Ποια καταστήματα ωφελήθηκαν περισσότερο από την Black Friday, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ. Πώς κινήθηκαν οι πωλήσεις των καταστημάτων, αλλά και πώς βλέπουν οι καταναλωτές τον «θεσμό» σε σχέση με τα μικρά καταστήματα.
Για δεύτερη φορά στην Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε ο διεθνής θεσμός των καταστημάτων, η «Black Friday». Φέτος τα ελληνικά καταστήματα συμμετείχαν αισθητά πιο οργανωμένα σε σχέση με πέρυσι στο συγκεκριμένο θεσμό με προσφορές και εκπτώσεις, αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης.
Όπως σημειώνει, η ΕΣΕΕ θέλοντας να διερευνήσει τη δεύτερη συμμετοχή στη «Black Friday», στις κατά τόπους εμπορικές αγορές αλλά και να εξετάσει το αν τελικά υιοθετήθηκε από την αγορά, συγκέντρωσε τη γνώμη των εκπροσώπων των εμπορικών συλλόγων, πραγματοποιώντας ποιοτική έρευνα σε κεντρικές πόλεις της χώρας στο εκτενές δίκτυο Συλλόγων-Μελών της. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε δειγματοληπτική έρευνα σε τυχαίο δείγμα επιχειρήσεων των κλάδων που συμμετέχουν σε εκπτωτικές περιόδους, δηλαδή επιχειρήσεις ένδυσης, υπόδησης, οικιακού εξοπλισμού, αθλητικών ειδών και παιχνιδιών.
Τα βασικά συμπεράσματα που συνάγονται είναι τα ακόλουθα:
Τα εμπορικά καταστήματα έλαβαν καλύτερη ενημέρωση σε σχέση με πέρυσι, με αποτελέσματα να υπάρξει μια καλύτερη οργάνωση για τη συμμετοχή τους.
Για το μεγαλύτερο μέρος των καταστημάτων η πρακτική της «Black Friday» κατέχει θετικό αντίκτυπο όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν τη συγκεκριμένη μέρα.
Με βάση τους εκπροσώπους των εμπορικών συλλόγων οι πωλήσεις των καταστημάτων κινήθηκαν στις περισσότερες περιοχές σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι τη συγκεκριμένη ημέρα.
Παρόλο τη θετική επιρροή στις πωλήσεις, η πλειονότητα του εμπορικού κόσμου σε γενικές γραμμές κρίνει αρνητικά την εν λόγω πρακτική για τις μικρές επιχειρήσεις
Οι εμπορικές επιχειρήσεις για τη φετινή Black Friday
Η πρακτική της «Black Friday» κατέχει θετικό αντίκτυπο όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν τη συγκεκριμένη μέρα στην πλειονότητα των εμπορικών καταστημάτων. Πρακτικά η εισροή μεγαλύτερου αριθμού πελατών αντιστάθμισε το ποσοστό των εκπτώσεων που πραγματοποίησαν τα καταστήματα. Τα καταστήματα που δραστηριοποιούνται σε είδη οικιακού εξοπλισμού και ειδών τεχνολογίας, είναι εκείνα που ωφελήθηκαν περισσότερο και εν συνεχεία οι επιχειρήσεις του κλάδου της ένδυσης και υπόδησης.
Παρ’ όλο που οι πωλήσεις κινήθηκαν σε ικανοποιητικά επίπεδα την Black Friday, σε σύγκριση με τις προηγούμενες ημέρες, ο εμπορικός κόσμος στην πλειονότητά του κρίνει τη συγκεκριμένη πρακτική αρνητικά. Τούτο γιατί, τα οφέλη που αποκομίζουν οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις, πολυεθνικές και αλυσίδες είναι σαφώς μεγαλύτερα από εκείνα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και ίσως αυτός να είναι και ο κυριότερος λόγος που εμπορικός κόσμος έρχεται αντίθετος με τέτοιου είδους πρακτικές.
Από τα καταστήματα που συμμετείχαν στην έρευνα αναφέρθηκαν ποιοτικά τα παρακάτω σχόλια σχετικά με την πρακτική της Black Friday.
Από μεγάλο μερίδιο των ερωτώμενων σημειώθηκε ότι φέτος τα καταστήματα ήταν εμφανώς πιο ενημερωμένα σε σχέση με πέρυσι. Δεδομένου της καλύτερης πληροφόρησης και οργάνωσης, οι πωλήσεις κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα τη συγκεκριμένη ημέρα.
Ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας αποτελεί το γεγονός ότι όσοι διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα- κυρίως καταστήματα ηλεκτρικών ειδών- σημείωσαν αύξηση του τζίρου τους τη συγκεκριμένη ημέρα.
Η εμπορική κίνηση συγκεντρώθηκε τη συγκεκριμένη ημέρα, ενώ τις επόμενες ημέρες ήταν μειωμένη.
Τα μικρά καταστήματα και κυρίως εκείνα που δεν βρίσκονται σε κεντρικές περιοχές δεν επωφελούνται από τη συγκεκριμένη πρακτική, είτε συμμετέχουν είτε όχι.
Σημαντικές αναφορές πραγματοποιήθηκαν για τη συνεχή πραγματοποίηση εκπτώσεων/προσφορών καθ΄ όλη τη διάρκεια του χρόνου, εύρημα που σημειώνεται και σε έρευνες των τακτικών περιόδων εκπτώσεων.
Τέλος, υπήρξαν και ορισμένες αναφορές σχετικά με το ότι η συγκεκριμένη προωθητική ενέργεια δρα ανασταλτικά για το τζίρο της χριστουγεννιάτικης περιόδου και απευθύνεται περισσότερο σε μεγαλύτερες επιχειρήσεις με μεγαλύτερα περιθώρια κέδρους.
Τέλος, παρόλο που η αγορά λειτούργησε θετικά απέναντι στην εν λόγω πρακτική, με τις πωλήσεις να ενισχύονται τη συγκεκριμένη ημέρα, δεν παύει να αποτελεί μια πρακτική που κρίνεται αρνητικά από τους καταστηματάρχες. Το παρόν εύρημα συνδέεται άμεσα με τις επιφυλάξεις που δημιουργεί η ίδια η πρακτική σχετικά τόσο με την αναδιανομή του τζίρου υπέρ των μεγαλύτερων επιχειρήσεων (αλυσίδων), αλλά και την απορρόφηση του τζίρου των επόμενων ή προηγούμενων ημερών της συγκεκριμένης ημέρας, αλλά και του επερχόμενου χριστουγεννιάτικου τζίρου.
euro2day.gr