons, Marriot.
– Ποια είναι τα επόμενα βήματα του ομίλου και οι νέοι στόχοι;
Ο Όμιλος Mitsis Hotels υποδέχεται σταθερά τα τελευταία χρόνια 400.000 επισκέπτες με τη φροντίδα και τη ζεστή φιλοξενία που μας ξεχωρίζει. Την πρώτη χρονιά, με το ξέσπασμα της πανδημίας, επανεξετάσαμε όλες μας τις διαδικασίες με έναν πολύ ξεκάθαρο στόχο, να γίνουμε ακόμα καλύτεροι σε αυτό που κάνουμε, ανεβάζοντας τον πήχη ακόμα πιο ψηλά. Διατηρήσαμε όλο το στελεχιακό δυναμικό μας και δουλέψαμε πολύ στην οργάνωση και αναβάθμιση των υπηρεσιών μας και στον ψηφιακό μετασχηματισμό μας. Τα αποτελέσματα αυτών των ενεργειών αποτυπώθηκαν φέτος και στα οικονομικά μας αποτελέσματα.
Κατά συνέπεια, το επενδυτικό μας πρόγραμμα δεν σταμάτησε ποτέ.
Με το τέλος της πανδημίας θα ενταθεί, όσον αφορά στις ανακαινίσεις, την αναβάθμιση των ξενοδοχειακών μονάδων και την ίδρυση νέων ξενοδοχείων και για το διάστημα 2022 -2026 θα ξεπερνάει τα 250 εκατ.
Επίσης δραστηριοποιούμαστε στον τομέα της προσφοράς στις τοπικές κοινωνίες και στο περιβάλλον στο οποίο επιχειρούμε στο πλαίσιο του προγράμματος CSR (Corporate Social Responsibility), με οργανωμένες δράσεις σε συνεργασία με τοπικούς φορείς και Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, όπως αναδασώσεις, συντήρηση δημόσιων πάρκων, γηπέδων, παιδικών χαρών και πολλές άλλες.
Πηγή capital.gr