«Αέρας» αισιοδοξίας θα πνεύσει για την κρουαζιέρα στην χώρα μας, εάν και εφόσον υπάρξουν οι απαραίτητες προϋποθέσεις. Αυτό δήλωσε στην «δ» ο κ. Θεόδωρος Κόντες, πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας.
«Το 2020, τα πράγματα διαγράφονται καλύτερα. Έχουμε ενθαρρυντικά μηνύματα για την πορεία της κρουαζιέρας στην Ελλάδα που ενδεχομένως να ξεπεράσει και το 10% σε σχέση με το 2019.
Όλα αυτά, βέβαια, μόνον εφόσον δεν συνεχιστούν τα προβλήματα και η προκλητικότητα στην περιοχή μας από τους γείτονες, που δημιουργούν, κλίμα αστάθειας και ανησυχίας», τόνισε ο κ. Κόντες.
Ως επί το πλείστον, η κρουαζιέρα μέχρι τώρα, παρουσιάζει αύξηση και κινητικότητα στην βόρεια Ευρώπη (Σκανδιναβικές χώρες, Νορβηγία κ.λπ.) αλλά με μια περίοδο της τάξης των τεσσάρων μηνών.
«Παρ όλα αυτά, οι ίδιοι οι Νορβηγοί θέτουν συνεχώς εμπόδια με διάφορους κανονισμούς που κάνει τις εταιρείες της κρουαζιέρας, να απομακρύνονται.
Η περιοχή της Καραϊβικής παρουσιάζει συνεχώς αυξητικές τάσεις, ενώ η Ασία δεν παρουσιάζει πλέον την διψήφια αύξηση σε κίνηση κρουαζιερόπλοιων, όπως στα προηγούμενα χρόνια. Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα στρέφουν το ενδιαφέρον τους προς την Μεσόγειο, τώρα, αλλά σε συγκεκριμένες περιοχές –όπως στην δυτική Μεσόγειο.
Η ανατολική Μεσόγειος, παραμένει μια περιοχή την οποία δεν προτιμούν ακόμη, λόγω της συνεχιζόμενης τουρκικής προκλητικότητας. Εάν σταθεροποιηθεί η κατάσταση στην περιοχή αυτή, η Ελλάδα θα μπορέσει να περιμένει αύξηση στην κρουαζιέρα με διψήφια ποσοστά για το 2020 –κι έπειτα» υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο κ. Κόντες.
Ωστόσο, η Ελλάδα εξακολουθεί να έχει ζήτηση στον χάρτη της κρουαζιέρας. Παραμένει ψηλά στις προτιμήσεις αλλά η κίνηση είναι με ‘αστερίσκους’ λόγω της κατάστασης και του κλίματος αστάθειας που δημιουργεί η γείτονα χώρα.
«Πέραν των γεωπολιτικών εξελίξεων, υπάρχουν και άλλα προβλήματα για τα οποία η χώρα μας δεν είναι έτοιμη. Οι υποδομές στα λιμάνια που προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια εξακολουθούν να μην είναι επαρκείς. Υπάρχει π.χ. ένας κανονισμός που ξεκινάει από την 1η Ιανουαρίου του 2021 και αφορά στις αφίξεις – αναχωρήσεις για χώρες που δεν ανήκουν στην ζώνη του Σένγκεν. Η Ελλάδα δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα ενόψει της εφαρμογής αυτού του κανονισμού. Καταλαβαίνετε ότι δεν υπάρχει χρόνος για να γίνουν αυτές οι αλλαγές και η χώρα μας δεν θα είναι έτοιμη γι αυτή την πρόκληση.
Αν δεν τρέξουν από τώρα οι υπηρεσίες και οι αρμόδιοι φορείς για να ετοιμάσουν τις απαραίτητες υποδομές, θα βρεθούμε προ τετελεσμένων γεγονότων και θα χάσουμε ακόμη και τα κρουαζιερόπλοια που μας προτιμούν.
Οι κανονισμοί αυτοί θα πρέπει να επιβληθούν και αν δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές, δεν θα μπορούν τα προσεγγίσουν τα κρουαζιερόπλοια.
Ελπίζω να σπεύσει αυτή η κυβέρνηση να ετοιμαστεί έγκαιρα και να κοιτάξει με σοβαρότητα την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην χώρα μας, στο μέλλον», κατέληξε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας.