Συνεντεύξεις

I. Δρέττα: «Είναι πλεονέκτημα του προορισμού η προώθηση του γαστρονομικού και πολιτιστικού πλούτου»

Συνέντευξη στον
Δημ. Γκαρτζώνη

Στην αξία της συνεργασίας αναφέρεται σε συνέντευξή της στη «δημοκρατική» η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greecce Ιωάννα Δρέττα, τονίζοντας ότι ο τουρισμός από τη φύση του απαιτεί τη συμβολή πολλών και διαφορετικών μερών.
Μιλά επίσης για το digital marketing επισημαίνοντας ότι η διαδικτυακή προβολή κερδίζει συνεχώς έδαφος, τόσο σε διεθνές επίπεδο, όσο και στην ελληνική αγορά καθώς διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στον χώρο του travel, τονίζοντας παράλληλα ότι η τουριστική κοινότητα της Ρόδου είναι πρόθυμη και έτοιμη να κάνει τα επόμενα βήματα.
Η Marketing Greece μετρά πέντε χρόνια ζωής. Ποια είναι η κύρια της στρατηγική, ποιοι οι στόχοι και ποια τα σημαντικότερα αποτελέσματα όλα αυτά τα χρόνια;
Αποτελούμε έναν ζωντανό οργανισμό, που χρόνο με το χρόνο ωριμάζουμε και προσαρμόζουμε τη στρατηγική μας στις σύγχρονες ανάγκες του ελληνικού τουρισμού. Η ομάδα μας εστιάζει τόσο στην ενίσχυση της εικόνας δημοφιλών προορισμών της χώρας, όπως για παράδειγμα της Ρόδου, όσο και στην ανάδειξη λιγότερο γνωστών νησιωτικών και ηπειρωτικών προορισμών, παρουσιάζοντας την αυθεντική πλευρά της Ελλάδας. Παράλληλα, προσεγγίζουμε νέες και αναδυόμενες αγορές. Αυτή την περίοδο ολοκληρώνουμε τον αρχικό προγραμματισμό των δράσεών μας για τη σεζόν του 2019, που έχει ως στόχο την άμβλυνση της εποχικότητας, την αύξηση της δαπάνης των επισκεπτών και τη μεγαλύτερη γεωγραφική κάλυψη της τουριστικής κίνησης.
Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα, δεν είναι εύκολο να απαριθμήσει κανείς τα μίλια που έχει διανύσει η εταιρεία από την στιγμή της ίδρυσης της, και αυτό γιατί έχει επιτύχει να φέρει σημαντικά αποτελέσματα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Καμπάνιες, συνεργασίες, δημοσιεύματα, marketing plans, παραγωγή πρωτότυπου υλικού και πολλά άλλα «μετρήσιμα» αποτελέσματα είναι μια ένδειξη αυτού που έχει επιτύχει. Το πιο σημαντικό όμως που έχει καταφέρει είναι ότι έχει συμβάλει σημαντικά στην προβολή της Ελλάδας, όπου δρώντας αθροιστικά με τον ΕΟΤ, κατάφερε να δώσει μια νέα ώθηση στο ελληνικό τουριστικό προϊόν. Παράλληλα μέσα από την στρατηγική της απόφαση να χτίζει συμμαχίες ανέδειξε σημαντικά την αξία της συνεργασίας, μια αξία που ο τουρισμός την έχει απόλυτη ανάγκη.
• Είναι γνωστό ότι η MG έχει συνεργασία με τις ελληνικές περιφέρειες, όπως π.χ. την ΠΝΑΙ και με τον ΕΟΤ. Πώς λειτουργεί η συνεργασία ενός φορέα του ιδιωτικού τομέα με τους δημόσιους φορείς για την προώθηση του τουρισμού;
Ο τουρισμός από τη φύση του απαιτεί τη συμβολή και τη συνεργασία πολλών και διαφορετικών μερών. Βασικό στοιχείο είναι να μοιράζεσαι με τον συνεργάτη σου, είτε προέρχεται από τον ιδιωτικό τομέα είτε από τον δημόσιο, το ίδιο όραμα και να έχεις τη διάθεση να μοιραστείς τη συσσωρευμένη εμπειρία και τεχνογνωσία που προκύπτει μέσα από τις συνεργασίες. Αυτό το επιτυχημένο μοντέλο συνεργασίας είναι αυτό που ακολουθούμε και που χαρακτηρίζει τις μέχρι σήμερα συνεργασίες μας με τον δημόσιο τομέα. Είναι μεγάλο επίτευγμα για όλους εμάς τους ανθρώπους του τουρισμού ότι αντιληφθήκαμε γρήγορα την αξία της συνεργασίας, η οποία αποτελεί για τη Marketing Greece δομικό στοιχείο της λειτουργίας της και προαπαιτούμενο για το έργο της.
Επιτρέψτε μου να δανειστώ το κεντρικό σύνθημα του φετινού συνεδρίου του ΣΕΤΕ, TourisminTransition: #someTHINKdifferent για να σας ρωτήσω τι είναι αυτό που αλλάζει στην προβολή του τουριστικού προϊόντος; Ποιες είναι οι προκλήσεις κατά τη μετάβαση από το αναλογικό στο ψηφιακό περιβάλλον;
To συνέδριο του ΣΕΤΕ, ανέδειξε την ανάγκη αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών για την αναβάθμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Διακεκριμένοι ομιλητές από το εξωτερικό, παρουσίασαν βέλτιστες πρακτικές που λειτουργούν ως παράδειγμα για τη χώρας μας και θα υποστηρίξουν την μετάβαση μας στην ψηφιακή εποχή. Σε μία τέτοια προσπάθεια, θα πρέπει να συμμετέχουν όλοι. Οι άνθρωποι του τουρισμού, οι οποίοι θα πρέπει να κάνουν τις αναγκαίες προσαρμογές λαμβάνοντας υπόψη το διεθνή ανταγωνισμό καθώς και η πολιτεία από την πλευρά της, η οποία θα πρέπει να διαμορφώσει ένα φιλικό ψηφιακό περιβάλλον. Παράλληλα, στο συνέδριο αναλύθηκαν παραδείγματα προορισμών όπως του Άμστερνταμ και της Κοπεγχάγης, που μέσα από συντονισμένες ενέργειες κατάφεραν να διαχειριστούν την αυξημένη τουριστική δραστηριότητα. Οι εξελίξεις προς αυτή την κατεύθυνση είναι ραγδαίες και οφείλουμε να τις παρακολουθούμε. Η συνταγή της επιτυχίας σε τοπικό επίπεδο, θα περάσει μέσα από αποφάσεις που θα διατηρήσουν, ανάλογα με τις ανάγκες, το ισοζύγιο προωθητικών δράσεων και ενεργειών διαχείρισης των προορισμών.
Στο συνέδριο του ΣΕΤΕ αλλά και γενικότερα, αναφέρεται η ανάγκη διαφοροποίησης των προορισμών και προώθησης των στοιχείων που αναδεικνύουν την μοναδικότητά τους. Ποιο, λοιπόν, πιστεύετε ότι μπορεί να είναι το στοιχείο εκείνο που θα διαφοροποιούσε το ελληνικό τουριστικό προϊόν;
Ο κάθε προορισμός, όπως αναφέρατε, έχει μοναδικά στοιχεία τα οποία θα πρέπει να αναδειχθούν για την προσέλκυση τουριστών με ειδικά ενδιαφέροντα. Κεντρικό ρόλο στην προώθηση των τοπικών χαρακτηριστικών και πλεονεκτημάτων του εκάστοτε προορισμού, πρέπει να έχει η προώθηση του γαστρονομικού και πολιτιστικού πλούτου. Ο ΣΕΤΕ, το Ινστιτούτο του και η Marketing Greece, δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάληψη πρωτοβουλιών που δημιουργούν προστιθέμενη αξία στο ελληνικό τουριστικό προϊόν. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι, σε διάστημα ενάμισι έτους, έχουν πραγματοποιηθεί από τον ΣΕΤΕ, με τη συμμετοχή του Ινστιτούτου και της Marketing Greece, 17 περιφερειακές συναντήσεις εργασίας, με στόχο τη διασύνδεση του τουρισμού με τον αγροδιατροφικό τομέα και τον πολιτισμό, η οποία μπορεί άμεσα να ενισχύσει ποιοτικά την ταξιδιωτική εμπειρία που προσφέρει η χώρα στους επισκέπτες της.

Κυρία Δρέττα, η εκπαιδευτική ημερίδα “RhodesLoading |Digital Marketing που διοργάνωσε η Marketing Greece με τον στρατηγικό της εταίρο, τη Eurobank στη Ρόδο, είχε ιδιαίτερη επιτυχία. Το εντυπωσιακό αυτό ενδιαφέρον φανερώνει τη μεγάλη στροφή στη διαδικτυακή προβολή;
Η μεγάλη συμμετοχή στην ημερίδα που συνδιοργανώσαμε με τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ)και με την ευγενική υποστήριξη της Eurobank, δείχνει το ενδιαφέρον των τουριστικών επιχειρηματιών που θέλουν να ενημερωθούν για τις σύγχρονες τάσεις του digital marketing. H διαδικτυακή προβολή κερδίζει συνεχώς έδαφος, τόσο σε διεθνές επίπεδο, όσο και στην ελληνική αγορά καθώς διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στον χώρο του travel. Το ιδιαίτερα ενθαρρυντικό στην ημερίδα της Ρόδου, πέρα από τη φυσική παρουσία του κοινού ήταν και η ενεργή του συμμετοχή, μέσα από τις ερωτήσεις αλλά και τις κατ’ ίδιαν συζητήσεις με τους εισηγητές, γεγονός που αντικατοπτρίζει το πόσο ανοικτή, πρόθυμη και έτοιμη να κάνει τα επόμενα βήματα είναι η τουριστική κοινότητα του νησιού. Αυτό φυσικά αποτελεί και δείγμα της ωριμότητας και της αντίληψης του προορισμού για την αξία που μπορεί να προσδώσουν τα digital εργαλεία στην προβολή του προορισμού. Τέλος, θα ήθελα να σημειώσω εδώ ότι το Ινστιτούτο του ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ) διαθέτει ιδιαίτερα δυναμική παρουσία στον χώρο της εκπαίδευσης της τουριστικής κοινότητας της χώρας, καθώς μέσα από μια ευρεία γκάμα εξειδικευμένων σεμιναρίων προσφέρει σημαντική γνώση που συμβάλλει ιδιαίτερα στην εξέλιξη και ανάπτυξη των ανθρώπων του τουρισμού.
Στον ιστότοποwww.insete.gr, μπορεί να βρει κανείς όσα προγραμματίζονται προσεχώς στη Ρόδο.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου