Τι αποκαλύπτει η 370 σελίδων απόφαση της Ε.Α. που έχει στα χέρια του το Euro2day.gr για το τέταρτο πρόστιμο στην εταιρεία. Πόσα εκατομμύρια κιβώτια προϊόντων πούλησε την επίμαχη 5ετία. Ο τζίρος, τα κέρδη και που θα μπορούσε να φθάσει το πρόστιμο με βάση τον τζίρο του 2019.
Για την The Cοca Cola Company (TCCC) και κατ’ επέκταση για όλες τις εταιρείες που σχετίζονται με αυτή, όπως η Coca ColaΕΕΕ -0,13% 3E που είναι μέλος του ομίλου Coca-Cola HBC και στρατηγικός συνεργάτης της TCCC, το marketing είναι δεύτερη φύση της.
Στην TCCC, χρωστάμε άλλωστε τη φιγούρα του Άγιου Βασίλη που έχει εντυπωθεί στη μνήμη μας. Δηλαδή του καλοκάγαθου, χοντρούλη, με ροδαλά μάγουλα γεράκου με την άσπρη γενειάδα και την κόκκινη στολή που μοιράζει τις ημέρες αυτές δώρα στα παιδάκια.
Όχι, η Coca-Cola δεν δημιούργησε τον θρύλο του Άγιου Βασίλη, όμως είναι αυτή που τον έχει «προσλάβει» από το 1931 ως… πωλητή της. Οι διαφημιστικές της καμπάνιες, το marketing και το storytelling, έχουν συμβάλλει καθοριστικά στην εδραίωση του brand, στις πωλήσεις και στη διατήρηση του μύθου του brand. Ακόμη και αυτή καθ’ αυτή η συσκευασία του γυάλινου μπουκαλιού της, που μοιάζει με κόκκο καφέ -δημιουργήθηκε το 1915 και το 1961 αναγνωρίστηκε ως εμπορικό σήμα και μπορείς να το αναγνωρίσεις με κλειστά μάτια μόνο με την αφή-, κουβαλάει τη δική της ιστορία.
Όμως για να καταστείς βασικός παίκτης σε μια αγορά, αδιαφιλονίκητος ηγέτης στην Ελλάδα και να διατηρήσεις αυτή την πρωτοκαθεδρία, απαιτούνται πολλά περισσότερα. Mέσα σε αυτά φαίνεται ότι περιλαμβάνονται και κινήσεις όπως η παραβίαση των κανόνων του «παιγνιδιού», οι πρακτικές παρεμπόδισης ανταγωνιστών σου και ο εκτοπισμός αυτών από την αγορά. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν τα πρόστιμα -τέσσερα στον αριθμό- που έχει επιβάλλει τις δύο τελευταίες δεκαετίες στην Cοca Cola 3E η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Το τελευταίο πρόστιμο, ύψους 10,342 εκατ. ευρώ, επιβλήθηκε στην Cοca Cola 3Ε από την Ανεξάρτητη Αρχή στις 3 Νοεμβρίου. Όπως έκρινε με ομόφωνη απόφαση της η Ολομέλεια της Αρχής, μετά από αυτεπάγγελτη έρευνα που διενήργησε και την καταγγελία της ΒΑΠ – Κουγιός που κατατέθηκε τον Ιούνιο του 2016, η Cοca Cola 3E εφάρμοζε παράνομες πρακτικές για να αποκλείει ανταγωνιστές της.
Σύμφωνα με την απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής, κατά της οποίας η Coca ColaΕΕΕ -0,13% 3E έχει ανακοινώσει ότι θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να την προσβάλλει -μέχρι στιγμής δεν το έχει πράξει-, την περίοδο 2015-2019 η εταιρεία, προέβη σε σύναψη προφορικών συμφωνιών αποκλειστικότητας ή σε πρακτικές μη αξιοκρατικού εκτοπισμού συγκεκριμένων ανταγωνιστών με σκοπό την προώθηση σήματος (single branding) (και ειδικότερα προϊόντων ή/ και ψυγείων ή/ και σημάτων των ανταγωνιστών της), όπως π.χ. σε απειλές και τιμωρητική συμπεριφορά σε περίπτωση συνεργασίας με ανταγωνιστικό προμηθευτή.
Συνέπεια των πρακτικών που ακολούθησε η Cοca Cola 3E, σύμφωνα με την Αρχή, ήταν η αύξηση της παρουσίας της στα τελικά σημεία πώλησης με καταχρηστικά μέσα, εκτοπίζοντας τους ανταγωνιστές της και αποστερώντας την ευκαιρία πρόσβασης σε υφιστάμενους ή/και νέους πελάτες στις αγορές αναψυκτικών τύπου cola και λοιπών αναψυκτικών τύπου non cola για επιτόπια κατανάλωση.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην απόφαση της, έκτασης… 370 σελίδων, την οποία έχει στα χέρια του το Euro2ay.gr, αναφέρει ότι από τα στοιχεία που εκτέθηκαν προκύπτει η ύπαρξη σχεδιασμού για τον αποκλεισμό του συνόλου (σχεδόν) των ανταγωνιστών της εταιρείας και συγκεκριμένα των εταιρειών Pepsi – HBH, ΔΕΛΤΑ, Tuborg, Green Cola, ALTA, ΕΨΑ, ΛΟΥΞ, ΦΗΜΗ, ΒΑΠ.
Την επίμαχη περίοδο που εξέτασε η Αρχή, δηλαδή από το 2015 έως και το 2019, η Cοca Cola 3E – που εμφιάλωσε την πρώτη coca cola στην Ελλάδα το 1969 και σήμερα διαθέτει εγκαταστάσεις παραγωγής σε Σχηματάρι, Ηράκλειο Κρήτης, Αίγιο και Αταλάντη-, πούλησε 530,1 εκατομμύρια κιβώτια μη αλκοολούχων ποτών -ένα κιβώτιο αντιστοιχεί σε 5,678 λίτρα ή 24 μερίδες-, πραγματοποίησε πωλήσεις 2,236 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη 28,7 εκατ. ευρώ.
Πάντως από τα στοιχεία του φακέλου, όπως αναφέρεται στην απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής, δεν ήταν δυνατόν να εκτιμηθεί το εύρος του οικονομικού οφέλους που αποκόμισε ή επιδίωξε να αποκομίσει η Cοca Cola 3E. Παρ΄όλα αυτά, κρίθηκε ότι ήταν σημαντικό, σε συνδυασμό με τη διάρκεια της πρακτικής. Σε ότι αφορά το πρόστιμο που επιβλήθηκε από την Αρχή, είναι 10,342 εκατ. ευρώ. Δηλαδή δεν υπερβαίνει το ανώτατο κατά το νόμο όριο του 10% επί του συνολικού κύκλου εργασιών της εταιρείας το τελευταίο έτος που έπαυσε η παράβαση, δηλαδή το 2019 και ο οποίος ήταν 475 εκατ. ευρώ.
Στο ίδιο έργο θεατές
Για την Cοca Cola 3E, ο δρόμος της προσφυγής προς το Διοικητικό Εφετείο και το πρόστιμο από την Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν είναι κάτι καινούργιο. Εκτός του τελευταίου προστίμου, στην εταιρεία έχουν επιβληθεί την τελευταία 20ετία ακόμη τρία.
Το πρώτο πρόστιμο ύψους 2,934 εκατ. ευρώ είχε επιβληθεί στην Cοca Cola 3E το 2002, σε αντίστοιχη υπόθεση μετά από καταγγελίες της εταιρείας ΑΓΝΗ και του Πανελληνίου Συνδέσμου Παρασκευαστών Αναψυκτικών.
Το 2006, η Επιτροπή Ανταγωνισμού επιβάλει νέο πρόστιμο ύψους 8,662 εκατ. ευρώ διότι η Cοca Cola 3E δεν είχε συμμορφωθεί, ως όφειλε, με την απόφαση του 2002. Είχε προηγηθεί καταγγελία της Pepsico – HBH, χονδρεμπόρων και σούπερ μάρκετ.
Το τρίτο πρόστιμο ύψους 800.000 ευρώ επιβλήθηκε στην Cοca Cola 3E το 2019 -σχετίζεται με την πρόσφατη υπόθεση- διότι υπάλληλοι της εταιρείας παρεμπόδισαν την πραγματοποίηση ελέγχου από τους επιθεωρητές της Επιτροπής Ανταγωνισμού σε υποκατάστημα στη Ρόδο.
Πως οδηγήθηκε όμως η Ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού στην επιβολή του τελευταίου προστίμου; Σε πλείστα μηνύματα εσωτερικής αλληλογραφίας προκύπτει (όπως αναφέρεται στην απόφασή της Επιτροπή Ανταγωνισμού), απερίφραστα και σε πολλές περιπτώσεις με ιδιαίτερα επιθετικό λεκτικό από τα στελέχη της Cοca Cola 3E ο σχεδιασμός της εταιρείας για τον περιορισμό της παρουσίας των ανταγωνιστών της σε Τελικά Σημεία Πώλησης σε πολλές γεωγραφικές περιοχές ανά την ελληνική επικράτεια.
Όπως μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της 17ης Ιουλίου του 2016 σύμφωνα με το οποίο ο προϊστάμενος πωλήσεων σε απάντησή του προς πωλητή σχετικά με αλληλογραφία με θέμα «Before after χωρίς το before» αναφέρει «Την green Cola όπου την βλέπεις θα την πετάς εκτός ψυγείου», καταδεικνύοντας με σαφήνεια, αναφέρεται στην απόφαση, ότι ο εκτοπισμός των ανταγωνιστικών προϊόντων από τα ψυγεία είναι κάτι για το οποίο οι πωλητές παροτρύνονται και επικροτούνται από τους ανωτέρους τους.
Από ηλεκτρονικά αρχεία που συλλέχθηκαν κατά τον επιτόπιο έλεγχο, εντοπίστηκε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του Υπεύθυνου Πωλήσεων στη Ρόδο – Κάρπαθο προς στέλεχος πωλήσεων, τον οποίο προτρέπει να αφαιρέσει τελείως ανταγωνιστή από συγκεκριμένο σημείο: «Κρεμαστή το διπλό που κουτουλάμε στο δρόμο προς αεροδρόμιο το περίπτερο στη κρεμαστή απέναντι από Σκάι μπαρ θέλουμε αλλαγή στα ψυγεία να έρθει μπροστά στο δρόμο τ δικό μας η και ν βγάλουμε την πέπσι τελείως …».
Αντίστοιχο είναι και έτερο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του ίδιου στελέχους της Cοca Cola 3E προς πωλητή «Διώξε μ τ φήμη να γουστάρουμε …» Και ο πωλητής απαντά «Ήταν πρώτη σε ΡΟΗ τώρα τν έκρυψα το επόμενο βήμα θα εξαφανιστεί…». Από την αλληλογραφία προκύπτει δηλαδή σαφώς η πρόθεση να περιοριστεί η παρουσία και στη συνέχεια να εκτοπιστεί πλήρως συγκεκριμένος ανταγωνιστής, εν προκειμένω ο τοπικός ανταγωνιστής «ΦΗΜΗ».
Τι είναι τα “κόκκινα στολίδια”
Σύμφωνα με την Ανεξάρτητη Αρχή από σειρά μηνυμάτων προκύπτουν σαφείς ενδείξεις ότι τα πάγια χρησιμοποιούνται από την εταιρεία και ως εργαλείο για τον εκτοπισμό του ανταγωνισμού. Σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μεταξύ στελεχών της Coca Cοla 3Ε αναφέρονται τα εξής:
«Θα ήθελα να μου βάλεις στην κατανομή μου ένα I cool 800 και ένα icool500 όπως επίσης και ένα icool 1300 για να βγάλω τον ανταγωνισμό από 3 καταστήματα στο κέντρο της Ρόδου. Περιμένω απάντησή σου άμεσα. Με επείγουν πολύ».
«Του έχω ξεκαθαρίσει ότι η πληρότητα του νέου παγίου με τα δικά μας προϊόντα θα είναι 100%, όπως επίσης θα εμπορεύεται αποκλειστικά δικά μας προϊόντα, αλλιώς δεν θα του δώσουμε το ψυγείο.»
Αντίστοιχες αναφορές γίνονται και σε εκθέσεις αξιολόγησης των στελεχών της Cοca Cola 3E. Ο… Περιφερειακός Διευθυντής Πωλήσεων στην Αττική εξαίρει τον Προϊστάμενο Πωλήσεων Αμαρουσίου – Ωρωπού το 2015 διότι «ενεργεί πάντα με το να παίρνει τα καλύτερα σημεία έναντι του ανταγωνισμού και να διαφοροποιείται». Επιπρόσθετα τίθενται στόχοι στους πωλητές να αποσπάσουν σημεία από τον ανταγωνισμό ή να εκτοπίσουν από τα ΤΣΠ ανταγωνιστικά προϊόντα. Οι πωλητές αξιολογούνται θετικά για τέτοιες ενέργειες και για το λόγο αυτό τις καταγράφουν συστηματικά στις ετήσιες αναφορές προόδου τους.
Στην έκθεση αξιολόγησης του … πωλητή στην περιοχή Κω – Κάλυμνο – Νίσυρο για το 2015, ο τελευταίος αναφέρει ως επίτευγμα του «Στηριζόμενος στις άριστες σχέσεις με τους πελάτες … απέτρεψα την τοποθέτηση μπλέ ψυγείων».
Περαιτέρω, συνεχίζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, ο ισχυρισμός της Cοca Cola 3E ότι το «δήθεν» επιθετικό λεκτικό των πωλητών της συνιστά γλώσσα που είθισται μεταξύ των εμπόρων για να περιγράψει κατά τα λοιπά θεμιτές εμπορικές επιτυχίες ή στόχους, προβάλλεται αβάσιμα. Και τούτο συνεχίζει η Ανεξάρτητη Αρχή, διότι εν αντιθέσει με τους ισχυρισμούς της εταιρείας, τα ευρήματα, στα οποία εντοπίζεται η χρήση επιθετικών εκφράσεων από τους πωλητές της δεν αξιολογούνται μεμονωμένα και ούτε οι πρακτικές κρίνονται άνευ ετέρου αθέμιτες.
Αντιθέτως, τα εν λόγω ευρήματα εντάσσονται σε συνολικό πλαίσιο δράσης των στελεχών πωλήσεων της Cοca Cola 3E και περιγράφουν σαφώς την ύπαρξη σχεδιασμού για τον αποκλεισμό των ανταγωνιστών της. Το δε γεγονός ότι στα ευρήματα αυτά δεν εντοπίστηκαν φράσεις αργκό τύπου «killing» ή ότι οι εντοπισθείσες επιθετικές εκφράσεις αφορούν σε μικρό αριθμό ευρημάτων, ουδόλως αρκεί για να αναιρέσει τα ως άνω συμπεράσματα, λέει η Αρχή. Και σημειώνει ότι δεν μπορεί να υποβαθμισθεί η σημασία των εκφράσεων που επικαλείται η Cοca Cola 3E ως δήθεν θεμιτές συνομιλίες, όπως ενδεικτικά:
«Συνεχίζουμε την εκτόπιση.. και όπου βλέπουμε «μπλε ντουλάπες» .. τις αλλάζουμε με «κόκκινα στολίδια».
«Την greenCola όπου την βλέπεις θα την πετάς εκτός ψυγείου».
«Διώξε μ τ φήμη να γουστάρουμε».
«Θέλουμε να το γυρίσουμε όλο σε προϊόντα δικά μας».
«… να βγάλουμε την πέπσι τελείως.».
Και οι οποίες παρά τους περί του αντιθέτου ισχυρισμούς, γράφει η επιτροπή, αποκαλύπτουν σαφώς την ύπαρξη σχεδίου για τον εκτοπισμό των ανταγωνιστών της “με μη αξιοκρατικά μέσα”. Από τις εκφράσεις αυτές, σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, συνάγεται ότι σε αυτά τα σημεία οι προσπάθειες των υπαλλήλων της Cοca Cola 3E δεν περιορίστηκαν στην αύξηση μόνο του όγκου των πωλήσεων της, το οποίο θα συνιστούσε θεμιτή εμπορική πρακτική, αλλά αντιθέτως επικεντρώθηκαν πρωταρχικά στον εκτοπισμό των ανταγωνιστών προκειμένου για την προώθηση των δικών της και μόνο σημάτων, δηλαδή προκειμένου να καταστούν τα τελικά σημεία πώλησης αποκλειστικά σημεία διάθεσης των προϊόντων της.
Και συνεχίζει η Ανεξάρτητη Αρχή, «παρά τους ισχυρισμούς της Cοca Cola 3E, η επιβράβευση στελεχών όταν «παίρνουν» τα καλύτερα σημεία έναντι του ανταγωνισμού ή αποτρέπουν πελάτες από την τοποθέτηση ανταγωνιστικών ψυγείων, αλλάζοντας/αντικαθιστώντας πάγια ανταγωνιστών και αντίστοιχα η επίπληξη όταν οι αποδόσεις υπό το φως των ως άνω στόχων δεν είναι οι αναμενόμενες, καταδεικνύουν το σχέδιο των στελεχών της εταιρείας ως προς την πολιτική ανάπτυξης των πωλήσεών της».
Από τις σχετικές αξιολογήσεις συνάγεται σαφώς, αναφέρεται στην απόφαση, ότι ο μεν στόχος είναι πράγματι η ανάπτυξη των πωλήσεων της CC 3E πλην όμως όχι με θεμιτά μέσα, αλλά με μέσα μη συμβατά προς τον αξιοκρατικό ανταγωνισμό που προσβλέπουν σε εκτοπισμό των ανταγωνιστών και στην κυριάρχηση της δεσπόζουσας επιχείρησης. Υπό το πρίσμα αυτό, οι ως άνω εκθέσεις αξιολόγησης συνεκτιμώνται ως στοιχείο που καταδεικνύει το σχέδιο εκτοπισμού των ανταγωνιστών».
Σε άλλο σημείο της πολυσέλιδης απόφασης, η Επιτροπή αναφέρει «από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι η CC 3E παρακολουθεί με ακρίβεια, μεθοδικότητα και συνέχεια, τόσο τις ενέργειες των πωλητών της κατά την εφαρμογή των εμπορικών πρακτικών και οδηγιών της, όσο και τις επιλογές των τελικών σημείων πώλησης αναψυκτικών, προκειμένου να επέμβει έγκαιρα όπου κρίνει απαραίτητο για να πετύχει τις επιδιώξεις της, ενώ ταυτόχρονα η ευρεία έκταση διάχυσης της πληροφόρησης που λαμβάνει αναδεικνύει τη σημασία για την CC 3E και αποτελεί, περαιτέρω, ένδειξη για την ποιότητα των πληροφοριών που η CC 3E συλλέγει και τον τρόπο που αυτές χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο του σχετικού συνολικού σχεδιασμού».
Η έρευνα, το σκεπτικό και τα αποδεικτικά στοιχεία
Ο σχεδιασμός της CC 3E αποτυπώνεται εναργώς σε εσωτερικά έγγραφα εμπορικής πολιτικής, αξιολόγησης των υπαλλήλων της, καθώς και σε στοιχεία ηλεκτρονικής αλληλογραφίας μεταξύ των στελεχών της σημειώνεται στην απόφαση. Ενώ επισημαίνεται πως τα εν λόγω έγγραφα διαγράφουν το σχέδιο της CC 3E για τη δέσμευση, κατάληψη και κυριαρχία επί των τελικών σημείων πώλησης στις σχετικές αγορές, σχέδιο που εξειδικεύεται στις αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές της CC 3E ανά ΤΣΠ.
Ιδίως όσον αφορά στη γεωγραφική κάλυψη των εξεταζόμενων συμπεριφορών, επισημαίνεται ότι τα στοιχεία που εντοπίστηκαν αφορούν πρακτικές που έλαβαν χώρα σε διάφορες περιοχές της ηπειρωτικής χώρας και των νησιών περιλαμβανομένων και των μεγαλύτερων πόλεων της Ελλάδας, γεγονός που καταδεικνύει ότι οι πρακτικές της CC 3E συνιστούν πάγιες μεθόδους απόσπασης και διατήρησης πελατών στις σχετικές αγορές, εφαρμοζόμενη αδιακρίτως από διάσπαρτες ανά την επικράτεια ομάδες πωλήσεων υπό την καθοδήγηση Περιφερειακών και Τοπικών Διευθυντών Πωλήσεων.
Σύμφωνα με την απόφαση, η ομοιομορφία των ακολουθούμενων πρακτικών και του τρόπου υλοποίησής τους δεν μπορεί να οφείλεται σε τυχαίο γεγονός, αλλά υποδηλώνει την ύπαρξη κεντρικού σχεδιασμού και καθοδήγησης. Ενώ η ύπαρξη σχεδίου αντι-ανταγωνιστικού αποκλεισμού συνάγεται από την προσπάθεια συγκάλυψης των υιοθετούμενων πρακτικών.
Πυρήνα της υλοποίησης των αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών της CC 3E για την επίτευξη αποκλειστικών συνεργασιών, αποτελεί σύμφωνα με την απόφαση, ο άτυπος μη γραπτός χαρακτήρας των συμφωνιών αποκλειστικότητας. Με την αρχή να κατηγορεί την εταιρεία για ύπαρξη πρόθεσης συγκάλυψης.
Αναφορικά με τα ψυγεία, σύμφωνα με την έρευνα της Επιτροπής, σε πολλές περιπτώσεις η Cοca Cola 3E εφάρμοζε πρακτικές κατά τις οποίες ψυγεία της ΒΑΠ – Κουγιός ή των ανταγωνιστών εκτοπίζονταν και το Τελικό Σημείο Πώλησης έπαυε να προμηθεύεται ανταγωνιστικά προϊόντα ή προμηθευόταν ελάχιστους κωδικούς κυρίως non cola προϊόντων. Με τον τρόπο αυτό η Cοca Cola 3E, αναφέρει η Επιτροπή Ανταγωνισμού, πετύχαινε την αποκλειστικότητα στο σημείο. Σύμφωνα πάντα με την Ανεξάρτητη Αρχή το ψυγείο λειτουργούσε ως εργαλείο για την επίτευξη αποκλειστικότητας, μέσω της αντικατάστασης των παγίων των ανταγωνιστών με αυτά της Cοca Cola 3E αι της τοποθέτησης σε αυτά μόνο προϊόντων της.
Σε άλλες περιπτώσεις η επιβολή όρων αποκλειστικότητας σε μια επιχείρηση συνοδευόταν από την παροχή σε αυτήν έκπτωσης και παροχών οι οποίες ήταν σημαντικά μεγαλύτερες σε σχέση με το προηγούμενο έτος ή/και υπερβαίνουν την επίσημη εμπορική πολιτική, ενώ συχνά δεν αιτιολογούνται από συγκεκριμένα στοιχεία της ορθής εμπορικής πρακτικής, όπως για παράδειγμα την αύξηση του όγκου πωλήσεων των προϊόντων της Cοca Cola 3E.
Πέραν των χρηματικών ποσών, εντοπίζεται στα ηλεκτρονικά αρχεία της CC 3E η πρακτική απόδοσης ποσών προς τα ΤΣΠ και με λοιπές αιτιολογίες, όπως για παράδειγμα «Extra Investment, «κουπόνια», διαφημιστικές δαπάνες και «μαύρες παροχές» η οποία χρησιμοποιείται πολλές φορές και σε συνδυασμό και με λοιπές πρακτικές της CC 3E, για την υλοποίηση των αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών της και καθίσταται έτσι ως εργαλείο της CC 3E για την επίτευξη της αποκλειστικότητας στα ΤΣΠ.
Πάντως, χαρακτηριστικό των περιπτώσεων αυτών είναι ότι ανεξάρτητα από το εάν η Cοca Cola 3E ζητούσε σαφώς την αποκλειστικότητα στο σημείο, αυτή επιτυγχανόταν σε κάθε περίπτωση μέσω των εκπτώσεων, παροχών, ψυγείων, παγίων που προσέφερε η εταιρεία και απειλών για την αφαίρεση τους σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, αναφέρεται στην απόφαση στην οποία παρατίθενται σειρά τελικών σημείων πώλησης για τα οποία προσφέρθηκαν από την Cοca Cola 3E εκπτώσεις/παροχές με όρο την αποκλειστικότητα.
Τα συλλεγέντα αποδεικτικά στοιχεία, μεταξύ των οποίων ιδιαίτερα υψηλής αποδεικτικής αξίας εσωτερικά έγγραφα της CC 3E αναφορικά με τις αποκλειστικότητες στα τελικά σημεία, επαληθευθείσες μαρτυρίες και αναφορές των τελικών σημείων/ πελατών της και των ανταγωνιστών της, συνιστούν όπως αναφέρεται στην απόφαση, αξιόπιστα αποδεικτικά μέσα για τη στοιχειοθέτηση των επίμαχων παραβάσεων.
Αρκετά δε εξ αυτών έχουν συνταχθεί σε ανύποπτο και σύγχρονο με τη διενέργεια των παραβατικών συμπεριφορών χρόνο, χωρίς οι συντάκτες τους να είχαν την υποψία ότι θα έφθαναν στα χέρια τρίτων προσώπων ή των διωκτικών αρχών, όπως αναφέρεται σε άλλο σημείο.
Πηγή euro2day.gr
Αλεξάνδρα Γκίτση