Οι μαθητές, οι γονείς, οι κηδεμόνες και οι καθηγητές του Μουσικού Σχολείου Ρόδου βρίσκονται σε αναστάτωση και προβληματισμό μετά τη δημοσιοποίηση των προθέσεων του Υπουργού Παιδείας να επιφέρει νομοθετικές αλλαγές στον ιδρυτικό νόμο των Μουσικών Σχολείων. Όλη η κοινότητα του Μουσικού Σχολείου Ρόδου αντιλαμβάνεται ότι οι αλλαγές αλλοιώνουν τον χαρακτήρα και τον σκοπό του με άμεσα ή μεσοπρόθεσμα αρνητικά αποτελέσματα στην παρεχόμενη μουσική εκπαίδευση.
Το κομβικό σημείο αντίδρασης είναι η μετατροπή του σκοπού των Μουσικών Σχολείων από σχολείων κατάρτισης σε «σχολείων ενθάρρυνσης» στη μουσική. Παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου ότι δεν πρόκειται για ουσιαστικές αλλαγές είναι εύλογη η ανησυχία ολόκληρης της τοπικής κοινότητας για την οποία το Μουσικό Σχολείο είναι θεσμός και εγγύηση της συνέχισης του πολιτισμού και η οποία υπερηφανεύεται για τους μαθητές και τους αποφοίτους του. Η ανησυχία εκφράζεται για την ελάττωση της ποσότητας και της ποιότητας της μουσικής διδασκαλίας και για την συνολική υποβάθμιση του εκπαιδευτηρίου. Σε αυτήν έρχεται να προστεθεί η εκλαμβανόμενη ως απόσυρση του Υπουργείου από την υποχρέωση διατήρησης του εξοπλισμού και των οργάνων των μουσικών εργαστηρίων καθώς και στην χαλάρωση των κριτηρίων εξειδίκευσης των διευθυντών, των καθηγητών και των καλλιτεχνικών επιτροπών.
Όλα αυτά μάλιστα συμβαίνουν σε μια χρονική στιγμή όπου στα μουσικά σχολεία καταγράφεται έλλειψη προσωπικού και πόρων, συνθήκες που επιβάλλουν τη στήριξη και όχι την αποδόμησή τους.
Με βάση τα παραπάνω και στο πλαίσιο της αντίδρασης για το θέμα σε εθνικό επίπεδο, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
– Ποιοι λόγοι οδήγησαν στην πρόταση αλλαγής του σκοπού των Μουσικών Σχολείων και ποιες είναι οι προθέσεις της Κυβέρνησης όσον αφορά το παρόν και το μέλλον τους; Προτίθεται να διασώσει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα τους αποσύροντας την τροποποιητική διάταξη;
– Προτίθεται να τα βελτιώσει καλύπτοντας τις ελλείψεις τους σε ανθρώπινο δυναμικό και εξοπλισμό ή πράγματι αποσύρεται σταδιακά από αυτές τις υποχρεώσεις;
– Ποιος ο λόγος ελάττωσης των κριτηρίων εξειδίκευσης των στελεχών και των μελών των επιτροπών που σχετίζονται με το μουσικό σχολείο;
Ο ερωτών βουλευτής
Δημήτριος Θ. Κρεμαστινός