Ειδήσεις

Χρυσοχοϊδης: Τέλος ΑμΕΑ 20 λεπτά και μόνο στα δημόσια αεροδρόμια

Διευκρινίσεις για το τέλος υπέρ ΑμεΑ, που θα επιβληθεί σε όλους τους αναχωρούντες επιβάτες από τα ελληνικά αεροδρόμια, σύμφωνα με πολυνομοσχέδιο που είχε αποκαλύψει «Το Βήμα» και εισήχθη προ ημερών στη Βουλή, έδωσε στο κοινοβούλιο ο υπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης.

Ειδικότερα, όπως είπε ο υπουργός Υποδομών, το τέλος υπέρ ΑΜΕΑ δεν θα επιβληθεί στα παραχωρούμενα αεροδρόμια, δηλαδή το «Ελ.Βενιζέλος», τα 14 περιφερειακά της κοινοπραξίας Fraport-Slentel, καθώς και το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι, αλλά και το συνδεόμενο με αυτό «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου.

Και αυτό διότι, όπως σημείωσε, «οι παραχωρησιούχοι έχουν υποχρέωση παροχής συνδρομής στα ΑμΕΑ και τις δαπάνες αυτές τις καλύπτουν εξ’ ιδίων, σύμφωνα με το νόμο». «Στα αυριανά ιδιωτικά αεροδρόμια, η εξυπηρέτηση των ΑΜΕΑ γίνεται υποχρεωτικά από τους διαχειριστές των αεροδρομίων» πρόσθεσε.

«Η ρύθμιση αφορά τα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Πολιτική Αεροπορία, δηλαδή, τα κρατικά αεροδρόμια που θα απομείνουν στη διαχείριση της Υ.Π.Α., περίπου είκοσι δύο», τόνισε ο υπουργός Υποδομών.

Όπως αποκάλυψε ο κ. Χρυσοχοϊδης, το τέλος υπερ ΑμεΑ θα οριστεί σε 20 λεπτά του ευρώ, «ακριβώς γιατί δεν προβλέπεται από το νόμο η εξυπηρέτηση – οικονομικά εννοώ- των ΑμεΑ». «Είναι καλό, για λόγους αξιοπρέπειας και σεβασμού απέναντι σ’ αυτούς τους ανθρώπους, το κοινωνικό σύνολο και κυρίως οι χρήστες, να έχουν αυτήν την πολύ μικρή συνδρομή» συμπλήρωσε.

Ο υπουργός Υποδομών υπερασπίστηκε την παραχώρηση της περιφερειακών αεροδρομίων, σημειώνοντας ότι δεν υπάρχουν οι πόροι για τις απαραίτητες επενδύσεις σε αεροπορικές υποδομές. «Ο προϋπολογισμός, τα έξοδα, οι δαπάνες της Πολιτικής Αεροπορίας είναι 150 εκατομμύρια το χρόνο, τα έσοδα είναι περίπου 160 εκατομμύρια το χρόνο» τόνισε και πρόσθεσε ότι «δεν υπάρχουν πόροι ικανοί να δημιουργήσουν προϋποθέσεις ανάπτυξης των αεροδρομίων μας».

Όπως είπε, για τα μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, τα οποία δέχονται 5,6 εκατ. επιβάτες το χρόνο, απαιτούνται επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων «για τις οποίες ειλικρινώς εγώ δεν έχω απαντήσει στο ερώτημα ποιός θα τις πληρώσει». Μάλιστα, ο κ. Χρυσοχοϊδης σχολίασε τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ περί ακύρωσης της παραχώρησης των αεροδρομίων, τονίζοντας ότι «αυτό δεν είναι καλό σήμα για την χώρα».

Το ΒΗΜΑ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου