Πτώση έως και 30% σημειώθηκε στην αγορά της Ρόδου κατά την περίοδο των εορτών. Αυτό δήλωσε χτες στους δημοσιογράφους ο γενικός γραμματέας του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου κ. Νίκος Παπασταματίου, ο οποίος δεν έκρυψε την απογοήτευσή του για τις εξελίξεις –ειδικά και μετά την ψήφιση της επίμαχης τροπολογίας από την οποία εξαιρείται πλέον η Ρόδος από την κατάργηση του ΦΠΑ.
«Μετά το πέρας της πρώτης περιόδου εορταστικών αγορών είμαστε σε θέση να αποτυπώσουμε την κίνηση στην αγορά της Ρόδου –αλλά και στα άλλα νησιά. Είμαστε στην δυσάρεστη θέση να ανακοινώσουμε ότι σημειώθηκε μείωση κατά 20% στον κλάδο των τροφίμων (και μάλιστα στα σούπερ μάρκετ) που θεωρούνται ότι διαθέτουν είδη πρώτης ανάγκης. Παράλληλα, μιλάμε για σχεδόν διπλάσια ποσοστά που καταγράφτηκαν στην αγορά ειδών δώρων, αξεσουάρ, είδη υπόδησης, ένδυσης –που έφτασε το 30%», δήλωσε ο κ. Παπασταματίου.
Η καταναλωτική δυνατότητα των Ροδίων λοιπόν, περιορίστηκε κατά την περίοδο των εορτών καθώς ο περισσότερος κόσμος σκέφτηκε πάρα πολύ πριν προβεί σε αγορές.
Ο Εμπορικός Σύλλογος πάντως, εκτιμά ότι σε αυτό έπαιξε ρόλο και η προηγούμενη περίοδος, όπου είχαν σημειωθεί διάφορες προσφορές, όπως π.χ. η ‘Black Friday’, ενώ οι καταναλωτές περιμένουν τώρα την έναρξη των εκπτώσεων μέσα στον Γενάρη.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως η αγορά της Ρόδου δεν είναι πια, όπως πριν από μερικά χρόνια: «Υπάρχει πλέον μια σαφής αλλοίωση της αγοράς όταν περίπου το 70% των εισπράξεων των μεγάλων αλυσίδων καταστημάτων, ‘φεύγει’ κάθε βράδυ εκτός Ρόδου. Λίγο καλύτερα κινήθηκε η αγορά στα άλλα νησιά αφού η έλλειψη των μεγάλων αλυσίδων και πολυεθνικών μετατόπισε τα όποια ποσά σε ντόπιες επιχειρήσεις. Και πάλι όμως, οι μειώσεις που σημειώθηκαν είναι υψηλές» είπε ο κ. Παπασταματίου.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει ακόμη το γεγονός πως δεν σημειώθηκε ιδιαίτερη κίνηση ούτε στην εστίαση ούτε στην νυχτερινή έξοδο, καθώς οι περισσότεροι προτίμησαν να γιορτάσουν στο σπίτι με τον παραδοσιακό τρόπο.
Απαντώντας σε ερώτηση εάν η διαφημιστική καμπάνια που έκανε πριν τις γιορτές το ΕΒΕΔ για να ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές, να προτιμήσουν τις ντόπιες επιχειρήσεις και τα ντόπια προϊόντα για τις αγορές τους λειτούργησε ενισχυτικά, ο κ. Παπασταματίου είπε ότι «μια καμπάνια δεν αρκεί».
«Ο βαρύς χειμώνας έρχεται μετά τον Γενάρη… αφού όλα επιβαρύνονται με τον ΦΠΑ και οι επιχειρήσεις έχουν να σηκώσουν πολλά βάρη» τόνισε ο γ.γ. του ΕΒΕΔ.
«Υποτονική» χαρακτήρισε την κίνηση στην αγορά της Ρόδου την περίοδο των Χριστουγέννων και o πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Κρεοπωλών Ρόδου Βασίλης Ψυλλάκης. «Οι καταναλωτές περιορίστηκαν στην αγορά των απολύτως απαραιτήτων ειδών για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι τους και η κίνηση ήταν πιο περιορισμένη σε σχέση με πέρσι. Ακόμη κι αυτό το μικρό βοήθημα που δόθηκε στους συνταξιούχους δεν λειτούργησε θετικά στην αγορά. Οι συνταξιούχοι διέθεσαν το βοήθημα σε άλλες υποχρεώσεις και όχι στην τοπική αγορά με συνέπεια οι τζίροι να κινηθούν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια», δήλωσε ο κ. Ψυλλάκης.
https://www.dimokratiki.gr/28-12-2016/ipotoniki-kinisi-stin-agora-tis-rodou-3/
Σχολιασμός Άρθρου
Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
Σχολιασμός άρθρου
Υπενθύμιση:
Για την μερική αναπαραγωγή της είδησης από άλλες ιστοσελίδες είναι απαραίτητη η χρήση του παρακάτω παρεχόμενου συνδέσμου παραπομπής προς το άρθρο της Δημοκρατικής.