Στη Ρόδο, φαίνεται πως είμαστε συνηθισμένοι να αφήνουμε τις ευκαιρίες ανεκμετάλλευτες ή έστω να μην τις “κυνηγάμε” κατά το κοινώς λεγόμενο, ενδεχομένως και γι’ αυτό το λόγο υστερούμε σημαντικά σε σχέση με άλλες “έξυπνες πόλεις”, ενώ διαθέτουμε τα χαρακτηριστικά εκείνα που θα μπορούσαν να μετατρέψουν τη Ρόδο σε μια σύγχρονη, φιλική, έξυπνη πόλη.
Μπορεί, στο τελευταίο διάστημα να γίνονται ορισμένα δειλά βήματα, όπως είναι για παράδειγμα η εγκατάσταση ΑΤΜ από το Δήμο Ρόδου για την αυτόματη έκδοση πιστοποιητικών -έργο που είναι σε εξέλιξη- όμως αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι αργήσαμε να εκμεταλλευτούμε τις νέες τεχνολογίες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της αδράνειας, είναι η Δημοτική Επιχείρηση Συγκοινωνιών ΡΟΔΑ η οποία αν και είναι βιώσιμη, λειτουργεί με νοοτροπίες του παρελθόντος που δεν αρμόζουν σε μια σύγχρονη (;) πόλη όπως η Ρόδος.
Παρωχημένες αντιλήψεις και πρακτικές, έχουν καταστήσει την ΡΟΔΑ αναξιόπιστη, με ελλιπείς υπηρεσίες κατώτερες των περιστάσεων, όταν τα χρήματα που εισρέουν στα ταμεία της θα μπορούσαν να την καταστήσουν σύγχρονη και λειτουργική, ικανή να καλύψει τις ανάγκες όχι μόνο των κατοίκων της Ρόδου αλλά και των χιλιάδων επισκεπτών. Με τον τρόπο αυτό, θα μπορούσε επίσης να δοθεί λύση και στην μεγάλη πληγή του κέντρου της πόλης, που είναι η έλλειψη χώρων στάθμευσης.
Αν ο Ρόδιος μπορούσε να εξυπηρετηθεί από την επιχείρηση συγκοινωνιών, είναι βέβαιο ότι θα προτιμούσε να χρησιμοποιήσει ένα από τα αστικά λεωφορεία αντί να κάνει κύκλους με το αυτοκίνητό στο κέντρο και τις παρυφές, αναζητώντας –ματαίως πολλές φορές- χώρο στάθμευσης. Αρκεί να σημειωθεί ότι τα δρομολόγια δεν έχουν τροποποιηθεί τουλάχιστον στα τελευταία 25 χρόνια (!) με τις γραμμές να παραμένουν ίδιες (πλην δύο εξαιρέσεων), την ίδια ώρα που η πόλη και οι ανάγκες των κατοίκων αλλάζουν χρόνο με τον χρόνο.
Η απαξίωση της ΡΟΔΑ έχει συντελεστεί σταδιακά και οι όποιες αποσπασματικές ενέργειες είτε για την μερική ανανέωση του στόλου, είτε για την τοποθέτηση έξυπνων στάσεων δεν αρκούν για να την καταστήσουν σύγχρονη και ανταγωνιστική.
Τρεις δήμαρχοι και καμία
“έξυπνη στάση”
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι η υπόθεση των περιβόητων “έξυπνων” στάσεων “σέρνεται” στα τελευταία χρόνια και ακόμα το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί. Πληροφορίες της “δ”, αναφέρουν ότι όταν άνοιξε προ τριετίας περίπου το πρόγραμμα χρηματοδότησης για τον εκσυγχρονισμό των στάσεων των επιχειρήσεων συγκοινωνιών από τα αρμόδια υπουργεία, η ΡΟΔΑ δεν κατάφερε να υποβάλει εγκαίρως πρόταση με αποτέλεσμα να χάσει κονδύλι που ξεπερνούσε τα 500.000 ευρώ.
Να σημειωθεί ότι αρχικά το πρόγραμμα των “έξυπνων στάσεων” είχε ξεκινήσει επί δημαρχίας του κ. Χ. Χατζηευθυμίου, ο οποίος είχε υποβάλει το έργο για χρηματοδότηση στο πρόγραμμα “Ελλάδα- Κύπρος”. Ακολούθησε ο κ. Στ. Κουσουρνάς, ο οποίος είχε πραγματοποιήσει για το θέμα αυτό επαφές με τον υπεύθυνο της αναπτυξιακής εταιρείας “e-trikala” (τα Τρίκαλα είναι αποδεδειγμένα η πιο έξυπνη πόλη στην Ελλάδα αξιοποιώντας κάθε σύγχρονο εργαλείο που προσφέρει η τεχνολογία) και ακολούθησε ο κ. Φώτης Χατζηδιάκος. Χρειάστηκε να περάσουν τρεις δήμαρχοι και ακόμα οι έξυπνες στάσεις στη Ρόδο, δεν έχουν λειτουργήσει. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου αναμένεται να ολοκληρωθεί η τοποθέτηση των στεγάστρων της ΔΕΣ ΡΟΔΑ έπειτα από πολλές παρατάσεις που πήρε ο εργολάβος. Ενώ το έργο ξεκίνησε την άνοιξη και προβλεπόταν να ολοκληρωθεί πολύ πριν τη λήξη της τουριστικής περιόδου, ακόμη δεν έχει αποπερατωθεί. Όπως αναφέρουν στελέχη της δημοτικής επιχείρησης, πλέον, έχει σταλεί οριστικό τελεσίγραφο στον εργολάβο για να παραδώσει ολοκληρωμένες τις έξυπνες στάσεις το αργότερο μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου και όπως όλα δείχνουν, αναμένεται αυτή τη φορά να τηρηθούν οι δεσμεύσεις και τα χρονοδιαγράμματα.
Ρυθμοί χελώνας και για τα
ηλεκτρικά λεωφορεία
Από τον περασμένο Μάρτιο, στο πλαίσιο των ενεργειών της ΔΕΗ για την είσοδο της εταιρείας στον τομέα των “ηλεκτρικών μεταφορών”, με στόχο την παροχή σε Δήμους της χώρας -μεταξύ των οποίων και η Ρόδος- ηλεκτρικών λεωφορείων που θα κινούνται με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, έχει έρθει σε επαφή και με την ΔΕΣ ΡΟΔΑ. Η ΔΕΗ πέρα από τη διάθεση των ηλεκτρικών λεωφορείων, αναλαμβάνει την κατασκευή σταθμών φόρτισης και υπηρεσιών συντήρησης, επισκευής και ανακύκλησης των μπαταριών.
Ανάλογα με τις ανάγκες του δικτύου κάθε περιοχής, προβλέπεται και η παροχή της αναγκαίας ηλεκτρικής ενέργειας. Μάλιστα, πηγές από την εταιρεία κάνουν λόγο για τη δυνατότητα κάλυψης του μεγαλύτερου μέρους του κόστους και ευελπιστούν πως θα εξασφαλίζουν τη βέλτιστη δυνατή πρόταση αναφορικά με την αποπληρωμή σε βάθος χρόνου από τους ΟΤΑ.
Ήδη η ΔΕΗ έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας με την πολωνική εταιρεία Solaris Bus & Coach που διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία στον εν λόγω τομέα. Η συγκεκριμένη επιχειρηματική πρωτοβουλία αφορά τη δημοτική συγκοινωνία περιλαμβάνοντας ένα συνολικό “πακέτο” για την ηλεκτροκίνηση που θα ξεκινά από την προμήθεια των οχημάτων και της ενέργειας, μέχρι τους σταθμούς ανεφοδιασμού και την επισκευή βλαβών.
Οι πληροφορίες της “δ” αναφέρουν, ότι ενώ σε άλλους Δήμους της χώρας οι διαδικασίες έχουν ξεκινήσει στο πλαίσιο της “πράσινης ανάπτυξης” η ΔΕΣ ΡΟΔΑ, δεν έχει κάνει κανένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, πέρα από το να… απαντάει στις τηλεφωνικές οχλήσεις του ΔΕΔΔΗΕ ότι “θα” προχωρήσουν οι διαδικασίες.
Οι αξιόπιστες δημοτικές συγκοινωνίες αποτελούν έναν από τους βασικούς πυλώνες υποδομής των σύγχρονων πόλεων και είναι βέβαιον ότι η Ρόδος υστερεί σημαντικά σε αυτόν τον τομέα, ταλαιπωρώντας τους κατοίκους αλλά και τους χιλιάδες επισκέπτες της.
https://www.dimokratiki.gr/28-11-2018/parochimenes-antilipseis-kai-praktikes-echoyn-katastisei-tin-roda-anaxiopisti/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.
ευκαιρία λοιπόν να γίνει ένα ρεπορτάζ το οποίο θα αναδεικνύει τους λόγους της στασιμότητας