Ο επιβάτης μπορεί να βρει άμεσα εισιτήρια και να ταξιδέψει προς ένα μεγάλο νησί. Ωστόσο στη συνέχεια αντιμετωπίζει δυσκολία στο να ανακαλύψει ποια άλλα κοντινά μέρη μπορεί να επισκεφθεί ή εάν μπορεί να κάνει τον γύρο του νησιού χωρίς να χρειαστεί να καταφύγει σε κάποιο πρακτορείο έκδοσης εισιτηρίων ή στο λιμάνι ακούγοντας κάποιον «κράχτη» που «διαφημίζει» τα δρομολόγια ενός πλοίου που κάνει τοπικά δρομολόγια.
Τη λύση στοχεύει να δώσει μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα και τάμπλετ πίσω από την οποία βρίσκεται μια ομάδα νέων ανθρώπων που τη σχεδίασε και την αναπτύσσει διαρκώς. Είναι η ομάδα «hopwave», η οποία κέρδισε πριν από λίγες ημέρες το πρώτο βραβείο στον 2ο διαγωνισμό θαλάσσιας οικονομίας «Blue Growth Piraeus». Οπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, «το 1ο βραβείο απονεμήθηκε στην ομάδα “hopwave”: Οnline κράτηση εισιτηρίων σε καράβια στα νησιά για άγνωστους προορισμούς».
Στο εισαγωγικό σημείωμα που μπορεί κάποιος να δει στην ιστοσελίδα διαβάζει ότι «το hopwave είναι το πρώτο mobile app που σε βοηθά να ανακαλύψεις και να κινηθείς στα ελληνικά νησιά παρέχοντας χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με όλα τα μέσα μεταφοράς που πρόκειται να χρησιμοποιήσεις. Οργάνωσε το ταξίδι σου, εξερεύνησε μοναδικές τοποθεσίες και ζήσε μία νέα εμπειρία ταξιδιού από νησί σε νησί!».
Εφαρμογή για τουρίστες – εξερευνητές
Η ομάδα των Γιώργου Πιλπιλίδη, Γιώργου Σιάτρα και Βασίλη Αρκομάνη «στεγάστηκε» στον χώρο του Orange Grove όπου μέσα εκεί ανέπτυξαν την εφαρμογή και, όπως λένε, το βραβείο αποτελεί κίνητρο για να συνεχίσουν το δημιουργικό έργο τους. Η ιδέα για τη δημιουργία της ήρθε πριν από επτά μήνες περίπου στα μέσα του καλοκαιριού, κατά τη συμμετοχή στον διαγωνισμό-κρουαζιέρα «Get CruiseINN».
Κατά το ταξίδι αυτό και ενώ επισκέπτονταν διάφορα νησιά του Αιγαίου ανακάλυψαν τη δυσκολία κάποιος τουρίστας να βρει τρόπο να κλείσει άμεσα εισιτήρια για κάποιο άλλο νησί καθώς δεν γνώριζε τα δρομολόγια, σε ποια άλλα κοντινά νησιά θα μπορούσε να πάει κ.ά.
Από τότε η ομάδα «hopwave» άρχισε να δουλεύει πάνω στο θέμα αυτό και τον πρώτο καιρό δοκιμαστικής εφαρμογής ουσιαστικά είδε ότι υπήρχε ανταπόκριση από επιβάτες που έκλεισαν εισιτήρια και ταξίδεψαν με πλοία που εκτελούσαν τοπικά δρομολόγια.
Η αρχή έγινε από την Κω αλλά στόχος της ομάδας έως τον Μάιο, που η εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη στους έλληνες και ξένους τουρίστες (καθώς θα «μιλάει» ελληνικά και αγγλικά), να είναι διαθέσιμες πληροφορίες για τοπικά δρομολόγια πλοίων εκτός από την Κω σε Πάτμο, Σκιάθο, Σαντορίνη και Ρόδο και επειδή, όπως λένε, η εφαρμογή θα εμπλουτίζεται διαρκώς, σε συνεργασία με πρακτορεία έκδοσης εισιτηρίων και τοπικούς δήμους. Σκοπός είναι το καλοκαίρι του 2017 να παρέχουν αντίστοιχη ενημέρωση για τις δυνατότητες που υπάρχουν στο μεγαλύτερο μέρος των ελληνικών νησιών.
Επιπλέον οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν τα δρομολόγια βλέποντας αναλυτικές πληροφορίες για το σκάφος (συνοδευόμενες με φωτογραφίες), το σημείο του λιμανιού που «δένει» για να το βρουν άμεσα, το δρομολόγιο και τις στάσεις που κάνει κατά το ταξίδι αλλά και τις δυνατότητες που θα έχει εν πλω, δηλαδή αν μέσα στην τιμή συμπεριλαμβάνεται φαγητό ή αν γίνεται πάρτι κ.λπ.
Στο τέλος του ταξιδιού θα τους παρέχεται επίσης η δυνατότητα να βαθμολογούν την εμπειρία τους και να επικοινωνούν – εφόσον το επιθυμούν – με τους διαχειριστές της εφαρμογής και να πουν τις εντυπώσεις προς αυτούς ή/και προς τον πλοιοκτήτη ενώ και ο ιδιοκτήτης ενός τουριστικού πλοίου θα μπορεί να ανανεώνει τις πληροφορίες για αυτό μέσω της πλατφόρμας.
Ακόμη σε περίπτωση ακύρωσης του δρομολογίου θα ενημερώνεται άμεσα ο χρήστης της εφαρμογής και θα δίνεται η δυνατότητα επιστροφής χρημάτων ή να επιλέξει κάποιο εναλλακτικό ταξίδι.
Το ΒΗΜΑ